A Xunta completou 18 sendas para peóns e ciclistas e traballa noutras 10

Antía S. / M. S. REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Óscar Vázquez

Deputacións e concellos sumáronse á aposta polas vías para bicis

18 ago 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Dúas fases compoñen, polo momento, o Plan de Senllas de Galicia. Leste permitirá construír 170 quilómetros de vías, tanto para peóns como para ciclistas. O plan recolle un conxunto de actuacións coordinadas e planificadas seguindo dous obxectivos principais: protexer e incrementar a seguridade de ciclistas e peóns, os máis vulnerables. Así mesmo, búscase promover unha mobilidade máis sostible, apoiando diferentes formas de desprazamento menos contaminantes e alternativas aos automóbiles.

A primeira fase prevé a construción de itinerarios nas comarcas de Bergantiños, Santiago, A Terra Chá, O Salnés, Vigo, Ferrol e A Coruña. Xa se finalizaron 18 sendas, outras dez atópanse en construción e outras xa se atopan no tramo final da súa elaboración. Mentres tanto, a Xunta segue adiante cunha segunda fase do plan, que engade a execución deste tipo de senllas integradas no contorno das comarcas de Lugo, Ourense, O Morrazo e Pontevedra. Sendas que percorren o traxecto existente entre núcleos urbanos e diferentes centros de servizo, como centros de saúde ou escolas.

Aposta polo cambio

A aposta por unha mobilidade sostible tamén transcendeu fóra da Xunta. E é que a Deputación da Coruña decidiu sumarse ao uso da bicicleta como transporte urbano ou de proximidade. O obxectivo é a construción dunha rede ciclista continua e homoxénea de 83 quilómetros. Cunha partida de 3.625.000 euros, esta rede permitirá chegar á praia de Barrañán desde Cambre, pasando pola Coruña ou Oleiros. Actualmente estanse levando a cabo diferentes proxectos: en Culleredo e Oleiros a obra xa finalizou, pero está pendente da súa apertura ao público; na Coruña atópase en obras, pero os traballos son moi complexos polo armazón urbano; e en Cambre e Arteixo o proxecto está aínda pendente de firma.

Os concellos de Lugo e A Coruña tamén se apuntaron ao cambio. O primeiro decidiu ampliar a súa rede de carril bici, pasando dos 1,54 quilómetros iniciais a 15,2, os cales se dividirán nun total de 27 tramos diferenciados. Nas vías ciclistas limitarase a velocidade xenérica a 20 quilómetros por hora, co fin de garantir a seguridade. Estímase que o prazo de execución deste proxecto, enmarcado en Muramiñae, dá Muralla ao Miño, sexa de seis meses, e o 80 % será financiado por Fondos Europeos de Desenvolvemento Rexional. Pola súa banda, o da Coruña conta con 29.100 metros de carril bici, despois de que este ano se sumasen 11.450 máis. Destes, 950 xa se executaron (Picasso-Salgado Torres), 8.350 están en proceso (o carril bici metropolitano) e a construción de 2.150 está a piques de comezar (Palloza-Matogrande).