Blacksad salta da viñeta ao píxel

CARLOS B. TORRADo

FUGAS

PENDULO STUDIOS

Os desenvolvedores independentes marcan o paso nunha industria que revolucionou o lecer dixital e que xa dobra en beneficios ao cine e á música gravada

16 ago 2019 . Actualizado ás 18:18 h.

Gañadora de catro premios Eisner (algo así como os Óscar dos cómics), Blacksad é unha das novelas gráficas que revolucionaron o mundo da viñeta coa súa ambientación de cine negro e os seus característicos animais antropomórficos. De pais españois, o bo de John Blacksad conta con cinco tomos ás súas costas, e non contento con iso, decide lanzarse de cheo ao mundo dos videoxogos.

O equipo de Pendulo Studios -co apoio da francesa Microids- é o encargado de levar a mirada felina do detective a un mundo en tres dimensiones. Blacksad: Under the Skin chegará a todas as plataformas (PC, Playstation 4, Xbox One e Nintendo Switch) este 5 de novembro, e recollerá todos os elementos esenciais do xénero da aventura gráfica. Neste tipo de videoxogos predomina a exploración e investigación de contornas, os diálogos e a resolución de quebracabezas, algo adecuado se temos en conta o ton detectivesco do que provén o universo de Blacksad, aínda que parece que tamén haberá espazo para momentos de acción.

Trátase dunha historia totalmente nova e exclusiva para o xogo, así que os asiduos a John Blacksad en papel tamén terán unha visita obrigada á Nova York dos anos 50 na súa versión dixitalizada. Ao ser o estudo máis lonxevo no audiovisual interactivo español, Pendulo Studios promete non decepcionar, e cada tráiler que publican nas redes ponnos os dentes longos. Non esquezamos que son as mentes detrás da marabillosa saga de Runaway , onde mostran o seu talento á hora de contar historias neste medio, que non para de romper marcas en todo o mundo.

Talento español no microchip

Non só de adaptacións de cómic vive o home, e a industria do videoxogo en España conseguiu atopar un oco nun país onde existen máis de 15 millóns de xogadores habituais, e cuxos beneficios superan á música gravada e o cine. A batuta lévana agora os desenvolvedores indie, pequenos grupos de persoas -en ocasións, unha soa- que realizan xogos máis atrevidos, íntimos e persoais, que engaden variedade a un sector dominado polas grandes compañas do entretemento interactivo como Nintendo, Sony ou Microsoft.

En España ademais de ser uns consumidores activos do sector, tamén nos postulamos como unha das grandes potencias creativas do momento. O exemplo máis recente é o galardoado Gris (2018), do equipo catalán de Nomada Studio, un xogo preciosista no audiovisual e que busca unha experiencia interactiva baseada nunha contorna dominada polas acuarelas. Unha proposta tan orixinal que lle levou a ser considerado como un dos mellores xogos indie do ano pasado.

O futuro tamén pinta prometedor con Temtem , de Crema Games, unha especie de «Pokémon español» que se creou a través do mecenado online e que resultou ser un verdadeiro bombazo -pedían 70.000 dólares para realizar o xogo e recibiron 560.000-, converténdose no xogo español máis financiado da plataforma Kickstarter.

Como ven, non falta nin calidade nin variedade no software español, e aínda non é tarde para prestarlle a atención que se merece.