«Só os que asumen a cultura da innovación poden ser competitivos»

Sara Cabrero
S. Cabrero REDACCIÓN / LA VOZ

A GALICIA ECONÓMICA

VÍTOR MEJUTO

Francisco Conde asegura que o futuro debe ir encamiñado cara á industria 4.0

17 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

A innovación debe de ser parte importante do ADN de calquera compaña cuxa aspiración sexa seguir competindo nun mundo empresarial en continuo cambio. E se en algo coincidiron onte os asistentes á entrega dos Premios á Innovación Galega La Voz de Galicia, foi precisamente na importancia que ten o I+D+i para que as compañas do tecido galego gañen competitividade e, á súa vez, promovan o desenvolvemento da comunidade. E esta importancia acada un nivel aínda maior nun mundo empresarial que se atopa inmerso nun constante cambio: «Necesitamos a adopción de fórmulas e modelos que se adapten a esas tendencias e garantan a nosa competitividade», sentenciou o conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde. Pola súa banda, o director xeral da Corporación Voz de Galicia, encargado de abrir o acto, subliñou que premios como estes demostran que «a localización xeográfica non é un impedimento para que poidamos REVISAR competir». E para continuar nesta pugna da competición, as empresas deben compartir, segundo o conselleiro de Economía, dúas características básicas: creatividade e talento. «Debemos apostar por esa Galicia máis innovadora, da que hoxe xa sodes parte fundamental», afirmou Conde dirixíndose aos premiados, dos que quixo destacar o seu compromiso coa comunidade e a procura constante de novas solucións aos problemas do presente.

O conselleiro tamén expuxo algunhas das medidas que o seu departamento puxo en marcha para seguir impulsando o traballo de todas estas empresas innovadoras. Neste sentido, Conde destacou que Galicia se está situando no mapa europeo da innovación a través da Estratexia Galega de Hubs de Innovación Dixital, un programa do que forman parte empresas como Nova Pescanova e cuxo obxectivo é apoiar proxectos de I+D+i de compañas da comunidade. E foi un paso máis aló ao insistir en que, aínda que o futuro está por escribirse, «o único certo ante a súa chegada é que só aqueles que entenderon e asumiron a cultura da innovación poden manter e fortalecer a súa competitividade». A aposta tamén debe ir encamiñada cara á adopción do que o conselleiro deu en chamar o apelido 4.0, que permitirá asegurar o desenvolvemento das empresas e ofrecerlles facilidades para a dixitalización e a adopción de novas tecnoloxías.

Elementos para o progreso

Nesa mesma liña moveuse Francisco Vallejo Torres, director de Vodafone Galicia, que quixo resaltar o compromiso firme da súa compaña coa innovación e a transformación dixital, «elementos esenciais para o progreso e o benestar da nosa sociedade». Vallejo tamén asegurou que o vínculo de Vodafone con Galicia é forte e duradeiro: «Isto é froito da colaboración que vimos mantendo con múltiples organizacións e institucións de Galicia, que, sin duda, impúlsannos a investir nesta comunidade que ten un gran presente, como constatamos hoxe aquí, e un brillante futuro».

«Vivimos unha viaxe de transformación que non só afecta o sector financeiro»

Isto da innovación tamén leva anos formando parte da esencia de Abanca. E onte demostrouno o seu director xeral de Innovación Tecnolóxica, Información, Procesos e Operacións, José Mauel Valiño, encargado de esbozar algunhas das claves que manexa a entidade para o cambio de época: «Vivimos nunha viaxe de transformación que non só afecta o sector financeiro», alertou, para despois expor algunhas das pancas que están a provocar cambios nos diferentes ámbitos da sociedade: «Hoxe en día existen novos hábitos do cliente que demandan novos modelos de negocio, así como novas tecnoloxías que ofrecen novas capacidades e novas ideas que xeran novas necesidades», resumiu. E neste sentido lembrou que, nunha contorna tan mutable, adaptarse é a clave da supervivencia: «Nunha contorna global cambiante, os cambios que se producen a nivel local poden ter impacto a nivel global cunha maior rapidez».

Valiño aproveitou a contorna innovadora dunha cita como estes premios para falar dun proxecto que actualmente ten en marcha a súa entidade. «Abanca, a través do seu Ieside, quere promover aquí a versión galega da Singular University», unha institución académica con certo renome a nivel internacional que naceu en Silicon Valley e cuxa finalidade é educar e inspirar a un grupo de dirixentes que se esforcen por comprender e facilitar o desenvolvemento exponencial das tecnoloxías.

A importancia da adaptabilidade foi unha constante durante o discurso de Valiño, quen ademais detallou algunhas das fórmulas que Abanca está a seguir para lograr ese obxectivo. «A innovación é imprescindible nun mundo exponencial e en Abanca esa innovación nace dos nosos valores, que son a responsabilidade, a innovación, a calidade e a confiabilidad».

Tras expor algunhas das pancas que serviron á entidade para lograr todos estes obxectivos, Valiño compartiu algunhas das leccións que asumiron en todo este tempo: «Aprendemos que a innovación é un vector bidireccional na organización ou que a motivación está por amais da idea».

5G, a tecnoloxía que «ofrece posibilidades que ata hai pouco eran impensables»

A tecnoloxía 5G foi unha das grandes protagonistas nos discursos dos relatores dos galardóns que se celebraron onte. «Como seguramente sabedes, 2019 foi o ano do 5G», arrincou Francisco Vallejo Torres, director de Vodafone en Galicia, quen salientou que este avance ofrecerá posibilidades que ata hai pouco eran sinxelamente impensables, grazas á rapidez e a bajísima latencia que proporciona nas comunicacións: «O 5G, que está dispoñible en 15 cidades españolas entre as que se atopan A Coruña e Vigo, axudará a mellorar de forma notable a eficiencia e a sustentabilidade das cidades». Tal e como explicou este experto, todas estas melloras afectarán a ámbitos tan diferentes como a sanidade, os trámites coas Administracións ou o lecer dixital.

Sustentabilidade

Segundo Vallejo, Vodafone non só se asenta sobre o alicerce da innovación. Tamén é importante para esta empresa a sustentabilidade: «O noso obxectivo é, ademais de situar a España e as súas rexións na vangarda das telecomunicacións, devolver á sociedade parte do que nos achega e contribuír, en todo o que poidamos REVISAR, a mellorar a vida dos nosos concidadáns».

E para mostra, tirou de datos. Segundo o seu último informe integrado, a contribución de Vodafone á economía española ascende a 6.250 millóns de euros: «Deste montante, 212 millóns corresponden a Galicia, onde xeramos ademais 2.192 empregos directos e indirectos». Vallejo tamén acentuou a función da fundación: «Máis aló da sustentabilidade e a economía, Vodafone intenta contribuír a facer Galicia un lugar máis inclusivo mediante a súa fundación, que o ano pasado destinou un total de 4,1 millóns de euros aos seus fins sociais».