O novo avión comercial estrela de Airbus proba as súas ás en Galicia

M. Sío Dopeso / Carlos Punzón VIGO / LA VOZ

A GALICIA ECONÓMICA

Javier Riveiro Parcero

O A350-900 é o modelo de maior participación galega, ten 900 pedidos en firme, e onte fixo manobras en Vigo

24 may 2019 . Actualizado ás 10:30 h.

Airbus confía na aeronáutica galega para participar na construción dos seus avións desde hai case dúas décadas. Pero, por primeira vez, o construtor aeronáutico europeo elixiu Galicia para realizar manobras e fíxoo para facer probas de voo dun modelo da familia A350, o seu novo programa estrela de avións comerciais, que é o que conta con maior achega de industria galega .

Ata catro veces aterrou e despegou onte ao mediodía no aeroporto vigués de Peinador un Airbus A350-900 que apenas un par de horas antes saíra de Toulouse (Francia) onde o construtor ten a súa principal planta de ensamblaxe.

«É o proxecto aeronáutico de Airbus máis importante dos últimos anos»

Por que Peinador? O traxecto de 840 quilómetros entre Vigo e Toulouse encaixa no tipo de voos de media distancia habitual nas probas de todo tipo de sistemas de abordo. Trátase ademais dun aeroporto cómodo para este tipo de manobras, dada a súa intensidade media de tráfico aéreo. O modelo probado podería ser un dos tres que se incorporarán ao longo deste ano á flota de Iberia, que ata o 2023 sumará un total de 20 unidades da nova gama comercial.

Participación galega

A familia de avións Airbus A-350 xera grandes expectativas polo volume de actividade que achega a Coasa, Delta Vigo, Utingal; e, en xeral, á aeronáutica galega. «É o proxecto aeronáutico máis importante dos últimos anos, e temos moitos paquetes moi significativos», explica o Consorcio Aeronáutico Galego.

España participou nun 11 % no desenvolvemento deste proxecto que levantou voo por primeira vez en xullo do 2018 en Toulouse. Na súa construción tivo unha importante participación a filial española da multinacional aeronáutica, Airbus Operations.

O programa implicou un investimento de 1.000 millóns de euros nas plantas de Xetafe, Puerto Real (Cádiz) e Illescas (Toledo), onde Delta Vigo traballa directamente para este modelo. En España xera máis de 4.000 empregos, entre os 1.300 da propia empresa e outros 2.700 provedores. A versión A350-900 como a que aterrou onte en Vigo está equipada con motores Rolls-Royce , e ten unha configuración de 369 asentos dividido en tres clases. Ata finais de abril, a familia A350 de Airbus recibira 893 pedidos en firme de 51 clientes en todo o mundo, o que a converte nunha das aeronaves de fuselaxe ancha con máis éxito comercial da historia do construtor .