Ferrol despexa un decenio de traballo con o encargo de cinco fragatas para a Armada

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FERROL CIDADE

Navantia

O Consello de Ministros autorizará este venres a súa construción. O contrato suporá 4.000 millóns de investimento e unha gran lombeirada para os estaleiros de Navantia en Galicia, que sustentará 7.000 empregos na ría

14 dic 2018 . Actualizado ás 10:28 h.

É o contrato de maior importe dos asinados ata o momento polos estaleiros públicos da ría ferrolá. As factorías galegas de Navantia agardaban desde hai anos que se materializase o pedido de construción de cinco fragatas do tipo F-110 para a Armada española, e, salvo sorpresa, o Consello de Ministros dará hoxe luz verde ao encargo. Autorizará ao Ministerio de Defensa a adquirir o compromiso de gasto con cargo a exercicios futuros para a fabricación deses buques, orzados en máis de 4.300 millóns de euros.

O contrato suporá a gran lombeirada para os estaleiros de Ferrol, xa que os barcos serán construídos integramente na ría. A construción das futuras fragatas reportará un decenio de carga de traballo para as antigas Astano e Bazán e, segundo os cálculos efectuados polos responsables do programa, sustentarán ao redor de 7.000 empregos, entre directos e auxiliares.

O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, comprometeuse o pasado verán co xefe do Executivo galego, Alberto Núñez Feijoo, a que as fragatas se contratarían antes de que rematase o ano. Onte, Feijoo cualificou de «boa noticia» para Navantia, as empresas auxiliares e a comarca ferrolá a autorización do encargo. Tamén explicou que a ministra de Defensa, Margarita Robles , advertiulle a noite do pasado mércores que o programa sería abordado no Consello de Ministros de hoxe. Tamén lle comunicou que o próximo mes de xaneiro «buscarían unha data» para celebrar un acto conxunto en Ferrol no que se podería concretar e pór data xa para a firma da acta de execución dos buques.

As F-110, que están chamadas a substituír ás fragatas da clase Santa María, melloran as características das súas antecesoras, principalmente en canto á capacidade antisubmarina. Terán 145 metros de eslora (longo), 18 de manga (ancho) e capacidade para desprazar 5.900 toneladas. A tripulación estará formada por 145 persoas, unha cifra menor que as dotacións dos anteriores buques, o que reducirá os custos.

Unha das súas principais novidades é que contarán cun espazo multimisión, modular e reconfigurable, que dotará aos buques da posibilidade de habilitar un hangar adicional para acoller un segundo helicóptero embarcado. Ademais, as F-110 disporán dun xemelgo dixital, co que Navantia optimizará a xestión dos procesos loxísticos durante toda a fase de servizo dos buques.

Outra das singularidades que presentan os futuros navíos é o seu elevado grao de compoñente nacional, con moitos sistemas deseñados por Navantia, fronte a modelos anteriores nos que a tecnoloxía americana consumía ao redor da metade do orzamento deste tipo de programas.

Reaccións

Nas filas do PSOE, a luz verde ás fragatas tamén foi saudada por diferentes portavoces. «Tivo que chegar un Goberno socialista para facer efectiva a construción de cinco fragatas en Navantia Ferrol, que van supor unha importante carga de traballo para a próxima década» e «un gasto de miles de millóns de euros para Galicia», afirmou o líder dos socialistas galegos, Gonzalo Caballero. Pola súa banda, o delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada, cualificou o anuncio de «un agasallo de Reyes anticipado» e incidiu na súa importancia sobre o emprego.

O alcalde de Ferrol, Jorge Suárez, manifestou o seu desexo de que o programa sirva para «incorporar traballadores e cumprir co asinado a nivel provincial para consolidar ou asteleiro 4.0., con salarios de calidade na aposta polo naval público e pola diversificación».

Outros tres buques e unha plataforma eólica en marcha

Os estaleiros da ría de Ferrol enfilan unha nova etapa de esplendor, similar á que viviu hai case dúas décadas coa execución das anteriores fragatas F-100 e as F-310 para a Armada de Noruega . No entanto, aínda non será inmediato o arranque do futuro programa para a Marina española. Despois de ter pasado por unha auténtica travesía no deserto, que levou ao baleirado das bancadas nos primeiros anos desta década, a ocupación foi recuperándose ata contar con novos pedidos. De feito, nestes momentos, na ría ferrolá fabrícanse tres barcos militares, o Furor, que é o Buque de Acción Marítima (BAM) para a Armada española; e dous de aprovisionamento en combate para a Marina de Australia.

O BAM está practicamente listo e será entregado á Armada o próximo día 21 de xaneiro, mentres que o primeiro loxístico australiano acaba de ser botado.

A situación en Fene

Alén da ría, a antiga Astano en Fene, en alianza coa firma asturiana Windar Renovables, ten en marcha os traballos de construción dunha plataforma para un parque de eólica mariña que promove EDP en augas de Portugal, obra que finalizará o próximo verán. Unha nova liña de negocio.

Navantia ten todo listo para pór en marcha o novo programa das F-110 no seu estaleiro ferrolán, aínda que como sucede con este tipo de obras militares, antes de que chegue fisicamente aos talleres haberá que desenvolver toda a enxeñería do contrato.

TAMÉN EN LA VOZ