Un confinamento para reinventarse

PABLO J. RAÑALES / B.C. FERROL / LA VOZ

FERROL CIDADE

La iniciativa se nutre de la gente del barrio, pero también de los turistas y usuarios de la lancha. En foto, Lola Valdivieso
A iniciativa nútrese da xente do barrio, pero tamén dos turistas e usuarios da lancha. En foto, Lola Valdivieso KIKO DELGADO

Lola Valdivieso aséntase cunha xeadería artesá en Ferrol Vello tras variar a súa idea inicial polo covid

12 ago 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

No proceso de revitalización social e económica de Ferrol, xa non só interveñen e deixan sinal os plans de rehabilitación e recuperación arquitectónica e cultural, senón tamén as actuacións do tecido empresarial e as novas formas de negocio que se asenten na área. E, neste sentido, o porto da cidade acubilla un local recentemente inaugurado e nado durante o confinamento: a xeadería Cassata, dirixida por Lola Valdivieso e focalizada no xeado artesán.

Valdivieso defínese a si mesma como unha «ferrolá emigrante retornada», tras 30 anos fóra de Galicia e de España e varios destinos internacionais que comprenden desde Estados Unidos a Venezuela , Suíza ou México. Licenciada en Ciencias Empresariais, Valdivieso mantivo vínculos familiares no municipio -os seus cinco irmáns viven en Ferrol-, pero agora regresa á cidade para embarcarse nun proxecto empresarial posconfinamiento que pon fin ao outro apelativo co que se define: «empresaria frustrada».

-Abriron fai apenas uns días, a semana pasada. Que tal a acollida?

-A verdade, estamos encantados. Foi un recibimento moi bo, tanto da xente do barrio como a dos paseantes, turistas... e mesmo das persoas que veñen das lanchas, porque agardan na xeadería a collela ou chegan en ondas ao local cando desembarcan. Excedeu con fartura as nosas expectativas.

-Por que unha xeadería? Non se se se expuxeron outros negocios en Ferrol.

-Vin para aquí en xaneiro, e aí eu tiña outra idea para Ferrol, pero que se fixo inviable co coronavirus. No medio do confinamento, o meu fillo e eu decidimos reinventarnos, sabendo a crise que viña. Buscamos algo rápido, que ofrecese un produto barato e fose flexible. Collemos unha lousa en casa e empezamos a valorar opcións. Como traballei nunha multinacional aseguradora, tiña experiencia á hora de facer estudos de mercado. Miramos opcións, proles e contras, estratexias... Buscamos oportunidades, porque son das que creo que, detrás da crise, sempre as hai. Entón, démonos conta de que no paseo marítimo de Ferrol non había ningunha xeadería. Era algo estraño, porque, por exemplo, na Coruña, hai sete xeaderías en apenas dous metros, todas rendibles. En Ferrol, nada. Non entendía por que ninguén se atreveu a montar algo así na zona. Faltaba algo doce, máis aló das comidas e os restaurantes.

-O artesanal valórase?

-Diría que si. De feito, somos o primeiro negocio franquiciado de Cassata, porque está recentemente empezando, e a min resultoume moi interesante que fose unha franquía con tradición heladera familiar, de bisavós a avós e fillos. Sempre crin neste tipo de negocios que se herdan. O primeiro que lle dixen a Cassata foi que non cambiasen a fórmula que utilizan, con ingredientes locais recollidos en España para os xeados, por exemplo.

-Desde o punto de vista emprendedor, que cousas boas ou malas atopa en Ferrol?

-Noto que, en xeral, ninguén, nin sequera as persoas con relevancia nisto coas que contactei, sabe que futuro exponse para a cidade. Iso deixoume algo decepcionada. Ferrol debería ter un proxecto a longo prazo; se se vai crear unha cidade de servizos, ou para surferos, ou para atraer turistas... Un plan que vaia máis aló do ámbito político, e que cada partido cada catro anos decida realizalo e darlle continuidade desde a súa parcela.

-Optimistas a medio prazo?

-Si, son positiva cando penso no caso concreto de Ferrol. Creo que en todo isto inflúe que, quitando aos surferos, que si son internacionais, aquí sempre houbo un turismo moi nacional, moi de Madrid.

Persistencia e aprender a escoitar

Valdivieso admite que ambos os elementos son claves de cara a planificar un negocio e botar a rodar. «Persistencia para seguir adiante; deixarche asesorar por quen realmente sabe», en referencia a outros emprendedores, e recompiar información doutros negocios con experiencia.