Doce millóns de euros para eliminar en tres anos 52 puntos negros nas estradas galegas

Juan María Capeáns Garrido
Juan Capeáns SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

MARCOS MÍGUEZ

A Xunta impulsa 98 actuacións nos tramos máis perigosos

27 oct 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

O Consello da Xunta activou a «principal actuación» da lexislatura en materia de seguridade viaria, como a definiu o presidente Feijoo. Trátase do investimento de 12,3 millóns de euros ata o final da lexislatura (2020) que incidirán directamente en 52 puntos negros da rede viaria de titularidade autonómica. A elección non é caprichosa: trátase de tramos de estradas dun quilómetro nos que se produciron dez ou máis accidentes de tráfico nos últimos cinco anos, e con esta medida búscase reducir ao 50 % a cifra de vítimas mortais totais respecto das rexistradas no 2011.

A estratexia prevé unha análise previa dos sinistros para a continuación iniciar actuacións -ata 98 están xa en marcha- que inclúen a redución da velocidade, a revisión dos accesos e interseccións para facelas máis perceptibles, a construción de rotondas para equilibrar o paso en tráficos de similar intensidade, especialmente en zonas urbanas e periurbanas, e o aumento da sinalización horizontal, que na actualidade cumpre coa normativa vixente pero que se revelou insuficiente. Ademais, fai fincapé na presenza de máis balizas luminosas en puntos conflitivos, así como a eliminación de elementos nas marxes dos viarios cando sexa posible, e no peor dos casos, a súa protección mediante barreiras.

Estes tramos perigosos, concentrados especialmente na provincia de Pontevedra (77 %) e A Coruña (21 %) acaparan un de cada seis accidentes de tráfico en Galicia, cando tan só supoñen un 1,5 % do total da rede viaria galega, das máis extensas de España. Para resolver esta situación, Feijoo asegurou que a Xunta «fará todo o que enxeñaría civil sinala como útil» ata reducir a cero os sinistros, como ocorreu na AC-523, na zona de Esperón, que o presidente puxo como exemplo. Un tramo entre as localidades coruñesas de Culleredo e Meirama acumulaba decenas de accidentes, e unha serie de obras de mellora na seguridade permitiron eliminar ata agora os accidentes con vítimas.