Lucas, el si que é doutra galaxia

FUGAS

Chris Pizzello

Un dos biógrafos máis importantes dos Estados Unidos, Brian Jay Jones, publica un traballo de case setecentas páxinas no que proxecta a película da vida de George Lucas, o rei Midas de Hollywood, o home que converteu o cine nun espectáculo... e nun gran negocio

29 dic 2017 . Actualizado ás 05:05 h.

Mentres os despachos de billetes dos cines de todo o planeta botan fume coa estrea de Star Wars: Os últimos Jedis, un megalibro (662 páxinas) de Brian Jay Jones, baixo o sobrio título George Lucas, unha vida (Reservoir Books) detense ata nas pegadas máis borrosas dun home que, antes de vender por catro mil millóns de dólares a Disney os dereitos de Star Wars, meteu ao cine moderno nunha viaxe cara a outra galaxia... que agora xa non é tan afastada. Non é a de Jay Jones unha biografía autorizada, pero o seu prestixio como autor dalgúns dos traballos deste xénero máis importantes dos Estados Unidos representa un gran aval. E, en calquera caso, polo libro desfilan suficientes personaxes próximos a Lucas para darlle crédito suficiente a un libro para o que o autor dedicou centos de horas de revisión de entrevistas -algunhas inéditas- que se lle fixeron ao cineasta e que, en palabras do propio escritor, escondían tantas sorpresas que lle obrigaron constantemente a reformular mesmo capítulos completos.

Se hai algo que queda claro tras a lectura de George Lucas, unha vida é que a do protagonista vira ao redor dunha palabra: control. Control da súa vida particular, control da súa vida profesional, sempre atado e todo atado... ata o punto de que, durante a rodaxe da guerra das galaxias (1976) Lucas sufriu numerosos episodios de inquedanza e, tras o the end, necesitou un bo período de descanso. Tal era o seu autoexigencia que nin sequera acudiu á pequena festa que el mesmo había preparado para celebrar o final do traballo, posto que non quedara demasiado satisfeito. Unhas semanas máis tarde, todos os cines dos Estados Unidos rexistraban colas históricas ante as súas portas con motivo da estrea da película. O libro comeza, precisamente, naqueles días nos que se xestaba un dos grandes filmes de todos os tempos. R2D2 non funciona, porque se lle acabaron as baterías. En realidade, hai un pequeno caos no estudio porque varios robots están descontrolados e chocan entre si. Pero é só o arranque. Brian Jay Jones tarda só unhas páxinas en viaxar no tempo ata os anos corenta, aos primeiros pasos deste californiano de cuarta xeración cuxos antepasados, procedentes da América profunda, instaláronse no asollado estado do suroeste tras a Guerra da Independencia. Polo libro van desfilando entón eses personaxes e esas vivencias que van marcando o especial carácter dun rapaz algo enclenque destinado a facer historia. Un daqueles, como adoita suceder en tantas biografías, é a do pai. Esa figura autoritaria e en ocasións desprezativa cara ás iniciativas do fillo que leva a pensar que o papel desempeñado por Sexan Connery en Indiana Jones e a última cruzada, como pai de Indy, e aquel alcume de Júnior co que denominaba ao avezado aventureiro, ten moito que ver coas experiencias familiares de Lucas na súa infancia e primeira mocidade.

DÚAS VISIÓNS OPOSTAS

A gran relación con Francis Ford Coppola, produtor dos seus dúas primeiras películas (THX 1138 e American Grafiti) é outro dos aspectos que máis destaca Jay Jones neste libro. E é que Coppola, que nalgunha entrevista declarou que Lucas malgastou o seu tempo con Star Wars, tiña -en opinión do autor- unha forma moi distinta de ver o cine e o negocio. No libro conta unha anécdota neste sentido: en certa ocasión preguntáronlle a Coppola e a Lucas que farían se lle desen un préstamo de dous billóns de dólares: «Intentaría conseguir outros dous e construír unha cidade», dixo o autor do Padriño. «Pois eu investiría un billón e o outro o dedicaría a construír unha cidade», respondeu o home que soubo ver, no seu día, que o auténtico negocio de Star Wars e do cine-espectáculo en xeral, non estaba tanto nos despachos de billetes como no merchandising e outras operacións relacionadas co cine, pero máis aló da dirección ou a produción, que son realmente as que fixeron a George Lucas de ouro. O seu sistema de son THX , os efectos especiais de Industrial Light & Magic e, en suma, a dixitalización do cine están detrás da visión empresarial do home que o comezou a cambiar todo a partir do imperio contraataca: só dez anos despois da estrea desta película o 94 % dos cines dos Estados Unidos estaban dotados dos sistemas dixitais de audio e vídeo que el mesmo creara. Por algo lle chaman o rei Midas.

AUTOR

BRIAN JAY JONES

EDITORIAL

RESERVOIR BOOK

662 PÁXINAS

23 EUROS