Renfe segue sen achegar solucións para os problemas diarios do antigo Feve

A. C. FERROL / LA VOZ

FERROL CIDADE

ANGEL MANSO

A compaña anuncia que o cambio de horarios aplicarase desde finais de febreiro

12 dic 2018 . Actualizado ás 17:19 h.

«Saímos decepcionados porque nos repetiron ou mesmo que xa contásennos na última reunión», declarou Beatriz Bascoy, alcaldesa de Moeche, tras a reunión celebrada esta mañá o edificio da Xunta en Ferrol a proposta de Renfe e con presenza tamén de representantes de Adif e da Xunta. Ao encontro, ao que estaban convocados 18 concellos de Ferrolterra, Ortegal e A Mariña lucense, só acudiron os rexedores de Ferrol, Cariño, Moeche e Ribadeo, e o segundo tenente de alcalde de Cedeira. Algúns explicaron a súa ausencia por un fallo na recepción do aviso a través do correo.

«Ou representante de Renfe falou dá adecuación dás estacións [pintado ou iluminación], dá instalación de máquinas expendedoras e canceladoras, do investimento en amañar as máquinas [trens], dun aumento do número de maquinistas, coa incorporación de seis bolseiros, ou dá licitación, ou ano que vén, dá adquisición de novas máquinas, que non estarían nas vías ata dentro de tres ou catro anos», explicou Bascoy. Renfe tamén anunciou que a xestión de ancho métrico e a de ancho ibérico, agora diferenciadas, unificaranse.

Horarios e plan de trincheiras

En canto á implantación dos novos horarios, inicialmente prevista para setembro, tras o acordo acadado cos concellos a partir da planificación realizada pola Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo, aprázase ata finais de xaneiro ou principios de febreiro, Adif anunciou un plan de trincheiras, cun investimento plurianual de 7,5 millóns de euros, o que permitirá eliminar límites de velocidade. Os alcaldes incidiron «nos problemas co material rodante, que levan anos e non danse solucionado» e avogaron por «non volver sentarse ata ver que realmente mellora ou servizo; ou resto son boas palabras e boa vontade, pero xa levamos dous anos e medio así».

Durante o encontro oíronse reproches á Xunta: «É unha sorpresa que agora [a raíz do cambio do Goberno central] demande melloras, cando antes non ou fixo», declarou Bascoy. Lembrou que o presidente do Executivo galego nin sequera respondeu á solicitude de reunión subscrita polos 18 rexedores da zona no mes de xuño para abordar a situación do tren.

Dous meses de supresións

A Plataforma denuncia que durante os dous últimos meses as supresións, con transbordos por estrada, e os atrasos dos trens foron diarios. Lembra que de nada serve mellorar o estado das trincheiras e retirar os límites de velocidade ?dos máis de trinta que chegou a haber quedan sete? se non se axustan os horarios. E pregúntase «como se pode xestionar así ou servizo durante anos e que nunca se pediran responsabilidades, con trens de non máis de seis, sete ou oito anos de antigüidade que fallan [logo dun investimento de 90 millóns], e unidades reformadas que seguen dando problemas».

«Isto é a propósito; aínda que fora por deixadez, é deliberado; xente chegando tarde ao traballo ou ao lugar de estudos día se día tamén, ata que xa non quede ninguén», incide o colectivo.