Estes son os pódcast máis escoitados

FUGAS

La gallega Carolina Iglesias (en la imagen) ha recibido junto con Victoria Martín el premio Ondas al Mejor Pódcast por «Estirando el chicle».
A galega Carolina Iglesias (na imaxe) recibiu xunto con Victoria Martín o premio Ondas ao Mellor Pódcast por «Estirando o chicle». ANGEL MANSO

Os programas humorísticos e descarados están na zona alta das listas, pero tamén a crónica negra, a historia, a actualidade e o «mindfulness» contan cun enorme batallón de seguidores

19 novs 2021 . Actualizado ás 09:19 h.

Mentres as plataformas audiovisuais se dan cotenadas para liderar as listas das series máis vistas, no sector do audio tamén hai outra revolución sonora que circula paralela ao mundo da imaxe. Os pódcast convertéronse en todo un fenómeno, capaz de enganchar ao público novo no formato audio, pero tamén permiten que os adultos se vaian apuntando a este novo xeito de audio á carta. Do gran abano de contidos: cultura, actualidade, deportes, historia, ficción, crónica negra... os pódcast de humor son os reis e sitúanse na zona alta das listas dos máis escoitados. Os menores de 30, e os non tan novos, aproveitan calquera ocasión para pórse os cascos e que a gargallada brote sen filtros, sen renunciar tampouco a que se traten temas transcendentais. O humor e a seriedade poden ir unidos da man. E neste caso funcionan á perfección.

Un dos grandes triunfadores deste ano é Estirando o chicle, da galega Carolina Iglesias , que presenta xunto a Victoria Martín, e que lles permitiu recibir o premio Ondas ao Mellor Pódcast ou Emisión Dixital. Un galardón que comparten con Deforme Semanal Ideal Total, presentado por Isa Calderón e Lucía Lijtmaer, que tamén lidera as listas dos máis escoitados e onde o bo rolo está máis que garantido. «De momento, dígome catro veces ao día que teño un Ondas. Díxenllo ata ao meu can», explicaba Carolina Iglesias , pouco despois de coñecer que lle acababan de conceder este recoñecemento, e tras converter o vicio de rajar de todo nunha divertida virtude na que as entrevistas descaradas tamén son o seu prato forte. Precisamente, ela cre que a clave do éxito do programa radica en ofrecer «un discurso diferente, que non se atopa nos medios tradicionais e realizado desde a verdade». «Tratamos temas tabús, pero desde unha forma natural e desde a posición de que non somos unhas expertas», explica Carolina, sobre a súa particular receita do éxito.

MÁIS HUMOR

Sen saír deste xénero, outro dos pódcast que lideran as listas dos máis escoitados protagonízano dous humoristas que todo o que tocan convérteno en ouro. O peculiar sentido do humor de Andreu Buenafuente e Berto Romero triunfa tamén no mundo sonoro con Ninguén sabe nada. É outro dos indispensables nesta paisaxe auditivo e onde fan gala da improvisación e o humor a partes iguais. A lista de programas cómicos que o petan é bastante longa. Hora Veintipico (Ser pódcast), de Héctor de Miguel, unha parodia do mítico programa de actualidade que realiza unha descarada análise satírico das noticias máis relevantes e que, ás veces, son máis dadas ao chascarrillo que a tomarllas en serio. Tampouco pode faltar A vida moderna, do xenuíno presentador David Broncano, Ignatius e Quequé. Cinco tempadas levan xa e subindo. Un espazo que foi cobrando protagonismo, primeiro como parte de Oh! My Lol e logo en solitario.

Segundo os datos que manexa Audible, máis da metade da poboación (57%) xa consome pódcast e un 36 % faino de forma frecuente. Trátase dun formato que está a vivir un auténtico bum. «España lidera o ránking dos países europeos onde máis se consumen pódcast. Por amais de Alemaña , de Inglaterra, de Francia ou de Italia. O que pon de manifesto é que o audioentretenimiento en España e servizos como o noso están tendo un percorrido moi importante», explica Juan Baixeras, country xestor de Audible España, que destaca tamén que a crónica negra ocupa unha posición privilexiada no noso país: «Estamos a falar de que, dos dez pódcast máis escoitados en Audible España, temos tres ou catro que son true crime, que encabezan o ránking, e é un claro sinal de que estamos a falar dun xénero que en España ten moitísimo éxito». Por que matamos? é un deles, producido por Carles Porta, coa colaboración de Luis Tosar, e que está «no top tres de Audible». O mesmo que Moi de Sherlock Holmes, producido por Mona León Siminiani, e que, «desde que entrou na grella de Audible, segue estando nas primeiras posicións» ou Falas medo?, tamén de Mona León, onde a ficción e os casos reais danse a man nunha experiencia non apta para covardes.

