Audasa e Fomento acordan ampliar Rande de novo se se dispara o seu tráfico

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

XOAN CARLOS GIL

Pactaron en xaneiro facer un proxecto que permita á ponte volver crecer en pleno uso

20 jun 2018 . Actualizado ás 23:37 h.

O novo perfil da ponte de Rande, cos seus seis carrís e 180 tirantes tras realizarse a súa ampliación, poderá non ser o definitivo para a infraestrutura máis emblemática da Autoestrada do Atlántico. Audasa, a concesionaria da AP-9, terá que realizar nos próximos meses un proxecto que expoña propostas para levar a cabo unha nova ampliación da súa capacidade se o nivel de tráfico dispárase e deixa pequena a súa nova configuración.

Devandito encargo foi aceptado pola xestora da AP-9 a proposta do Ministerio de Fomento e recolleito por escrito no proxecto de real decreto que o anterior Executivo redactou en xaneiro pasado para actualizar o convenio da ampliación da autoestradas asinado no 2011, pero que quedou sen validar por mor da moción de censura.

«Audasa deberá redactar un estudo, analizando a concepción estrutural dunha eventual e futura ampliación da ponte de Rande en condicións de mínima afección ao tráfico rodado», recolle o texto validado pola concesionaria o 15 de xaneiro pasado ao que tivo acceso La Voz. 

Tráfico a maiores

A posible necesidade de habilitar novos carrís no paso sobre a ría de Vigo está motivada polo cambio de conexión que ao final se executou entre a ponte e o corredor do Morrazo, en cuxo desdobramento para dotalo de dous carrís por sentido traballa a Xunta. En lugar de encamiñar o tráfico entre Vigo e Moaña, e viceversa, polos novos carrís exteriores, como estaba exposto nun inicio, abriuse o taboleiro orixinal a ese tráfico local para non xerar un embude na ponte. «A posta en servizo da autovía do Morrazo AG-46 supón unha variación das hipóteses de tráfico adoptadas na ampliación da ponte de Rande», explica o texto do real decreto pendente de validación. E abundando na decisión de prever unha segunda ampliación da infraestrutura recalca que «sendo posible que, dentro do período de vida útil da estrutura, o nivel de servizo da ponte requira futuras adaptacións do mesmo, considérase conveniente que as obras incorporen aquelas previsións e axustes que permitan garantir a súa funcionalidade se nun futuro o incremento de tráfico condicionase unha eventual ampliación, sen que a mesma afecte á seguridade do tráfico que circule pola ponte», indica o acordo acadado entre Fomento e Audasa.

O pacto escrito, que sinala contar xa co visto e prace do Ministerio de Facenda, actualizou o convenio asinado no 2011 entre Fomento e a concesionaria para, entre outros fins, dar cobertura ao encargo do estudo técnico para unha futura ampliación da ponte de Rande e para recoller obras sobrevindas na ampliación do viario levadas a cabo en Santiago, compatibilizar a dotación de máis carrís co novo acceso á AP-9 ao Gaiás, e outras obras de mellora na entrada de Vigo.

O citado acordo cifra en 6 millóns de euros as accións que Audasa terá que realizar na parroquia redondelana de Chapela e a entrada en Vigo «para adoptar na zona medidas contra o ruído», así como a reposición de servizos afectados pola ampliación xa rematada do viario.

No texto validado por Audasa outórganse cinco meses para que culmine os traballos de saneamento e rehabilitación da ponte orixinal tras pór en servizo os seus dous novos carrís, prazo que xa se superou e aínda levan a cabo obras na infraestrutura que implican cortes de tráfico nocturnos.

O anuncio do ministro de Fomento de que someterá a unha auditoría as obras do AVE a Galicia para ver se os prazos comprometidos son tecnicamente viables, acenderon as alarmas en parte do arco político e empresarial da comunidade. A Confederación de Empresarios de Galicia e o PPdeG advertiron onte que estarán vixiantes do desenvolvemento do proxecto de alta velocidade, para que se cumpra a chegada do AVE a Galicia en probas no último trimestre do 2019 e a súa posta en servizo a comezos do 2020.

A patronal reuniu á súa comisión de Infraestruturas para acordar esixir «que se manteña o ritmo dos traballos para a chegada do AVE ata Ourense, incluído o tramo provisional entre Taboadela e Ourense». Para iso, os empresarios reclaman que os orzamentos dos próximos exercicios habiliten as partidas suficientes para rematar as obras. E inciden, segundo os seus estudos, en que o custo por quilómetro, «a pesar da orografía da comunidade, é o máis baixo da rede española de alta velocidade».

Ábalos di que se debaterá sobre como manter as autoestradas cando todas sexan gratis

A. Balseiro

O ministro de Fomento, José Luis Ábalos, respondeu onte a critícalas da patronal sobre a súa decisión de non prolongar a peaxe nas autoestradas cando conclúa o seu período de concesión, advertindo que se dará ese debate «cando finalicen as concesións nos diferentes territorios do noso país», circunstancia que na AP-9 galegas acadarase no 2048. «Cando teñamos unha rede absolutamente igualitaria», é dicir cando todas sexan gratis, farase ese debate, segundo comprometeu Ábalos.

A liberalización das autoestradas que comezará este ano coa AP-1 burgalesa molestado profundamente á patronal das construtoras (Seopan). O seu presidente, Julián Núñez, queixouse onte en Santander de que o Executivo non informara previamente ao sector e advertiu de que o custo de tal medida, que estiman en 450 millóns de euros, recaerá sobre os contribuíntes, que serán os que «paguen a festa».

Durante a súa intervención nun foro organizado pola Asociación de Xornalistas de Información Económica (Apie) na Universidade Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), Núñez preguntouse «se é xusto detraer ingresos» doutras partidas, como sanidade, educación, I+D ou políticas sociais, para asumir o mantemento e a conservación das autoestradas, en lugar de que quen as usen paguen por iso e fináncieno. «Imos polo camiño contrario ao resto de Europa», sentenciou, argumentando que en España só está tarificado o 18 % das vías de gran capacidade e «as europeas estano case todas».

«En Europa non invisten nin un euro en estradas, as paga o usuario, porque destinan máis recursos a atender a axenda social», sostivo, incidindo en que «nada é gratis».