Castrosua afiánzase en Corea coa venda de cen autobuses

Mario Beramendi Álvarez
Mario Beramendi SANTIAGO

A GALICIA ECONÓMICA

MONICA IRAGO

A firma galega producirá este ano 241 unidades para distintas cidades españolas

14 feb 2019 . Actualizado ás 09:58 h.

Castrosua, a empresa galega que se converteu nun referente do mercado de carroceras de autobuses, ten previsto entregar ao longo deste ano 241 unidades para as flotas das empresas de transporte de distintas cidades españolas. Concretamente, 92 para a Empresa Municipal de Transportes de Madrid, 100 para Tenerife, 24 para Sevilla e cinco para Málaga. A isto sumaranse outros 20 autobuses para Palma de Mallorca, o que supón o primeiro desembarco da compaña compostelá na illa balear.

Unha carteira de pedidos que permitirá a Castrosua acadar neste 2019 unha facturación de 70 millóns de euros, tres por amais da cantidade coa que pecharon o 2018. Pero a este crecemento contribuirá tamén o mercado exterior, con Corea do Sur como principal destino. Despois de desembarcar en Lituania coa venda de 90 autobuses, a empresa galega afianzouse no país asiático: tras colocar 96 unidades entre o 2017 e 2018, a firma prevé entregar outras 20 este ano. Castrosúa produce integramente en Galicia e expórtao en barco ata Corea, onde ten un acordo comercial coa marca Man e se ensambla o vehículo. Un autobús de gas adaptado ao mercado coreano que ninguén fabrica en Europa .

A compaña galega, fundada en 1948 e que o ano pasado soprou as setenta veas, distinguiuse sempre por ser un tipo de fabricante que desenvolve produtos moi adaptados ás necesidades do cliente, algo que a afastou do modelo de negocio da gran empresa de vehículo industrial, como pode ser Iveco. E que lle permitiu, grazas ao perfil innovador, ir gañando pouco ou pouco mercado nacional e internacional. «De todas as entregas deste 2019, o 55 % serán de vehículos de gas natural comprimido (GNC) e híbridos», precisan desde a dirección.

A penetración nun país estranxeiro no sector da fabricación de autobuses, segundo explican desde Castrosua, é un camiño longo e tortuoso, que require un amplo período de maduración e que, en ocasións, non dá froitos durante moito tempo. É o caso, por exemplo, dos intentos feitos ata agora pola firma galega para vender en Irán , un país cuxo mercado e costumes son moi distintas. Ademais de en ese mercado, a compaña traballa en proxectos en Francia, Portugal, Italia ou Abu Dabi, aínda que estas operacións non están pechadas, tal e como confirmaba a conselleira delegada, Beatriz Castro, nunha entrevista para La Voz.

As boas previsións para este 2019 (no que se agarda un incremento do 4,4 % na facturación) obedecen a un repunte da demanda no mercado doméstico que ten que ver, en gran medida, con dous factores; dun lado, o envellecemento da flota do parque de autobuses nos anos da crise, polos axustes das empresas e consorcios; e doutro, a proximidade das eleccións municipais, o que empurra a moitos concellos a investir e facer presentacións. A empresa xa ten comprometida a entrega de 92 autobuses a EMT Madrid no 2020, e outros oito para Palma de Mallorca (que se suman aos vinte cos que entrará este ano na illa).

Castrosua pechou o 2018 cun persoal de 594 persoas (72 % indefinidos) e prevé acabar este exercicio con 661 (74 % fixos). O plan estratéxico a cinco anos, con vixencia entre o 2018 e o 2023, suporá o investimento de 13,5 millóns de euros.

Entre os principais desafíos aos que se enfronta a empresa santiaguesa está o de adaptarse ao denominado modelo de industria 4.0. Un novo fito no desenvolvemento e que propicia cambios importantes: o uso intensivo de Internet e de tecnoloxías punta no desenvolvemento de plantas industriais e sistemas máis intelixentes; unha produción máis respectuosa co medio ambiente; e para rematar, un modelo que favorece cadeas de produción mellor comunicadas entre si e cos mercados.