Dua Lipa quere pór as súas propias regras

FUGAS

TOLGA AKMEN / AFP

Seguramente teñas escoitado «New Rules», un dos hits da tempada e a canción coa que esta británica entrou nos lugares máis insospeitados. É o caramelo dunha artista que aspira a ser moito máis

22 feb 2018 . Actualizado ás 15:53 h.

Dua Lipa  foi un das grandes triunfadoras da gala dos Brit Awards celebrada este mércores en Londres. Era unha das favoritas da noite tras converterse na primeira muller na historia dos premios que acaparaba cinco nomeamentos. E finalmente a intérprete, de 22 anos, logrou os premios á mellor cantante na categoría feminina e o de artista revelación.  «Quero agradecerllo a cada muller que estivo neste escenario antes que eu, por conseguir grandes logros, non só na música, tamén na sociedade», dixo durante ao recoller os seus premios. 

A canción máis famosa de Dua Lipa, NewRules , non é das que engancha de inmediato. Nin esa voz súa cun toque de chumbo, nin a estrutura inicial -un tanto repetitiva e aparentemente indefinida- son das que espertan as bolboretas do estómago ao instante. Pero, con todo, un non ten ganas de pulsar o stop ao escoitala. Todo o contrario. Grazas aos seus coros, a ese lixeiro toque tropical de fondo e os xiros que empeza a dar a súa voz, a orella segue atenta. En canto entran os flashes do baile antes do refrán, prodúcese esa mestura de misterio e excitación que dá sentido ao pop. Trátase, si, dun temazo. E ela, unha cantante que brilla como un fulgurante astro.

HANNAH MCKAY

Estamos ante unha canción de autoaxuda. Capta á perfección a malsana sensación dun muller que necesita deixar de ver a un home que non a ama, pero que se volve tola por estar con el, aínda que sexa dese penoso modo. Para iso establece unha serie de regras. Enuméraas sobre ese colchón electrónico: «Un, non descolgues o teléfono / sabes que só che está chamando porque está bébedo e só / Dous, non lle deixes entrar / terás que volver botarlle outra vez / Tres, non sexas a súa amiga / sabes que che vas espertar na súa cama pola mañá / E se estás debaixo del (baixo o seu control) /nunca vas superalo (o teu con el)». No crebo que se produce entre o fin desa lista e a proclamación dun refrán definitivo como «I got new rules, I count them», xusto aí, acéndese definitivamente a admiración do oínte.

New Rules é o caramelo máis exquisito da pequena produción de Dua Lipa ata o momento. Esta cantante inglesa de orixe albanokosovar que actualmente ten 22 anos e un disco no mercado, atópase na fala da xente. Igual aparece nos escenarios do Festival de Benicasim actuando para o público indie, como se coa en horario de máxima audiencia e target familiar nos talent-shows europeos como La Voz en España ou X Factores en Italia. En todos os formatos exhibe a mesma seguridade que mostrou na súa adolescencia cando lle dixo aos seus pais: «Quero ir a Londres, porque quero ser cantante». Non, para ela non existía un plan b.

Dua Lipa é a filla de dous refuxiados, Dukagjin Lipa e Anesa, que se escaparon de Kósovo durante a guerra de Bosnia. Establecidos en Londres, criárona envolvida de música. O seu pai, de feito, era músico do grupo de rock Oda. Isto fixo que ela crecese ao son de bandas como Radiohead, Bob Dylan, David Bowie, Stereophonics ou U2. Máis tarde, definiu os seus propios gustos. Fixouse en dúas figuras pop que a facían sentir forte cando as escoitaba: Pink! e Nelly Furtado. Aí instálase unha espiral que a levaría a encerrarse no cuarto imitándoas e, pouco despois, á canle de vídeos YouTube. Aos 14 anos empezou a subir á súa conta as versións que facía de Christina Aguilera, Rihanna ou a propia NellyFurtado . Aí atopábase en Pristina, Kósovo, onde volvera a familia tras a guerra. Aos 16 xa nada a retiña alí. A capital inglesa era o obxectivo. Tiraba dela coma se dun imán tratar.

Modelo e icona

A particular beleza e estilo da cantante levouna a traballar de modelo en varias ocasións. Revistas como Vogue ou Elle fíxanse nela de continuo. Trátase dun das iconas musicais actuais que máis interese esperta pola súa imaxe. Pero precisamente por iso insiste en deixar claro que non se trata en ningún modo dun produto prefabricado pola industria. Nas entrevistas recalca que ela compón os seus temas e decide cada paso dunha carreira que tivo o seu primeiro indicio de éxito co sinxelo Be TheOne , a finais do 2015. Ademais de en Inglaterra, o seu eco chegou a Alemaña, Bélxica, Suecia ou España, onde ten gran predicamento nas radiofórmulas.

Desde entón, Dua Lipa empezou a traballar nun álbum cos produtores Emile Haynie (La Do Rey , FKA twigs) e Andrew Wyatt (Miike Snow, Charli XCX) que finalmente viu a luz o ano pasado. Nel recóllense os singles que ha ir deixando caer durante os dous últimos anos como Blow Your Mind, que ben podería ser a cara enfurecida de New Rules polo seu modo de despedirse do outrora noivo.

Entre as novas composicións destaca o trotón pop sintético de Lost in Your Light (con Miguel) ou IDGAF, de novo pondo puntos sobre as íes en cando a rupturas: «Dis que estás arrepentido / pero é demasiado tarde agora / Así que gárdache isto, vaiche, cálache / Porque se crees que me preocupo por ti agora / Bo, mozo, impórtame un bledo». Quizá estes temas xeren nas súas seguidoras as mesmas sensacións que ela experimentaba cando era fan de Pink! Moitas veces nesas conexións atópanse as claves para a pervivencia de estrelas así.

Por agora a súa irrupción non puido ser mellor. Os seus temas pícanse, báilanse e ata se versionan en Operación Triunfo . A imprevisible roda do pop será a que diga se todo queda nisto ou vai máis aló.