A reparación do cruceiro mobiliza uns 300 colectores en Ferrol

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

A GALICIA ECONÓMICA

XOAN CARLOS GIL

A industria da zona achegará uns 500 traballadores de aceiros, pintura e mecánica

19 feb 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

A reparación do cruceiro MS Azura, que levará a cabo nos primeiros días de abril en Ferrol, requirirá dun esforzo loxístico ata agora inédito no estaleiro ferrolán. Como vén sendo habitual neste tipo de contratos -que levan a cabo regularmente na factoría de Navantia en Cádiz -, os armadores desprazan á planta na que vai levar a cabo o proceso de modernización non só o buque, senón tamén as empresas coas que adoita traballar habitualmente. Sométese ao navío a un exhaustivo proceso de redecorado, polo que os traballos principais que levarán a cabo están vinculados á habilitación.

Non só chegará o persoal das firmas auxiliares que se ocuparán da acomodación do buque, senón que tamén haberá que desprazar á cidade unha cantidade inxente de material, co que se vai executar a modernización do barco. Este esforzo de loxística traducirase nun movemento de colectores que, segundo fontes do sector, non só chegarán pola vía marítima -a principal que será utilizada- senón tamén por estrada.

Así, Navantia recibirá nos próximos días os primeiros 40 colectores cargados con moqueta, pero nas próximas semanas, o estaleiro será o destinatario dun total de 300 unidades. Ao reformar o navío, serán substituídos centenares de materiais e equipos, como cortinas, tapicerías, colchóns e televisores.

As grandes chairas coas que conta o estaleiro ferrolán e os medios de elevación e manipulación, que permitirán a recepción e a trasfega de todos os materiais, é un dos puntais que permitiu á antiga Bazán captar dous contratos de reparación de barcos de pasaxe.

Ao redor desta obra poden moverse unhas 3.000 persoas. Un milleiro, pertencente á tripulación do buque, que durmirán a bordo; uns 1.500 traballadores das empresas contratadas directamente polo armador, moitas das cales proceden do Reino Unido, e outras 500 de firmas da comarca ferrolá.

Está previsto que as compañas da zona ocúpense de realizar traballos de aceiros, mecánica e pintura, mentres que o groso das tarefas de acomodación lévenas a cabo as firmas externas. 

Hospedaxe

Algúns hoteis da cidade xa comezaron a recibir reservas para persoal que se desprazará a Ferrol pola execución dos traballos, aínda que algunhas fontes do sector non descartan que suceda o que pasa habitualmente cos cruceiros que chegan a Navantia Cádiz e que os empregados das subcontratas sexan aloxados nun flotel -é dicir, un barco hotel-, que estaría atracado en Navantia. No entanto, prevese que todo o movemento de persoas que implica a execución deste contrato déixese notar na cidade, xa que ademais a reparación do buque producirase ás portas da Semana Santa, do 4 ao 16 de abril.

Un barco con 19 cubertas e 60 metros de longo máis que o Juan Carlos I

O MS Azura, pertencente á naviera P&O Cruises —empresas de cruceiros británica-estadounidense— está a piques de cumprir a súa primeira década de vida. É un buque de pasaxeiros que foi construído nos estaleiros italianos de Fincantieri, realizando a súa viaxe inaugural o 12 de abril do 2010.

Ten 290 metros de eslora (longo), 60 máis que a do Juan Carlos I, o barco maior da Armada española; 36 de manga (ancho), e 8 de calado.

Aínda que recalou en varias ocasións nos portos da Coruña e Vigo, non así no de Ferrol, que leva tamén quince anos recibindo cruceiros, aínda que adoitan ser de menor tamaño dos que acoden ás outras urbes galegas.

O MS Azura conta con 19 cubertas, máis de 1.200 tripulantes e capacidade para transportar máis de 3.000 pasaxeiros.

Rescate de migrantes

O pasado setembro, este navío protagonizou un bo número de titulares de noticias de prensa ao rescatar a unha vintena de migrantes, que se atopaban á deriva no Mediterráneo.

O buque facía neses momentos unha ruta entre os portos de Cádiz e Barcelona, cando se atopou unha balsa con adolescentes en problemas.

Durante dúas horas, o persoal do barco de pasaxeiros afanouse no rescate da vintena de homes en apertos, que subiron a bordo. Ademais, desviouse da súa ruta fixada e navegou unhas dez horas para desembarcalos no porto de Almería.