Patrocinado por:

«A maquinita» xa deu o estirón

CARLOS PEREIRO

LECER\

Este libro é un relato perfectamente medido, fascinante a intres, sobre o nacemento e a evolución desa industria do entretemento que acabou por converterse nunha cultura e unha arte en si mesmo.

19 ago 2018 . Actualizado ás 14:54 h.

Fará uns anos atrás, adoitábase dar un dos momentos máis transcendentais para un adolescente, ou preadolescente: recibir como regalo a súa primeira consola. Podía ser tamén un PC ou algún outro aparello similar, pero ao final, era chamado polo núcleo familiar «a maquinita». Un termo bastante descritivo a final de contas. A día de hoxe, no que un neno crece cunha pantalla entre as mans, é máis difícil poder discernir cando bota a súa primeira partida a un videoxogo, aínda que este sexa un recordo ben querido por moitos antes.

Replay: A historia dos videoxogos, é unha viaxe ás entrañas de éraa dixital a través dun traballo de investigación minucioso e acertado, con máis de 140 entrevistas a algunhas das figuras con máis relevancia dentro do videoxogo. Como puideron as maquinitas dominar o mundo? Por que hai varias en cada fogar? Cando empezou a mover máis diñeiro que o cine? Como se pasou dunha bolita e dúas liñas verticais devolvéndolla entre elas, a vastos mundos, de gráficos hiperrealistas neste momento?

A todas esas preguntas trata de responder Tristan Donovan, escritor, xornalista e divulgador; e faino dun xeito veraz, contrastada e atraente. Replay permite ao lector obter unha perspectiva histórica necesaria para poder entender o impacto da cultura gamer, a cultura do videoxogo, na sociedade dos séculos XX e XXI. A día de hoxe, é tan importante -falando de cultural xeral- saber quen é o creador de Mario Bros como coñecer á escritora de Harry Potter. Ambos son elementos tan ancorados no noso subconsciente que é impensable que unha persoa menor de 50 anos non puidese describir ambas as figuras.

Para o profano

Non, non fai falta ser un entendido dos videoxogos para botarlle o dente ao libro de Donovan, editado en castelán por Heroes de Papel recentemente. É máis, poida que o profano a este mundo virtual poida gozalo máis, ao presentarse como unha obra amena e para todos os públicos, que non se estende demasiado en posibles filosofías ou divagaciones, e prefire coller ao touro polos cornos e narrar os feitos.

Ton didáctico

Nas páxinas asoma un ton livián, case didáctico, que se amplía a través dos numerosos pés na marxe inferior.

Ademais desa viaxe histórica, Donovan propón outro percorrido, tamén ambicioso, e que ocupa case cincuenta páxinas ao final do libro. Unha juegografía que recompila por xéneros, os títulos máis relevantes e importantes da industria do videoxogo. Un auténtico dicionario que inclúe unha breve descrición -feito meritorio-, así como a súa data de lanzamento e a compaña encargada da súa creación. Fará as delicias de moitos o buscar o xogo da súa infancia entre os centos que están presentes. Tamén ofrece sorpresa, ao estar presente a posibilidade de lembrar algún título esquecido, ou, simplemente, perdido no tempo.

Tamén inclúe un «Glosario de hardware», coas plataformas nomeadas ao longo do libro, e unha sección inabarcable de «Referencias», que permite afondar aínda máis na temática da obra de Donovan.

Replay non é a obra definitiva sobre o mundo dos videoxogos e a súa historia, unha tarefa enciclopédica e case imposible que xa tratou de elaborar no seu día Steven L. Kent en The Ultimate History of Vídeo Games, aínda que é unha xenial aproximación a todo iso.

Un bo relato

Un resumo perfecto que traza imaxes dos diferentes períodos que se han ir sucedendo nas últimas décadas, e capaz de achegar un bo relato sobre que moveu aos creadores de cada época e por que o público quixo aceptar este novo produto de entretemento.