Castela e León, Galicia e Asturias desexan un trato diferencial para a escola rural

Efe

GALICIA

J.Casares

Encontro interautonómico sobre novas propostas para o novo Pacto de Estado pola Educación.

19 ene 2018 . Actualizado ás 16:25 h.

Castela e León, Galicia e Asturias solicitaron ao Goberno un acordo «diferencial e preferente» para a escola rural. As institucións hano feito no marco das negociacións que levan a cabo de cara a obter un novo Pacto de Estado pola Educación.

Despois de reunirse durante dous intensos días en León, o conselleiro de Educación de Castela e León, Fernando Rey , e os seus homólogos de Galicia, Román Rodríguez, e Asturias, Genaro Alonso, así como os seus axudantes de confianza na materia, han acadando distintas conclusións de consenso que serán trasladadas nos próximos días ao resto de forzas parlamentarias e da opinión pública.

O representante de Castela e León mostrouse satisfeito polo encontro interautonómico, que cualificou como «cordial e sincero, no que se abordaron problemáticas comúns». Entre as conclusións, os tres conselleiros coincidiron en sinalar que o Pacto pola Educación ten que recoller un sistema de financiamento específico con factores correctores. Outro punto de acordo entre as partes foi o de solicitar a eliminación do límite da taxa de reposición de efectivos en canto sexa posible, baixo a necesidade de rebaixar a taxa de interinidade do 8%.

Ademais tamén se tratou con especial interese a inclusión escolar como un factor determinante enla calidade do sistema educativo, así como a Formación Profesional Dual e a Universidade, para a que se propuxo o desenvolvemento de titulacións interautonómicas e a posta en marcha de posgraos duais.

Pola súa banda, o conselleiro de Educación de Asturias , Genaro Alonso, aproveitou a escena para lembrar que un duradeiro Pacto de Estado educativo é posible se as partes implicadas chegan a acordos políticos consensuados, «demostramos que chegar a un acordo político é factible para pór fin ás sucesiva leis orgánicas que en materia de Educación se han ir encabalgando unhas con outras nos últimos anos», destacou Alonso.

Nese sentido, Alonso foi secundado polo titular de Educación galego, que subliñaba o «sentido común co que se desenvolveu, cun magnífico ambiente de traballo e un exemplo de como facer as cousas para colaborar no éxito e mellora do sistema educativo. Comprobamos que hai máis cousas que nos unen que as que nos poden separar», concluíu Rodríguez.

Na sesión tamén houbo espazo para os eloxios, Rey recoñeceu que Galicia e Asturias «levan a dianteira nas escolas conectadas, polo que Castela e León contará coa súa colaboración para mellorar a competencia dixital e levar a banda larga aos centros escolares».