O Porto licita a primeira fase do tren interior de Caneliñas

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FERROL CIDADE

En el Puerto Exterior ferrolano opera una terminal de contenedores
No Porto Exterior ferrolán opera unha terminal de colectores CESAR TOIMIL

O organismo prevé que as obras, orzadas en 4,8 millóns de euros, comecen a principios do próximo ano

15 sep 2020 . Actualizado ás 12:59 h.

A Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao converteuse nun dos organismos con maior esforzo investidor da comarca. Á construción do acceso ferroviario á dársena exterior, que executa desde hai uns anos, e á reforma da súa sede e da antiga Comandancia Naval, lanzada fai uns meses, súmase agora a licitación da primeira fase do tren interior de Caneliñas.

A entidade que preside José Manuel Vilariño investirá 4,8 millóns de euros na realización destes traballos da infraestrutura, que está financiada con fondos CEF (Connecting Europe Facility) da Unión Europea. O importe global ascende a 7,8 millóns.

As previsións que manexa o Porto son as de que as obras poidan comezar a principios do próximo ano, e que se estendan durante cinco meses e medio. Fuentes do organismo subliñaron que «cando estea concluído permitirá aos diferentes operadores portuarios de Caneliñas dispor dunha conexión avanzada co acceso da dársena á liña convencional de tren que nestes momentos se atopa en execución».

Os traballos de desenvolvemento da primeira fase implicarán a construción de dous ramais. O segundo estenderase desde a entrada do túnel do ferrocarril ao porto exterior ata unha praia de vías que se construirá no extremo oeste da rada. Esta área contará con tres vías e estará configurada para dar servizo aos operadores que se dedican ao tráfico de mercancía xeral.

Durante esta primeira fase dos traballos tamén se iniciarán as obras do segundo ramal, aínda que a súa conclusión quedará para a seguinte fase. Ese tendido transcorrerá paralelo á vía perimetral e estará centrado no tráfico de graneis, tanto líquidos como sólidos. A segunda fase implicará un investimento de 1,5 millóns de euros.

O organismo explica que «na construción dos dous ramais deixarase aberta a posibilidade dunha futura adaptación ao ancho internacional de vía, que é o que se está impondo no tráfico de mercancías a nivel continental. Grazas a esta previsión, a adaptación poderíase facer en cuestión de poucos días en canto fose requirida».

Unha terceira actuación

O proxecto contempla no entanto unha terceira fase, dotada tamén con 1,5 millóns de euros. Consistirá na habilitación dunha zona de provisión  na fronte da praia de vías para permitir aos operadores estibar a súa mercancía antes de cargala para saír por tren fóra de Galicia ou despois de descargala das vías do ferrocarril para o seu posterior envío por vía marítima ao seu destino.

O organismo marítimo subliña que « o proxecto da Rede Ferroviaria Interna e Instalacións de Intercambio Modal no Porto Exterior de Ferrol (Fase I) forma parte do proxecto 2019-É-TA-0032-M financiado pola Unión Europea no marco do mecanismo CEF (Connecting Europe Facility) e contribúe á mellora das conexións ferroviarias aos portos marítimos e contribúe ao seu desenvolvemento».