Livetopic, as finanzas dos mozos na rede

A GALICIA ECONÓMICA

Livetopic

O nivel de confianza nos produtos de aforro recomendados polos profesionais da banca derrubouse tras a crise económica. Estes pontevedreses ofrecen asesoramento financeiro «online», gratuíto e personalizado, orientado a un público novo, dixital e sen tempo

08 abr 2019 . Actualizado ás 15:25 h.

A forma na que se aforra en España non é, para nada, a máis eficiente. Séguese un patrón que consiste en apartar e gardar o que a final de mes queda sen gastar, pero «o que hai que facer é retirar unha cantidade da conta ao principio», explica Alejandro Mariño, un dos tres fundadores de Livetopic . Chama a isto «recibo de aforro»: «Primeiro, hai que definir o diñeiro que queres reservar (que, como unha factura máis, como a auga ou como a luz, pasarase tras cobrar a nómina) e logo, exporse para que che dá esa cantidade». O que fai o seu servizo, acelerado primeiro por Santa Lucía Impulsa e despois polo programa de Abanca, é ofrecer gratuitamente asesoramento e planificación financeira on-line. Para iso, analiza a situación económica dunha persoa e a súa familia. Unha vez feito o diagnóstico, expón solucións personalizadas, tanto a curto prazo como para o futuro. «A xente ten pouca información de cal é a súa realidade, de en que situación atópase se lle pasa algo e de cal vai ser a súa posición futura; o que intentamos é que a través da información que damos tómese consciencia para planificarse».

«Moitas veces a xente non é consciente de en que se lle vai o diñeiro»

A avaliación que elabora Livetopic -cimentada tamén por Antonio Casal, experto no sector asegurador, e Pablo Sixto, enxeñeiro informático- nútrese dos datos persoais, económicos e laborais dunha persoa e a súa parella. «As decisións económicas da túa parella sempre afectan á túa realidade. Unha persoa pode emprender, por exemplo, se a outra persoa ten un traballo máis estable. Defendemos que hai que facer unha planificación financeira coñecendo toda a realidade. Estarás máis ou menos preocupado e terás máis ou menos risco segundo o que che rodea». O que fai a súa ferramenta é unha toma de datos áxil e sinxela, recolle respostas a preguntas relacionadas co réxime laboral, as ganancias, o número de fillos, a data de nacemento e un pequeno tenteo investidor, «para ver que sensibilidade ten o usuario ao risco». Con estes apuntamentos, guindan un resultado: primeiro, móstrase a capacidade de aforro -«Moitas veces a xente non é consciente de en que se lle vai o diñeiro»-; despois, revélase canto se cobrará de pensión -«Adoita haber unha gran diferenza entre o que a xente percibe no seu salario co que vai cobrar de pensión»-; e, finalmente, achéganse recomendacións.

Nestas suxestións é onde asoma o modelo de negocio de Livetopic: con esta avaliación na súa poder, o usuario pode acollerse a un plan de aforro. «Entre as ofertas que teñen as aseguradoras, propomos a que máis se adapta ao perfil do usuario» que, por suposto, non está obrigado a aceptar nin contratar ningún tipo de produto. Só recibirá unha perspectiva personalizada, suxestións de aforro e recomendacións de produtos financeiros.

Sen custo para o usuario

Todo este asesoramento se proporciona de forma gratuíta. En España nunca houbo cultura de pagar por el. A banca era, ata hai só uns anos, a canle que tradicionalmente ofrecía este tipo de orientación financeira: o cliente estaba acostumado ir, preguntar e recibir gratis; a compensación económica localizábase noutra parte. «Aquí imos a un médico privado e pagamos, a un avogado e pagamos, pero a parte financeira non se paga. Creemos que é unha función pública intentar educar á sociedade e dar maior cultura para que tomen as mellores decisións financieramente e por iso noso modelo é gratis para o usuario».

A confianza nos bancos comezou a caer, con todo, cando a crise económica fixo acto de presenza. «A xente perdeu ese vínculo que tiña co director da súa oficina por mor da última recesión. Séntense orfos. Antes pensábase que o do persoal dunha entidade bancaria era o mellor criterio posible, o mellor consello para a situación de cada un, pero a crise e a reventa de produtos financeiros xeraron moita problemática e perda de confianza. O dano na imaxe do sector bancario foi grave», sinala Mariño. Onde se acode entón? Son fiables servizos on-line como estes?

«Evidentemente, este tipo de ferramentas non son para todo o mundo. Hai un target máis proclive a usalo e outro máis reticente. Os millennials, por exemplo son usuarios moito máis dixitais e que non teñen tempo para ir á canle tradicional, menos remisos a introducir datos de carácter persoal en Internet». Livetopic está orientado a un público de entre 30 a 50 a anos con certa preocupación polo seu presente e o seu futuro financeiro. «Demandan este tipo de servizos. Ir a unha oficina, de calquera índole, cada vez é máis custoso».

Os pontevedreses acaban de pechar unha rolda de financiamento de 165.000 euros, que se une aos primeiros 100.000 que entraron como investimento en marzo do 2018. Desde xaneiro, rexistraron crecementos superiores ao 20 % ao mes en usuarios. O seu obxectivo é crecer un 5 % á semana.