Unha galega presidirá o ADIF no momento clave para a chegada do AVE

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

Pardo de Vera es la primera mujer que preside el ADIF
Pardo de Vera é a primeira muller que preside o ADIF

Isabel Pardo de Vera xa traballou con Blanco e Pastor nas obras do tren rápido galego

29 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Unha das maiores coñecedoras do estado das obras do AVE a Galicia será a responsable de presidir o ADIF, a entidade pública dependente do Ministerio de Fomento que xestiona as infraestruturas ferroviarias en España. Isabel Pardo de Vera , enxeñeira de Camiños nacida en Lugo en 1975, será proposta hoxe ao Consello de Ministros para xestionar a entidade da que forma parte desde o ano 2007 tras gañar unha praza nunha oferta de emprego.

O seu nomeamento coincide coa sombra de dúbida que o novo Executivo ha deixado entrever respecto da posibilidade de cumprir o calendario de execución das obras do AVE entre a Meseta e Galicia, comprometido polo Goberno do PP para o último trimestre do 2019 en fase de probas, e en pleno servizo para comezos do 2020, pero que canta con obras cuxa execución poderían solapar os últimos prazos dados. Pardo de Vera ocupa desde hai dous anos o cargo de directora xeral de Explotación e Construción do ADIF, o departamento responsable de levar a cabo os proxectos de alta velocidade decididos pola Administración.

E se ese nivel de coñecemento respecto de tarefas de xestión da maior obra de comunicación da historia de Galicia non fose suficientemente útil para controlar a finalización do proxecto, Pardo de Vera tamén pisou os cortes de construción da alta velocidade galega como xerente da liña, xefa de infraestruturas e directora de obra no devandito corredor, en concreto da plataforma de accesos a Santiago, aínda que sen conexión con asuntos de seguridade ou equipamento no tramo de Angrois. De feito, o seu nome non figurou en ningunha das accións xudiciais desenvolvidas tras o accidente, nin como testemuño sequera, como apuntan fontes do Ministerio de Fomento.

Con catro ministros

A vinculación laboral co ferrocarril da nova presidenta do ADIF é case absoluta desde que comezou a traballar na empresa Segsa (Sondaxes, Estruturas e Geotecnia) controlando precisamente o desenvolvemento das obras do AVE . Ineco sería a súa segunda parada laboral, como directora facultativa de obras de novo en diversos tramos da alta velocidade en Galicia. E a finais do 2007 entraría no ADIF, coincidindo por iso despois na etapa de José Blanco e máis tarde con Ana Pastor. Íñigo da Serna rescatouna de novo para o xestor ferroviario como xerente de área para a liña Madrid-Galicia, antes de converterse en directora xeral do ADIF.

E se desenvolveu o seu traballo con tres ministros, aos que se suma agora José Luis Ábalos, de dous partidos diferentes, tamén foi chamada polo BNG para dirixir a área de Mobilidade e Infraestruturas da Deputación de Pontevedra con César Mosquera.

Filla de alcalde

O acceso da nova directiva ferroviaria a postos de responsabilidade política ten o antecedente directo do seu pai, Gerardo Pardo de Vera , avogado e escritor que foi alcalde de Becerreá con Coalición Democrática en 1979 e ata 1981, momento no que deixou o cargo tras un enfrontamento que se lle atribúe con Manuel Fraga por unha suposta condescendencia con UCD nas eleccións galegas daquel ano que lle supuxo a expulsión do partido. Centrado na súa profesión de avogado despois na capital lucense, pola que era moi frecuente velo pasear cunha característica capa, Gerardo Pardo de Vera iniciou unha etapa de cronista político na edición lucense de La Voz de Galicia.

A nova presidenta do ADIF é a primeira muller que ocupa o cargo, foi enxalzada polo seu traballo fai un par de meses polo presidente da Xunta, coincidindo coa visita a Lugo do entón ministro de Fomento.

Especializada en tramos atrancados, será quen liberalice o mercado do tren

A ata agora número dúas da estrutura pública con maior capacidade investidora de España especializouse no seu último posto en desatascar proxectos do AVE cuxo desenvolvemento se retardou coa crise económica. Ademais da media ducia longa de contratos do tren rápido galego que o anterior ministro asegurou atoparse no posto tras o paso da súa compañeira de partido Ana Pastor por Fomento, Pardo de Vera tamén foi cominada a culminar proxectos cuxo final se prevé a curto prazo. O túnel entre as estacións de Atocha e Chamartín, o tramo Vandellós-Tarragona e a liña Antequera-Granada, que se atopan xa en probas, serán os primeiros. Venta de Baños-Burgos e a alta velocidade a Murcia continuarán na súa axenda como tarefas a culminar, xunto ao AVE galego, en teoría antes de que acabe o mandato de Pedro Sánchez.

Preparar a infraestrutura ferroviaria para a liberalización do mercado do tren a operadores privados será o seu outra gran ocupación, na que tamén se verá vinculado o novo presidente de Renfe, o catalán Isaías Táboas, que con José Blanco foi secretario de Estado de Transportes, desenvolvendo o novo modelo de xestión aeroportuaria de España.