«A Marina norueguesa non ten ningunha dúbida de que vai rescatar a fragata»

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FERROL CIDADE

CEDIDA

O que fose agregado naval da Defensa do seu país en España séntese conmocionado polo accidente que deixou afundida á Helge Ingstad

18 novs 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

No 2000, un ano antes de que o estaleiro ferrolán comezase a fabricar a primeira das cinco fragatas que lle encargou a Armada de Noruega , Stein Hauger chegou á cidade como xefe da delegación militar nórdica que ía supervisar aquel programa. O desenvolvemento dese contrato levoulle a vivir durante varios anos na comarca ferrolá, e despois a Madrid, como agregado de Defensa de Noruega en España. Aínda que deixou a Armada fai once anos, traballa como consultor e tamén é representante en Europa da empresa, Starlight Italia, especializada na subministración de cámaras nocturnas para o sector naval. Desde hai unha semana, Stein Hauger, como moito dos seus compatriotas e tamén de moitos ferroláns, está pendente da operación de recuperación da Helge Ingstad, a cuarta fragata da serie, practicamente afundida tras chocar cun petroleiro.

-Cómos está a vivirse en Noruega o sucedido coa fragata?

-Con moito pesar. É un desastre, pero non só para min, para toda a dotación, para a Armada e para o país. É moi triste ver un barco tan potente, que navega tan maxestoso, que está afundido. Ademais, no meu caso súmanse as relacións persoais sobre ese barco. Eu seguín ese programa desde o inicio da construción.

-Apiñaránselle unha chea de recordos.

-Si, si, claro. Os tres anos que pasamos en Ferrol a miña familia e eu foron unha experiencia que nunca imos esquecer. Esa época cambiou a miña vida completamente.

-Que pasará co buque?

-A Marina norueguesa non ten ningunha dúbida de que vai rescatar a fragata e a levala á base principal. Aínda hai varios tipos de armas a bordo. A miña opinión é que, despois de varias semanas o barco cheo de auga, todo estará estragado. O desafío é que estamos a finais de novembro e o tempo aquí é similar ao que fai en Galicia, así que pode dificultar a operación. Será un rescate moi difícil.

-A pesar da conmoción xeral, polo menos non hai que lamentar a perda de vidas humanas.

-Estamos moi orgullosos diso. A fragata navegaba a 17 nós, se o choque fose diferente podería ter sido moito máis grave e tamén se se produciu fóra da costa. Foi un accidente horrible pero polo menos non hai vítimas graves. Fun alí o luns pasado a ver como estaba o buque e foi realmente emocionante. Ver á fragata no fondo do mar é moi duro.

-Sabe que en Ferrol tamén hai moita expectación co que sucederá coa fragata?

-É que este proxecto foi moi importante para todo Ferrol, non só para o estaleiro.

-Ademais, moita xente aquí quere que sexa reparada no estaleiro ferrolán.

-Para reparar o barco primeiro faría falta quitar todo, pero todo o que porta. Tardará bastante tempo antes de que se tome unha decisión sobre o que se fará co barco. Creo que agora mesmo hai dúas opcións amais da mesa: reparala ou despezala. Todos os equipos e sistemas a bordo están estragados.

-E construír unha nova?

-Fabricar unha nova sería bastante caro. O sistema de propulsión cambiou con respecto ás anteriores e tamén encarecería.

-Por agora hai que afrontar tres semanas para intentar reflotar o buque.

-Está vindo un guindastre flotando desde Holanda e está previsto que chegue nesta fin de semana. É un guindastre que pode mover ata 4.000 toneladas. Pero despois haberá que preparar todo e hai moito traballo por diante. A Marina fala de que levará tres semanas pero cada día que pasa o estado do barco é peor. É unha situación moi, moi grave.