PSA pide custos máis baixos e emprego máis flexible para que Vigo logre novos modelos

O director da planta, Ignacio Bo, avisa aos traballadores: «Unha deriva salarial penalízanos fronte a outras plantas do grupo»


vigo / a voz

O futuro inmediato da fábrica de PSA Vigo é inmellorable. A factoría pechará o 2019 cunha produción de 400.000 vehículos (apenas 2.000 máis que o ano pasado), pero, á volta duns meses o ritmo de montaxe escalará das 1.800 unidades ao día actuais ata as 2.300 (un cada 40 segundos), e disparará o volume de coches fabricados ao peche do 2020 bastante por encima do medio millón.

«A fábrica de Vigo traballou moito para conseguir esta situación que a levará ao tope da súa capacidade. Todo isto pinta moi ben, pero agora veñen as incertezas», advertiu Ignacio Bo, o director da planta galega, na intervención previa a un xantar con empresarios, a maioría do sector, celebrada onte no Círculo de Empresarios de Galicia, en Vigo.

O contexto é complexo, porque a automoción está nun proceso de cambio sen precedentes. Pero Ignacio Bo deixou claro que o maior reto da factoría galega é mellorar a competitividade, porque o inimigo está dentro de casa.

O inimigo en casa

«É imprescindible seguir mellorando a nosa competitividade. Temos que ser capaces de conseguir en Galicia custos de fabricación mellores que a competencia que temos dentro do grupo en Portugal, Marrocos e Alxeria; e tamén dentro de España (en clara alusión á fábrica de PSA en Zaragoza)».

¿Que lle queda por facer á planta galega despois do axuste salarial e os recortes aplicados ata agora? Segundo Ignacio Bo, a clave de que Vigo siga conseguindo novos modelos que garantan o seu futuro pasa pola innovación tecnolóxica que permita abaratar custos de produción, e por unha maior eventualidade no persoal, para adaptar os recursos humanos á demanda de vehículos.

Nesa liña van os 1.200 empregos que se crearán de aquí a final de ano na factoría viguesa, para dar saída aos volumes de produción esperados. E as novas contratacións continuarán ao longo do 2020, segundo anunciou o director da fábrica, que tamén lanzou unha mensaxe á industria de compoñentes (120 auxiliares): «Os provedores teñen que seguirnos nesta liña, non poden degradar os seus custos, poríase en perigo o tecido de provedores en Galicia».

Advertidos todos de que nada está gañado para a automoción galega máis aló duns anos (os que duren no mercado os novos modelos asignados), Ignacio Bo teorizó sobre como será a fábrica de coches do futuro que, en esencia, terá que seguir apertándose as caravillas como ata agora. «No mundo do automóbil, a competitividade é a única garantía de supervivencia, e a mellor opción de futuro», afirmou.

Bo achegou algunhas cifras de interese. Por exemplo, que PSA gasta 1.100 millóns de euros ao ano en compras a provedores galegos; que o 50 % dos vehículos que circulen no 2030 serán eléctricos; ou que no 2035 o 24 % dos coches vendidos serán autónomos.

Sobre a lexislación de emisións que arrinca no 2020, asegurou que PSA cumprirá a norma. «Non temos previsto pagar multas», dixo.

Así é a oferta de PSA para 1.200 empregos

Luis Carlos Llera

A compañía prevé fichar a 600 persoas en setembro e outro continxente similar antes de fin de ano

O grupo automobilístico PSA pisa en Vigo o acelerador do seu novo modelo, que sairá ao mercado a finais de ano. E xa empezou a buscar reforzos para a súa fabricación.

¿Cantos empregados vai contratar PSA?

Iniciou o proceso de contratación de 600 persoas para incorporalas á liña de fabricación do novo modelo de coche urbano, o SUV (Sport Utility Vehicle) Peugeot 2008, un todocamiño no que a factoría ten depositadas grandes esperanzas nun momento en que as vendas de coches en España están de canga baixa pola incerteza sobre os combustibles e a situación política e económica.

Seguir lendo

También ~en La Voz

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
23 votos
Comentarios

PSA pide custos máis baixos e emprego máis flexible para que Vigo logre novos modelos