Como aprender o corpo humano véndoo por dentro

Carla Elías Martínez
CARLA ELÍAS VALDOVIÑO / LA VOZ

VALDOVIÑO

CEDIDA

O Club de Ciencia do Atios comprou para o colexio unhas camisetas interactivas de realidade aumentada

22 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Os alumnos dos cursos de terceiro e cuarto de Primaria aprenderán ao longo deste ano o corpo humano, as súas partes e o seu funcionamento. Pero no colexio Atios de Valdoviño farano dunha forma moi especial e realista. Os escolares dispoñen dunhas camisetas virtuais coas que poden ver realmente como é o seu corpo por dentro grazas á tecnoloxía de realidade aumentada.

Estes dispositivos chegaron ao colexio da man do Club de Ciencia, desde onde adquiriron as camisetas que poñen a disposición de todos os cursos que as necesiten, en especial, os dous anos nos que se estuda esta materia en profundidade. Como funciona? Desde o club detallan que as pezas de roupa contan cuns códigos QR impresos en diferentes zonas da camiseta, de maneira que mentres un alumno a porta, outro, cunha aplicación que se pode descargar en móbiles ou comprimidos, vai vendo o interior do corpo. «As camisetas teñen un debuxo gravado en sepia e o que fai o dispositivo móbil é escanear cada código para ver o que habería por dentro do corpo», detallan desde o club.

Así, grazas á tecnoloxía de realidade aumentada, os alumnos poden xogar co interior do corpo humano. «Poden ver os osos, os músculos, os órganos, o diafragma... E tamén interactuar co corpo humano, ver que hai debaixo das costelas ou seguir o torrente sanguíneo. A aplicación dá, ademais, información adicional de todo», como indican desde o club.

Con esta proposta o colexio busca que a tecnoloxía siga penetrándose no día a día dos alumnos e que estes poidan servirse del para os seus coñecementos. «Impresiona. Non é o mesmo ver as partes do corpo humano nun libro que como son na realidade, e como están dentro do corpo. Para os nenos é moito máis divertido velo así, é unha experiencia; por exemplo, poden coller e quitar as costelas, ver latir o corazón, seguir o rego sanguíneo... Aínda que tamén completen esta formación con libros», recoñecen. Por iso, brindan a todos os cursos do centro educativo a posibilidade de facer uso desta ferramenta.

Tres anos fomentando a ciencia

O Club de Ciencia do colexio Atios de Valdoviño cumpre o seu terceiro ano fomentando actividades tecnolóxicas entre os estudantes. Aínda que en principio adquiriron as camisetas interactivas para o uso de todo o colexio, non descartan utilizalas para algunha actividade da propia entidade, E xa traballan nalgúns dos proxectos que desenvolverán durante este curso. Se conseguen o financiamento necesario, volverán presentarse os cursos de Primaria e Secundaria á First Lego League.

Tamén serán un dos centros educativos de Galicia que participen na Semana STEM que promove a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, para impulsar as vocacións en ciencia, tecnoloxía, enxeñerías e matemáticas. Este ano desenvólvese no colexio Junior's de Santiago, onde os alumnos pasarán unha semana de convivencia con actividades como programación, robótica, impresión 3D ou biotecnoloxía, ademais de excursións pola contorna, todo pagado pola Consellería. No caso do Atios, participarán os estudantes de primeiro de ESO, do 25 de novembro ao 1 de decembro.