Adif adxudica por 13,7 millóns o sistema de bloqueo automático da liña Ferrol-Ortigueira

A. F. C. ORTIGUEIRA / LA VOZ

ORTIGUEIRA

ANGEL MANSO

Destaca a mellora que suporá na capacidade e regularidade das circulacións neste tramo, así como a maior fiabilidade

28 novs 2020 . Actualizado ás 17:07 h.

Adif (Administrador de Infraestruturas Ferroviarias) adxudicou por 13,74 millóns de euros a automatización da liña de ancho métrico Ferrol-Ortigueira, é dicir, a substitución do actual sistema de bloqueo telefónico deste tramo «por bloqueos automáticos regulados por telemando desde o posto de control de tráfico centralizado do Berrón, en Asturias». A entidade pública destaca «as substanciais melloras que suporá na explotación ferroviaria, pola maior capacidade da liña e regularidade nas circulacións, e un incremento notable na fiabilidade das instalacións».

O proxecto inclúe a montaxe de «sistemas de enclavamientos, bloqueos automáticos en vía única e sistemas de telecomunicacións en todas as estacións», de Ferrol a Ortigueira. Ademais do cambio do actual sistema de axuda á condución de anuncio de sinal e freado automático (ASFA), que é analóxico, por outro dixital; e o paso de sinais convencionais por sinais de focos led. O prazo de execución é de 14 meses e a adxudicataria é a unión temporal de empresas (UTE) formada polas compañas Thales Sistemas de Seguridade e Thales España Group.

«Deshumanización dá liña»

A Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo lembra que a supresión do bloqueo telefónico «vén obrigada» pola normativa europea. Recoñece que o cambio «supón unha innegable mellora dá seguridade na circulación e na capacidade dá liña, posto que está proxectado habilitar máis puntos de cruzamento que vos existentes, en Moeche e Ponte Mera». Bota en falta que o proxecto non contemple «a reinstalación dous ramais de carga neses novos puntos de cruzamento». E demanda estender o sistema de bloqueo automático ata Ribadeo, con novos puntos de cruzamento no Barqueiro e Foz, «ou que reduciría vos problemas derivados dá vía única [ou atraso dunha unidade acaba afectando a varios servizos]».

O colectivo advirte que esta actuación «vai supoñer a desaparición do persoal de circulación dás estacións», profundando así na «deshumanización» da liña, que podería paliarse «incorporando interventores en todos vos servizos». A maiores, urxe a Renfe a restablecer as frecuencias suprimidas desde marzo.