Unha pontona similar á que transporta as «jackets» de Fene será usada coa fragata norueguesa

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FERROL CIDADE

NTB SCANPIX

A Armada prevé usar grandes cadeas no operativo de rescate da Helge Ingstad

20 novs 2018 . Actualizado ás 18:07 h.

Na operación de rescate da fragata Helge Ingstad participarán dous barcos-guindastre, os xemelgos Gulliver e Rambiz, que serán as encargadas de izar o buque a unha pontona, a Boabarge 33, similar á que se utiliza habitualmente para trasladar as «jackets» que se fabrican en Navantia Fene. Os últimos envíos de cimentacións desde o estaleiro de Fene ata o porto holandés onde ten a súa base loxística a eléctrica de orixe vasca para a montaxe do seu parque East Anglia One, levaron a cabo na Boabarge 36, da mesma familia que a que se usará en Noruega . Son navíos especiais que se usan para este tipo de transportes especiais.

O Ministerio de Defensa de Noruega está plenamente envorcado en conseguir sacar da auga a fragata Helge Ingstad, mergullada en augas próximas a Bergen despois de ter chocado, o día 8, co petroleiro Soa. A Marina informou de que a operación de rescate do buque desenvolverase en varias fases, segundo recolleu o xornal Dagbladet. Así, segundo o comandante Arild Øydegard, responsable de Materiais de defensa, afirmou: «Comezaremos cun período de preparación dos guindastres. Logo iremos á zona do accidente e baleiraremos o tanque de combustible. Isto faise por recomendación da Administración Costeira Sueca e para reducir o risco de emisións ambientais».

A área afectada vixíase constantemente para ter controlada toda posible fuga. Segundo o director adxunto, Johan Marius Ly, da Administración Costeira, informouse de certa contaminación no lugar do accidente, afirma o mencionado diario.

Tamén na costa, fronte ao buque practicamente afundido, están a ultimarse os preparativos, xa que está previsto que se amarren cadeas que se usarán para elevar a fragata. As cadeas colocaranse tamén por baixo da fragata e, aínda que se situarán nas zonas máis fortes do barco, é posible que se produzan novos danos. Øydegard subliño que este proceso será lento e acougado.

A Armada espera que os traballos, nos que participarán dous barcos guindastre, que son os que izarán o navío, iníciense a próxima semana.  

As tarefas prolongaríanse durante tres semanas máis e, se todo transcorre como o previsto, a Helge Ingstad sería enviada posteriormente á súa base, en Haakonsvern, nas proximidades de Bergen.