E Mickey comeuse Hollywood

FUGAS

xxx

As últimas compras han convertido ao xa de seu inmenso imperio Disney na maior empresa de contidos do mundo do cine. De Marvel a Star Wars, o rato teno todo

17 may 2019 . Actualizado ás 10:50 h.

No principio foi un rato. Pero o roedor de grandes orellas e pantalóns vermellos converteuse xa nun inmenso monstro audiovisual imposible de bater. A batalla polos contidos comezouna a gañar Disney hai décadas. Millón a millón, compra a compra, preparándose para converterse na maior plataforma dixital. Por 6,99 dólares ao mes, no outono o público estadounidense poderá velo todo. Desde Blancanieves á guerra das galaxias, pasando polos Simpson ou un documental de National Geographic. Debaixo da candidez daquel It's a Small World que nos recibe nos parques de atraccións de Disney, escondíase unha estratexia comercial propia de calquera quenlla de Wall Street. Como vai afectar esta operación e o lanzamento da plataforma de Disney á industria do cine?

 

PRIMEIRO BANZO, PIXAR

A última gran operación é a compra de Fox, realizada en varias fases. Pero a estratexia empezou anos atrás con ABC (que inclúe a división de noticias pero tamén series como Anatomía de Grey ou ModernFamily ), ESPN (deportes, como a NBA ou a liga de fútbol americana). E continuou coa compra do seu principal rival en animación, Pixar, o referente da outra forma de facer debuxos. Un salto importante non só en clave económica, senón tamén creativa: facerse coa nai de Toy Story, que xa parira outros éxitos como Buscando a Nemo, ou Os incribles, proporcionou a Disney a posibilidade de eliminar un competidor que enchera de aire fresco a animación e modernizou a súa propia imaxe. Pixar custou a Disney 7.400 millóns de dólares. Pero sumemos estreas posteriores: Up recadou máis de 735 millóns de dólares, Toy Story 3 superou os 1.000 millóns, do mesmo xeito que Buscando a Dory, Do Revés ten un despacho de billetes internacional que acumulou máis 800 millóns, e a última estrea, a segunda parte dos incribles, superou tamén a barreira dos 1.000 millóns. Parece claro, á vista dos números, que o negocio lles saíu redondo.

Por se a suma de empresas non fosen suficientes, despois chegou a compra de Marvel, Lucasfilm (e toda a factoría da guerra das galaxias con ela), e sobre todo, a inmensa Fox. A Disney custoulle unha longa negociación e 71.300 millóns de euros facerse con esta empresa. O último paso foi 21st Century Fox, (con Avatar, Os 4 fantásticos ou Deadpool). Pero aquí están tamén a división máis independente (Fox Searchlight, produtora A forma da auga, Gran Hotel Budapest, 12 anos de escravitude ...), Blue Sky (detrás de Ice Age), FX (a cadea de Homeland ), National Geographic, e o 60% de Hulu, a marca que lanzou O conto da criada. Ao paquete, non esquezamos, súmanse series de animación tan icónicas como Os Simpson, Futurama ou Pai de familia. Con todo isto nas súas mans, unha empresa especializada en crear taquillazos para o público familiar, apostará por contidos máis homoxéneos, éxitos asegurados, ou reservará parte do botín a produtos máis independentes e arriscados? A acumulación nunha soa empresa do 40% do despacho de billetes cinematográfico mundial pode ser un bo motivo para apostar polo primeiro e seguir facendo caixa.

O INIMIGO É NETFLIX

Detrás das compras masivas de Disney destes últimos anos hai unha motivación clara: plantar cara ao modelo Netflix. A plataforma ten máis de 130 millóns de clientes en todo o mundo. Amazon Prime Vídeo suma 26 millóns. Para loitar contra este novo sistema, en novembro a empresa lanzará Disney+ nos Estados Unidos (non hai data para a súa chegada a outros países) cunha cota de 6,99 dólares ao mes. Por baixo do prezo básico de Netflix nos Estados Unidos, que acaba de pasar de 8 a 9 dólares, e do paquete estándar, o máis habitual no devandito país, que custa 13 dólares. Prezos máis baixos, por dúas razóns, segundo os analistas norteamericanos: Disney quere chegar de forma rápida a máis público, pero ademais o catálogo será máis limitado (un 20% menos que Netflix, calcúlase).

En declaracións á revista Variety, a directiva de Disney Christine McCarthy afirmou que agardan acadar de 60 a 90 millóns de subscritores en todo o mundo ao final do 2024, dous terzos deles fóra dos Estados Unidos. E non é desatinado que o logren. Cabe lembrar que as películas de Disney ingresaron no 2018 máis de 7 billóns de dólares. O tirón do cine que produce a compaña fundada por Walt Disney segue sendo notable: na fin de semana da súa estrea, Dumbo sumou 550.000 espectadores en España. Segundo os datos da web www.taquillaespana.é, con datos actualizados a primeiros de maio, a película dirixida por Tim Burton recadara no noso país máis de 13,4 millóns de euros. A pesar de que sexa cuestionable, desde un punto de vista creativo, a estratexia de trasladar a imaxe real os clásicos de animación, sen dúbida resulta en grao sumo lucrativa. Dumbo será, de feito, un dos reclamos da nova plataforma. E haberá máis.

A aposta de contidos, aínda que limitada, é forte: todos as novas estreas do 2019 en diante, das marcas principais Disney, Pixar, Lucasfilm e Marvel estarán na nova plataforma. E iso inclúe non só Dumbo, senón tamén varios taquillazos como Avengers 4, Capitá Marvel, ou estreas que prometen arrasar en despacho de billetes: a próxima de Star Wars, ou as secuelas de Toy Story, Frozen e Maléfica, e as novas versións en imaxe real de Aladín e O rei león.