Voa por primeira vez en Galicia o Milano, o dron de maior tamaño impulsado pola industria de defensa e civil

Lorena García Calvo
Lorena García Calvo ROZAS / LA VOZ

GALICIA INNOVA

Óscar Cela / Lorena García

O avión non tripulado, de preto de 900 quilos, presentouse en sociedade no aeródromo de Rozas

23 sep 2021 . Actualizado ás 11:56 h.

Milano é o nome do sistema aéreo non tripulado que o INTA (Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial) desenvolveu ao longo dos últimos anos, e que este mércores se presentou en sociedade no aeródromo lucense de Rozas. Un dron duns 900 quilos de peso, cunha velocidade máxima de 250 quilómetros por hora, con autonomía para unhas 20 horas de voo, que acada os 8.000 metros de altitude e cuxas dimensións son considerables: 12,5 metros de envergadura e máis de 8 de longo. Visto en directo, lembra a unha pequena avioneta, pero non tripulada. Trátase do proxecto de maior tamaño desenvolvido pola industria de defensa e civil. Leste foi o primeiro voo oficial do dron en Galicia.

O CIAR, o Centro de Investigación Aeroportada de Rozas, foi o lugar elixido polo INTA para presentar oficialmente o sistema nun acto presidido pola secretaria de Estado de Defensa, Esperanza Casteleiro, o xefe do Estado Maior do Exército do Aire, o xeneral Javier Salto, a subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, e o vicepresidente da Xunta, Francisco Conde. Xunto a eles, numerosas autoridades dos distintos exércitos que querían coñecer de primeira man como é a xoia dos drones desenvolvidos polo INTA, dependente do Ministerio de Defensa

Tras unha breve presentación na que o director xeral do INTA, o xeneral José María Salom, debullou valíaa do sistema que desenvolveron, o público puido presenciar o voo en modo automático do enorme dron. Un avión versátil posto que pode levar diferentes cargas de pagamento, é dicir, sistemas que tanto poden funcionar para vixiar costas, o estado do tráfico, loitar contra os incendios ou ter fins militares.

Segundo debullou Salom, o que se intentou co Milano é crear un dron «finalista, de modo que poidamos REVISAR ofrecer os nosos produtos a entidades ou empresas», e que sexa ademais moi usable. «Pódese utilizar en calquera pista que estea minimamente preparada, transpórtase nunha Góndola e pode controlarse a distancia, desde Torrexón, por exemplo». Ademais, unha das vantaxes que ten o Milano, é que todo o seu sistema está certificado de principio a fin. «Este é un bo produto que pode roldar os 9 ou os 10 millóns de euros, algo que comparado co que hai hoxe en día, é unha cifra ridícula». Cando o xeneral Salom fala do sistema, refírese non só ao propio dron, senón tamén a outro dron de menor tamaño que o acompaña, un vehículo desde o que se controla e unha antena de comunicacións. 

Durante o acto, o conselleiro Francisco Conde subliñou que a colaboración entre o INTA e o Polo Aeroespacial de Galicia en Rozas está a ser clave para consolidar a industria e crear emprego cualificado no sector.