A caixa máis famosa do cine

FUGAS

O desexo é un misterio. Que había dentro da caixa que abría Catherine Deneuve en «Belle de Jour»?

08 feb 2019 . Actualizado ás 08:30 h.

O desexo é un misterio. Freud desentrañou algunhas das súas variables, pero quen sabe o que se esconde na mente e os pulsos de cada un de nós? Quizais por iso, a caixa chinesa de Belle de Jour segue fascinando como a primeira vez que o cliente do bordel de Madame Anais levantou a tapa ante os ollos sorprendidos de Catherine Deneuve, hai xa 52 anos. Que esconde a caixa dese home, que repugna ás prostitutas e fascina á Deneuve? Luis Buñuel e o seu guionista Jean-Claude Carrière xamais o dixeron. Non veremos nunca o que se esconde tras esa tapa lacada. Só escoitamos un inquietante zumbido... un insecto para algún experimento difícil de imaxinar? Un aparello electrónico menos perverso? Aí está a clave, contaba Carrière. Ao abrir a caixa Catherine Deneuve na súa recentemente estreado papel de prostituta, ábrese para nós o cofre do tesouro do desexo. Para ningún espectador esconderá o mesmo a caixa. É parte do xogo desta negrísima historia de sexo reprimido, esa mestura de realidade e fantasía (sexual, claro), imposible de definir, coa Deneuve cimentando a súa imaxe de muller fría e misteriosa. Como o seu personaxe, burguesa de pelo impecable e abrigos de Saint Laurent que levará á tumba o contido secreto da caixa.