-

Ademais, acaban de lanzar outro que «está a funcionar verdadeiramente ben», Falsos culpables. Dentro deste xénero e fóra xa desta plataforma de audio prémium atópase tamén Criminopatía, de Clara Tiscar, que vai relatando crimes reais, sobre como se produciron, a vida das vítimas e os problemas ou acertos dos investigadores para descubrir ao autor.

Moito máis desenfadada e aloucada é Jodidísimas, unha comedia sonora ao máis puro estilo typical spanish, da coñecida autora María Dueñas, dirixida por Mona León Siminiani e narrada por un cartel de luxo con Lolita Flores, Cayetana Guillén Cuervo , Anne Igartiburu, Luz Cipriota, Alberto Amman e Carlos Scholz. Trátase de «cinco almas jodidísimas que se atopan nunha urbanización marbellí de luxo a medio construír» dispostas a seguir loitando. «Unha comedia descacharrante sobre mulleres, liberdade e un crime surrealista na Marbella poscrisis». Neste xénero, o da comedia, tamén triunfa en Audible unha serie que xa se converteu nun clásico en televisión e que agora destaca en formato audioficción, A que se aveciña.

Mención á parte ten o bum dos documentais, non só no sector audiovisual, senón tamén no audio. Proba diso é O desafío de ETA, de Cordos de Atar, con Ramón Langa e que conta a historia da banda terrorista narrada polos seus protagonistas nun total de 26 capítulos de media hora cada un. Luis Velo , socio xerente desta produtora, explica que caeu nas súas mans o libro Sangre, suor e paz, de Gonzalo Araluce, Lorenzo Silva e Manuel Sánchez Corbí, e que, ao rematar de lelo, tivo claro que había que contalo. «Teño 61 anos e vivín o 90 % desa traxedia, pero esquecérame. Non era consciente da dureza da historia», explica Velo . Foi así como naceu esta obra en formato audiovisual en Amazon : «Cando estabamos en metade do proceso, decidiron lanzar Audible, e preguntáronnos se podiamos ampliar o proxecto. Nós entrevistaramos a 80 persoas e tiñamos centos de horas de gravación, das cales unicamente iamos utilizar no vídeo oito. Foi unha satisfacción tremenda porque moitas cousas moi interesantes desa historia que non saían en vídeo puxémolas no audio. E ademais fixemos entrevistas e complementamos contidos», explica sobre como se xestou o documental de audio, un proxecto que lles deu grandes satisfaccións. Ademais, anuncia que teñen previsto presentar o ano que vén outro sobre o 11-M: «Acórdome que un mozo me dixo que despois de ver O desafío de ETA foi a casa dos seus pais e díxolles: ‘Papá, eu non sabía que vós sufrirades tanto na vosa xeración'. O pai contestoulle que si. ‘Mira, debaixo da nosa casa, aí, puxeron unha bomba e mataron a dez'. Cóntoche esta anécdota porque a xente agradece este tipo de obras para que non esquezamos o que pasou neste país».

DEPORTE

No campo do deporte, os clásicos radiofónicos son un hit e moitos dos programas deportivos pódense escoitar en calquera momento en formato pódcast. Aí, O partidazo de Cope, de Juanma Castaño, ocupa un lugar preferente e forma parte da lista dos máis escoitados. Pero tamén The Wild Project, de Jordi Wild, atrévese con calquera tema de actualidade, de deportes, charlas con interesantes invitados, ciencia, anécdotas e curiosidades, debates, filosofía, psicoloxía, misterio, terror... e todo iso dun xeito moi ameno e próxima. Tanto que tamén figura entre os máis queridos pola audiencia.

Se che apaixona a historia, non che podes perder tampouco Curiosidades da historia, de National Geographic, que che achega os momentos máis relevantes do pasado da humanidade, a través dalgúns curiosos episodios. Claudio, de bufón a emperador; A pasta italiana, historia dunha paixón; A Marsellesa, banda sonora dunha revolución; A destrución da biblioteca de Alexandría ou Vivir de alugueiro en Roma son algunhas desas curiosidades que poderás coñecer con só darlle ao play. Son moitos, moi variados, en grao sumo entretidos e chegaron para quedar. Se aínda non os descubriches, estes pódcast, ponche os cascos e déixache levar. Hai todo un universo sonoro ao que poderás viaxar coa imaxinación e afinando o oído.