Barreras tentea comprar Metalships, valorada en 50 millóns de euros

Manoli Sío Dopeso
M. Sío Dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

A GALICIA ECONÓMICA

Óscar Vázquez

Sería a maior operación corporativa protagonizada polo naval privado en Galicia

15 feb 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Fillos de J. Barreras e Metalships & Docks son os dous maiores estaleiros privados de Galicia, e ambos poderían chegar a fraguar a maior operación corporativa na ría de Vigo. De entrada non parece nada doado, xa que os presidentes de ambas as compañas, José García Costas (Barreras) e Manuel Rodríguez (Metalships), ademais dos seus coñecidos desencontros, fan gala de caracteres difíciles de dobregar ante unha negociación.

Barreras necesita ganar capacidad ~de producción para atender toda suyo cartera ~de pedidos Pero o momento de repunte do naval é o idóneo para acadar un bo prezo por unha instalación a pé de ría, e iso é o que pretende a sociedade Abada (antigo grupo Rodman), propietaria do cento por cento do estaleiro vigués Metalships & Docks. Fuentes do mercado confirman conversacións a título persoal do presidente do grupo, Manuel Fernández, con José García Costas. Estas fontes aseguran que o dossier de compra que obra en poder do dono de Barreras valora as instalacións de Metalships en 50 millóns de euros, unha suma que, segundo Costas asegurou na súa contorna, é desproporcionada porque, na súa opinión, as instalacións, que duplicarían a capacidade de produción de Barreras, non valen nin a metade.

É o momento

O certo é que Barreras ten problemas de espazo para asumir toda a carga de traballo que ten contratada. O estaleiro dispón dunha flamante carteira de pedidos que se sitúan na gama máis alta deste segmento. As cifras que acada esa carga de traballo non se lembran no estaleiro. O seu presidente, José García Costas, valora os pedidos asinados en 700 millóns de euros, co buque de cruceiro para The Ritz-Carlton, convertido en todo un fito para a construción naval galega (poderían seguirlle dúas unidades xemelgas); outros dous cruceiros para a naviera norueguesa Havila Shipping, e un ferri dos maiores construídos en Vigo (190 metros) para a naviera canaria Armas.

Os desencontros entre Costas e Rodríguez dificultan un acordo Aínda así, de momento o pulmón financeiro de Barreras é moi limitado. Á espera dos seus primeiros beneficios no presente exercicio, e a falta de coñecer as contas do 2018, a empresa naval pechou o exercicio 2017 con algo máis de 3 millóns de euros en vermello, tras os 5,5 millóns de perdas rexistrados no 2016.

A carteira de pedidos de Metalships é algo máis frouxa. Intégrana un arrastreiro de 79 metros de eslora para Groenlandia, recentemente finalizado; un cruceiro de vela de 150 metros de eslora e outro pesqueiro de 108 metros para Rusia. Este último contrato, por un prezo próximo aos 90 millóns, está asinado desde hai meses, pero segue sen entrar en vigor.

Segundo as contas auditadas por Deloitte, Metalships tivo 5,4 millóns de perdas no 2017.

O dono do antigo grupo Rodman baralla outras opcións alternativas a Barreras. De entre as que transcenderon, destacan as conversacións mantidas con Astican (Estaleiros Canarios), especializada na reparación de grandes plataformas destinadas ao sector do petróleo. Este grupo prevé investir 30 millóns de euros no porto canario da Luz na construción dun dique para a reparación de buques de gran tonelaxe, e as instalacións de Metalships na ría de Vigo encaixarían no seu plan de crecemento nesta actividade.

Outro grupo contactado foi Armón, con estaleiros en Asturias e Xixón, que tería descartado todo interese na compra dunha nova instalación a pé de ría.

Fillos de J. Barreras e Grupo Rodman, os dous maiores construtores navais privados de Galicia, teñen en común, ademais da súa incuestionable capacidade para construír buques de alta tecnoloxía, o ter logrado captar a atención e o investimento de dous grandes multinacionais da industria do petróleo.

Por só 5,1 millóns de euros, Pemex apropiouse do 51 % do maior estaleiro privado de España. Os plans de Pemex pasaban por converter a Barreras na súa filial de construción naval para abastecer as súas necesidades de grandes buques. Pero a crise dos prezos do petróleo e as perdas millonarias de Pemex frustraron todos os pedidos anunciados, ata unha decena.

A operación que China Sonalgol e o Grupo Rodman pecharon dous anos máis tarde, no 2015, diferénciase notablemente da de Barreras. En primeiro lugar polo investimento que tería levado á multinacional asiática a pagar 100 millóns de euros por facerse cunha participación maioritaria nas tres filiais do grupo (Rodman Polyships, Metalships & Docks e Rodman Lusitania).

No 2017, Manuel Rodríguez recuperou o 100 % do estaleiro vendido a China Sonangol.