As rotondas da FE-13 e o viario de Catabois son as zonas que xeran máis retencións de tráfico

FERROL CIDADE

Carmela López

Na estrada de Castela rexístranse grandes colas a partir das seis da tarde

15 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Entrar en Ferrol en coche pola mañá e saír do centro a última hora da tarde resulta complicado, porque, sen chegar a unha saturación do tráfico, nos accesos da cidade rexístranse longas colas de vehículos que retardan de forma considerable a circulación. As maiores concentracións de tráfico van por horas e zonas, segundo confirma a Policía Local. Así, a partir das oito da mañá a menor fluidez da circulación rexístrase no entroncamento da saída do Acceso Norte -e da autoestrada- por Santa Mariña coa estrada de Catabois, por iso é polo que ata pasadas as nove os semáforos situados á altura do cuartel da Garda Civil estean sempre parpadeando en ámbar para facilitar o tránsito de vehículos. Aínda así, fórmanse longas fileiras, que afectan principalmente aos coches que proceden da estrada de Serantes, que teñen que ceder o paso.

Ao mediodía, en torno xa ás dúas da tarde, a maior concentración de vehículos prodúcese na avenida de Esteiro, coincidindo coa saída dos traballadores de Navantia.

Circulando en caravana

Pero cando se pode ver unha maior saturación do tráfico é a partir das seis da tarde nas glorietas da FE-13. A vía que procede da zona hospitalaria e atravesa o polígono da Gándara pola chamada avenida de Nicasio Pérez rexistra unha gran intensidade de tráfico, que afecta especialmente aos vehículos que saen de Ferrol pola estrada de Castela e pola Trincheira. Nestas dúas últimas vías fórmanse caravanas e no caso da estrada de Castela a maioría dos días abarcan desde a glorieta de entroncamento coa FE-13 ata preto de Faxardo, e na Trincheira, desde a rotonda de Alcampo ata a do Diapasón.

A modo de exemplo, cabe sinalar que ás sete da tarde do pasado luns pola FE-13, en dirección, ao polígono da Gándara circulaban ao redor de 60 vehículos por minuto, mentres que pola estrada de Castela cara a Narón facíano menos de corenta.

A retardación do tráfico neses dous puntos concretos é consecuencia de que, ao haber un menor fluxo de vehículos en dirección ao centro, os coches que proceden da zona hospitalaria teñen menos impedimentos para facer valer a súa preferencia na incorporación ás glorietas. Segundo a xefatura da Policía Local de Ferrol, hai outra circunstancia que afecta á circulación e é, precisamente, a de que moitos condutores aínda «non saben circular polas rotondas». Por iso é polo que na baixada pola FE-13, que conta con tres carrís en cada sentido, as colas rexístrense nun deles, pola idea de que para seguir de fronte hai que situarse sempre no central. A solución pasa por utilizar tamén o da esquerda e virar na rotonda para despois tomar a dirección desexada.

Os colexios

Á marxe destas concentracións que se producen sempre nas mesmas vías e ás mesmas horas, hai outras circunstancias que tamén retardan a circulación. É o caso dos pais que levan aos nenos ao colexio e pairan o vehículo na porta do centro educativo para axudalo a apearse e acompañalo ata a entrada. Ocorre, sobre todo, na rúa Coruña e na que enlaza San Amaro con Rochel.

A praza do Callao tampouco está exenta de polémica, pola constante utilización do espazo reservado para de autobús para o estacionamento irregular de vehículos particulares.