Un empuxón para as empresas que necesitan dar un paso máis

GALICIA INNOVA

MONICA IRAGO

A Xunta resolve a convocatoria do programa, con axudas para que 24 firmas galegas melloren a súa estratexia e competitividade

28 oct 2022 . Actualizado ás 12:29 h.

A dinámica do mercado, a ambición, a supervivencia ou a pura necesidade adoitan ser bos motivos para darlle unha volta a un produto ou a unha empresa enteira. Valentía, criterio para escoller o mellor momento e respaldo económico é o que lle falta en moitas ocasións a eses proxectos para darse unha oportunidade a si mesmos. E ese é o sentido do programa DeseñaPeme, unha liña de axudas impulsada pola Xunta para que microempresas e pemes galegas poidan mellorar a súa capacidade de innovación e sustentabilidade a través da incorporación e a xestión do deseño estratéxico.

A iniciativa, promovida pola Vicepresidencia económica, acaba de resolver a súa convocatoria do 2021, que suporá o investimento público de preto 1,5 millóns de euros que servirán para apoiar 25 proxectos que, sumando o empurre privado, van mobilizar unha cantidade próxima aos tres millóns de euros.

Segundo as previsións da Axencia Galega de Innovación (Gain), esta aposta autonómica terá impacto no emprego durante o desenvolvemento do programa, porque garante 86 postos de traballo, 16 de nova creación e setenta máis de alta cualificación que se manteñen. Os proxectos responden a tres liñas diferentes de financiamento: deseño de produtos novos ou rediseños dos xa existentes (16); iniciativas para o deseño ou redeseño de servizos e experiencias (4); e deseños de marca e identidade corporativa que lle presten unha especial atención aos valores sostibles e innovadores (5).

O perfil das iniciativas

En total foron 24 as empresas que resultaron beneficiarias, xa que unha delas —Mecanizados Rodríguez Fernández, con sede en Pereiro de Aguiar e dedicada á automoción—, obtivo axudas por dous proxectos distintos, relacionados co deseño de marca e de produto. A metade delas son micropymes, nove son pequenas empresas e tres, medianas. A metade están asentadas na provincia de Pontevedra (Selmark, Little Electric Car España, Setga, Montaxes Conserveiras, Mariscos Sálvora, Star Electrónica, Exla Packaging Solutions, Imaxina Concepto Industrial, Mercantia, Management Operativo 30, Revertia Reusing and Recycling e Solucións Conceptuais e Innovación); séguelle en presenza Ourense, con seis (Mecanizados Rodríguez Fernández, Formato Verde, Raquel Suárez Pérez, Academia Trindade, Grupo Tecnolóxico Arbinova e Veigas de Sabugueiros); A Coruña, con catro (Calor Cor, Ayeconomics Research Center, Galopin Playgrounds e Orballo Innovacións Forestais); e, para rematar, Lugo, con dous (Granxa Campomayor e A-Vida Revestiments).?

Por sectores, o máis representado é dos bens de equipo e maquinaria, con cinco iniciativas, seguido polas iniciativas agroalimentarias e os servizos profesionais, con catro respectivamente; a automoción, con tres; a construción e o sector téxtil e da confección, con outros dous; e a acuicultura, o comercio, o sector educativo e a madeira, cun en cada caso. Hai varios proxectos cuxo montante total se move entre os 150.000 e os 200.000 euros, e o máis modesto, o dunha granxa, rolda os 50.000. En todos eles a achega pública acada o 50 % da partida que a empresa necesita para sacar adiante a súa idea. Mediante estas axudas preténdese que o deseño estratéxico se converta nun elemento relevante e habitual na planificación, nos procesos e no modelo de negocio das empresas galegas, impulsando a súa capacidade innovadora e a súa competitividade no mercado global, aumentando o volume de vendas e a penetración comercial, a súa internacionalización, a propiedade industrial, a diferenciación, a imaxe percibida, o recoñecemento de marca e a fidelización do cliente.

O caso práctico

Mariscos Sálvora é unha das empresas que se sumaron ao DeseñaPeme 2021, que se enmarca dentro do Programa de Deseño para a Innovación e a Sustentabilidad 2024. Vai facer un investimento de 116.000 euros —a metade achegaraos a Xunta— para investigar sobre as posibilidades que teñen os alimentos do mar de chegar ás fogares como un produto elaborado pero sen perder a súa naturalidade, «coma se fixéchelo na túa cociña», describe María del Carmen Figueira, a metade deste veterano negocio que está asentado na localidade de Vilaxoán. A firma arousá ten as súas canles de venda dos produtos que entran pola ría nos grandes mercados de distribución de España, pero teñen o convencemento de que hai unha oportunidade para a comercialización do manxar con maior presencia na ría. «Non hai receita que poidas facer con peixe, carne ou pito que non se poida adaptar con mexillóns», explica Figueira antes de relatar algunhas das probas gastronómicas que ha ir explorando nos últimos tempos. A súa idea é levar esas elaboracións ás casas, que se manteñan con frescura o tempo suficiente e que acaben dignificando un produto que, asegura, é un gran descoñecido mesmo en Galicia, onde se cociña fresco —ao vapor— ou se toma en conserva.

Estudar as posibilidades para penetrar no mercado, facer análise sobre a súa vida útil sen recorrer a conservantes e preparar as receitas que se van comercializar acaparará os próximos meses de investigación e probas, de momento en torno ao mexillón, aínda que non descartan dar máis pasos para facer o propio con outros mariscos. Con todo, a elección do bivalvo das bateas é a máis segura para arrincar, porque consideran que é un alimento «nutritivo e san» e que é moi versátil á hora de consumir: o mesmo vale para unha tapa ou un acompañamento que para un prato principal. Para impulsar leste envorco total ao produto e ao modo de traballar, pasando de ser distribuidores de mariscos frescos a ser transformadores, foi determinante a inxección do diñeiro público, que permitiu avanzar con máis decisión cara a unha idea que roldaba a cabeza de Figueira desde hai tempo e que pode ser un punto de inflexión nunha empresa que conta con entre 25 e 30 traballadores, segundo a época do ano. Por se había algunha dúbida, Figueira dá o argumento definitivo para que triunfen os seus mexillóns: «¡Non engordan!».