Dous veteranos plantaranlle cara á arqueoloxía rock

FUGAS

adfs

Bruce Springsteen e Madonna teñen previsto lanzar elepé no ano no que cumpren medio século iconas como «Abbey Road», «Let It Bleed» ou «The Stooges»

06 ene 2019 . Actualizado ás 22:52 h.

Tempos estraños estes en os que a prensa musical moitas veces dedícalle máis tempo ás efemérides (ou as mortes, no peor dos casos) que ao que a música ten que achegar de novo. Entrados xa desde o 2016 na roda dos 50.º aniversarios deses discos crave que cambiaron a historia, este ano ten por diante unha serie de aniversario que obrigan a pórse o cinto de seguridade. Ollo, que veñen curvas. Ao longo deste ano celebraremos o medio século de vida de Abbey Road (The Beatles), Let It Bleed ( Rolling Stones) I e II (Led Zeppelin), Tommy (The Who) e The Stooges (The Stooges).

Só se citan uns poucos do lote. Tendo en conta o carácter de obra mestra de todos eles e o ímpeto da industria en revisar e ampliar o seu material non sería de estrañar que, dun ou outro modo, todos eles tivesen algo novo que ofrecer. E, claro, plantarlle cara a algo así resulta case unha misión imposible. Non será a intención nin de Madonna nin de Bruce Springsteen, pero a súa condición de pesos pesados do pop e do rock, respectivamente, colócaos aí, como muros de contención dese pasado que sepulta ao presente.

Madonna xa vai con atraso, segundo a rumoroloxía. O seu tan cacareado disco con influencias portuguesas agardábase para o ano pasado. Pero non chegou, polo que todo apunta a que no 2019 asistiremos á resurrección dunha diva que leva anos un tanto alicaída. A última vez que fixo vibrar o mundo foi con Confessions on a Dance Floor (2005). E diso xa fai moito. Moitísimo.

No caso de Springsteen, mentres os seus fans gozan o recentemente editado Springsteen On Broadway, xa se fregan as mans ante novo disco e xira posterior. Sábese que nel rescata cancións antigas e que, segundo as súas palabras, adáptase ao concepto de cantautor conectado con Tunnel Of Love (1987) e Devil and Dust (2005) «aínda que non se parece nada a eles». En fin, que ninguén sabe que sairá de aí.

Outras lendas que darán o paso discográfico no 2019 son The Cure e Pearl Jam, sen que apenas se saiba nada do seu contido. E tamén se anunciou un sorprendente movemento de ficha nas altas esferas metaleras con Metallica. Trátase de Helping Hands… Live & Acoustic At The Masonic, un disco en directo con carácter benéfico. Os beneficios destinaranse á fundación All Within My Hands, que loita contra a pobreza en EE.?UU.

No plano pop dous superestrellas prometen lanzamento: Rihanna e Taylor Swift. Con todo, todo son incógnitas ao redor delas. A primeira optou pola sorpresa radical lanzando dun día para outro Anti no 2016. E a segunda, consciente do seu papel na música actual, seguramente tamén optará pola mercadotecnia pirotécnica. En ambos os casos pódense atopar algunhas das mellores cancións do ano.

En España, Alejandro Sanz ten programada a saída de novo disco (de momento titulado #ElDisco). Tamén lanzarán senllos elepés Melendi e Leiva, con extensas xiras pechadas. Pero, seguramente, o 2019 vai rematar sendo o disco de Amaia. Igual que ocorreu no 2018 con Rosalía, a cantante saída de OT podería acaparar todas as miradas con ese traballo que se está gravando en Nova York. O vaporoso adianto Un novo lugar presaxia algo precioso.