A Policía Nacional alerta de numerosas estafas en Ferrol usando o nome dunha compaña eléctrica

FERROL CIDADE

POLICÍA NACIONAL

As vítimas reciben mensaxes ou chamadas sobre erros na facturación ou falta de pagamento de facturas

26 ene 2022 . Actualizado ás 12:48 h.

A Policía Nacional advirte dunha modalidade delituosa que está a afectar a numerosos cidadáns na zona de Ferrol . En todos os casos que se están investigando, as vítimas reciben da súa empresa subministradora de electricidade un correo electrónico co formato, logos e aparencia da compaña verdadeira, informando de que se produciu un erro a favor da vítima na facturación mensual. No citado correo indícase que, para proceder á devolución do cobrado de máis, o prexudicado debe conectarse á páxina da empresa mediante unha ligazón proporcionada no propio correo. 

Ao abrir a citada ligazón, os autores da estafa redirixen á vítima a unha páxina web de similares características, solicitando datos como o nome, DNI, e, sobre todo, datos dalgún cartón de crédito ou algún medio de pagamento para devolver o cobrado mal. En ocasións chégase a informar o damnificado de que recibirá unha mensaxe de texto no seu teléfono móbil que tamén deberá introducir, co que os estafadores xa dispoñen de todos os elementos necesarios para perpetrar o delito.

Tamén se están rexistrando casos nos que as vítimas reciben mensaxes de texto ou chamadas telefónicas nas que se lles di que teñen unha factura pendente de pagamento e que, en caso de non abonala, procederán ao corte da subministración eléctrica.

Para tratar de pór coto a este tipo de delitos, desde a Comisaría do Corpo Nacional de Policía de Ferrol-Narón ofrécense unha serie de consellos de seguridade na rede. Así, recoméndase non ofrecer nunca datos persoais ou bancarios por Internet, a menos que sexa en sitios de total confianza, e asegurarse de que a dirección da web correspóndese coa real e que esta comeza por https (hai que fixarse de que non falte esa «S» ao final). Lembrar que o banco nunca lle pedirá eses datos por correo electrónico; non dubidando en contactar co servizo oficial de atención ao cliente da mercantil en cuestión.

Tamén apuntan a conveniencia de non desestimar as medidas de seguridade para manter o seu perfil privado, utilizar claves de calidade,con letras, números e outros caracteres, e cambialas periodicamente. Ao pensar en «a pregunta secreta», se é moi evidente, poida que estea deixando unha porta aberta ás súas contas de correo electrónico e perfís sociais.

A Policía recomenda, así mesmo, adquirir un bo produto antivirus e actualizalo con regularidade, analizar as ligazóns antes de picar neles e non descargar arquivos de fontes non fiables. Tamén se debe actualizar o sistema operativo segundo as recomendacións do fabricante ou distribuidor para optimizar a súa seguridade.

 Tamén é conveniente non esquecer que se se utiliza software pirata pode pór en perigo o seu sistema e arríscase a ser infectado por algún tipo de virus. Ao descargar aplicacións para o smartphone debe facerse desde os sitios oficiais para evitar que o programa teña sido modificado ou alterado con algún tipo de malware ou código malicioso.

Para rematar, propón realizar periodicamente copias de seguridade do sistema, para poder recuperar os documentos en caso de ser infectado por un virus que, como no caso do ransomware, provoca o cifrado dos arquivos e no que os ciberdelincuentes piden un rescate para liberalos. Para evitar as fraudes telefónicas é conveniente revisar as facturas, comprobar os números aos que chamou e que o gasto facturado correspóndese coas comunicacións realizadas, e desconfiar dos agasallos substanciosos.