A parella que chegou para salvar o legado de Star Wars

C. Pereiro

FUGAS

«The Mandalorian», que acaba de rematar a súa segunda tempada, apareceu como unha obra ideal para convencer, de novo, a case todo o mundo. Descobre á parella perfecta

18 dic 2020 . Actualizado ás 08:39 h.

Xa, Star Wars non necesita salvación porque Star Wars é un mito pop que nunca poderá extinguirse. É posible, pero a última triloxía de películas acabou por ser un produto demasiado irregular, de xeito evidente incapaz de xerar esa ilusión nova polo universo galáctico que outrora viviu unha xeración de espectadores, cunha réplica similar na seguinte serie de películas, iniciada en 1999; talvez non tan redonda, pero si moi efectiva en atracción e captación.

Non, O espertar da forza (2015) e as dúas películas posteriores dividiron a un público polarizado entre os seguidores máis duros e tradicionais, e aqueles dispostos a asumir novos niveis de apertura sobre os Jedi e a Forza. Máis aló diso, vive o gran público, ese que non está ao tanto de todos os produtos que Star Wars foi lanzando nas dúas últimas décadas, construíndo un universo vasto e con auténticos eruditos, dividido en novelas, series de animación, videoxogos, canon ou non canon -cando o que narran inclúese dentro da historia oficial ou non-, cómics...; e que non acabou de entrar ou valorar positivamente estas novas cintas. Iso si, houbo obras de enorme calidade dentro desas producións non cinematográficas -salvando Rogue One-, como é o caso da serie de animación Star Wars: The Clone Wars, pero que, pola súa propia natureza, pode quedar vetada por certos prexuízos insanos á hora de achegarse ao xénero. O mesmo ocorre con Star Wars: Rebels.

Agora ben, The Mandalorian apareceu como unha obra ideal para convencer, de novo, a case todo o mundo, talvez ao universo. A crítica haa amado, o público haa levantado. A serie, dispoñible en Disney+, estreouse a finais do ano pasado, aínda que tardou en chegar a España uns meses, coincidindo coa corentena dura, a primeira. Alí, moitos espectadores curiosos que contrataron o servizo puideron vivir a primeira tempada dunha das series do ano, que combina á perfección elementos do wéstern, o cine de aventuras ou a space opera. A relación dos seus dous protagonistas, Mando e Baby Yoda -coñecido así no popular-, xerou centos e miles de memes e montaxes ao longo do 2020. Por que? Porque son a parella perfecta, o dúo co que unha maioría se reconciliou con Disney e a súa visión de Star Wars.

UNHA GOZADA AUDIOVISUAL

Así é, non poucas voces achacan a Disney o fracaso -non en números- da última triloxía. Moitos criticaron o incrible que resulta que cun universo tan rico e humillante en especies, historias e intencións, non fose posible crear un produto novo de Star Wars realmente bo. Iso é TheMandalorian , un auténtico gozo para calquera espectador que goce da acción e que, ademais, busque un sopro de aire fresco sobre a saga galáctica, pero tamén queira a súa dose de nostalxia a través dunha enorme cantidade de chiscadelas e referencias.

Acaba de rematar a súa segunda tempada. Oito episodios que se suman aos oito da primeira. Unha gozada audiovisual, non só na súa produción, senón na súa dirección, ao contar con nomes como Bryce Dallas Howard, Robert Rodriguez ou Jon Favreau. Visións diferentes que conflúen nun conglomerado robusto e forte. De protagonista, aínda que nunca (case) vexamos a súa cara, aparece Pedro Pascal, que moitos lembrarán por Xogo de Tronos como Oberyn Martell. Esquézano, agora só é o Mandaloriano.