Propostas de altura para ter alicientes para encerrarnos tras o verán. O tramo final do ano vén cargadito de estreas cun denominador común: rostros habituais do cine, agora na pantalla doméstica

MARÍA VIÑAS
Licenciada en Xornalismo pola Universidade Complutense de Madrid. Máster de Edición Xornalística na Ecuela de Medios de La Voz de Galicia. maria.vinas\lavoz.es

Elixir non é doado. Pero nesta vida desapiadada e cruel -veña drama- nin se pode estar en dous sitios á vez, nin ter ao mesmo tempo todo o que nos gustaría -sabias palabras de nai-. Así que non queda outra que escoller, separar o gran da palla, descartar, ser exquisito. Por se non andásemos escasos de horas para dedicarllas a todo o que nos pide o corpo, o menú de series de outono vén ademais de apetitoso, copioso: só inxerir os dez títulos que propomos a continuación esixiría un investimento de 80 horas, todo un luxo. A eles, os máis agardados, hai que sumarlles as voltas: HBO estreou o pasado domingo a segunda tempada de The Deuce e Movistar+, a novena de Shameless ; Fox libera hoxe a oitava entrega de American Horror Story, Apocalypse e o 8 de outubro, a novena de The Walking Dead. O 2 de novembro House of Cards regresará ás nosas vidas orfa xa de Kevin Spacey. Quédansenos no tinteiro debutantes como A amiga estupenda (HBO, 19 de novembro), adaptación da primeira novela da saga literaria de Elena Ferrante; Cámping (HBO, 14 de outubro), escrita por Lena Dunham e protagonizada por Jennifer Garner; ou Arde Madrid (Movistar+, 9 de novembro), con Paco León, Inma Cuesta e Anna Castelo recreando a vida nocturna de Ava Gardner durante os anos que viviu en Madrid. A mesa está servida. Sintan as cóxegas da fame.

Maniac

Netflix. 21 de setembro. Remake dun orixinal noruegués cun potentísimo cadro de persoal: Emma Stone, Jonah Hill, Sally Field, Justin Theroux e, aos mandos, Cary Fukunaga, director da primeira tempada de True Detective. Dous descoñecidos coinciden nun estraño experimento farmacolóxico que promete reparar a mente: «A dor pódese destruír». Un xogo mental irónico, esteticamente consentido e moi prometedor.

Kidding

Movistar+. Desde o 31 de agosto. Jim Carrey e Michael Gondry volven ás andadas 14 anos despois da fabulosa ¡Esquéceche da miña! Repite o tándem nunha tragicomedia na que o cómico se pon na pel dun risueño icona da televisión infantil -sospechosamente parecido a Fred Rogers, o mítico ventrílocuo estadounidense- que muta tras a cámara en home só e atormentado. Triste e desoladora. Pero ai, histriónico Carrey.

Patrick Melrose

Sky España. 18 de setembro. O novo traballo de Benedict Cumberbatch adapta a saga de novelas semiautobiográficas de Edward St. Aubyn, Some Hope, cinco episodios que escarban nas miserias dun atormentado e traumatizado británico de familia de ben, e nesa decadente e cruel burguesía inglesa. Da súa infancia á súa idade adulta. Dos malos tratos ao abuso de sustancias, ao sexo. Aos demos máis propios.

The Romanoffs

Amazon Prime. 12 de outubro. Dez capítulos que contan a historia de oito personaxes, todos co denominador común de estar convencidos de ser os últimos descendentes dos tsares rusos. Capitanea esta ambiciosa produción Matthew Weiner, creador de Mad Men, escoltado por un macizo elenco que encabezan -agárrense- Aaron Eckhart, John Slattery, Christina Hendricks, Isabelle Huppert e Diane Lane

Homecoming

Amazon Prime. 2 de novembro. Asiste a Julia Roberts no seu debut na ficción dosificada nin máis nin menos que Sam Esmail, creador de Mr. Robot. E faino guiándoa á hora de pórse no pelello dunha psiquiatra dunha base militar estadounidense que agarraches a excombatientes politraumados, con moitos pesadelos, incapaces de enfrontarse á volta ao mundo real, sen balas asubiando. O horror aperta. 

Xigantes

Movistar+. 5 de outubro. O director Enrique Urbizu acouta o crime organizado, o seu ecosistema favorito, á pequena pantalla. Bótanlle un cable José Coroado na pel de capo e a Latina madrileña como escenario principal. Pouco máis se pode pedir para abrir boca. Pelexas entre irmáns malísimos -Grao, Férriz e Librado-, tráfico de drogas e clans familiares. Violenta e pouco simpática. Pero moi apetecible.  

A verdade sobre o caso Harry Quebert

Movistar+. Finais de outubro. «O irritante neno prodixio literario». Así se referiu The New York Times a Joël Dicker cando o mundo editorial comezou a rifárselo tras a publicación da verdade sobre o caso Harry Quebert. Tiña só 28 anos e parira un superventas. Hoxe a novela salta á tele con Dempsey  -encantador doutor Shepherd en Anatomía de Grey- na pel do seu protagonista, unha icona literaria repentinamente acusado de asasinato. E ata aquí se pode ler.

Manifest

HBO. 26 de setembro. Despegar, un par de horas no aire e aterrar. E resulta que pasaron cinco anos e que o mundo chorou e (case) esquecido aos seus pasaxeiros. Parte Manifest dunha premisa que nos trae bos? recordos -Lost, ese punto de inflexión- e acicálaa con ingredientes que prometen: boa dose de dramas persoais e un suceso que se escapa á razón humana -Leftovers, estás aí?-. Como nos gusta o inexplicable.

Mayans MC

HBO. 4 de setembro. Lembran aos Mayans MC de Fillos da Anarquía, esa banda rival latina, oriúnda da fronteira que separa México e California? Pois agora Kurt Sutter, tamén responsable de The Shield , regresa a ela cunha trama que arrinca dous anos despois do final da historia do primeiro clan. Moteiros máis bravos, máis estridentes e máis luminosos, que se penetran aínda máis (se cabe) na violencia nas rúas.

Lodge 49

AMC. 10 de setembro. A Wyatt Russell coñecémolo na terceira tempada de Black Mirror perdendo a cabeza nun videoxogo virtual. Agora verémolo buscando o sentido da vida nunha barriada de Los Ángeles, nunha ficción que ten tanto de surrealismo como de optimismo e desesperación. É esta unha historia de xente corrente e moi deprimida que busca un lugar común feliz. Un lugar onde sentirse arroupado.