A mellora do tren non chega nin aos estudos

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FERROL CIDADE

CESAR TOIMIL

Fomento afirma que traballa nos trámites previos para a licitación do informe do baipás de Betanzos

13 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Mentres o Ministerio de Fomento ten no foco o cumprimento dos prazos da alta velocidade ferroviaria galega, continúa sen desbloquear o proxecto de mellora do tendido entre Ferrol e A Coruña. A pesar de que o gabinete de José Luis Ábalos conta nos orzamentos en vigor cunha partida de 200.000 euros para a supresión do baipás de Betanzos -incluída por segundo ano consecutivo, aínda que este exercicio cun importe maior, nas contas estatais- o proxecto segue sen experimentar avances significativos. De feito, o Goberno central admite que esa actuación, que os técnicos consideran unha das principais para poder reducir os tempos no traxecto entre ambas as urbes, atópase nos trámites previos á licitación do estudo. Sen avances significativos.

Así, a posibilidade de intervención real sobre a liña continúa afastándose, xa que, despois da apertura do concurso público, terá que adxudicarse a redacción dese estudo. A continuación, unha vez que estea listo, haberá de someterse a exposición pública e tamén á tramitación ambiental.

E iso só para acometer a eliminación do baipás -que segundo os técnicos permitirá aforrar dez minutos na viaxe- e que evitará ter que desandar o camiñado ao chegar a Betanzos. No entanto, o tendido ten outras carencias, xa que pola orografía do terreo polo que discorre conta con tramos en costa que retardan a velocidade.

A liña, que data de principios do século XX, esténdese durante 69 quilómetros e actualmente os servizos que levan a cabo entre Ferrol e A Coruña oscilan entre unha hora e seis minutos e unha hora e media. Precisamente os problemas con este tendido imposibilitarán que os ferroláns se beneficien como noutras urbes da entrada en funcionamento da alta velocidade, cuxas obras finalizarán o próximo ano, aínda que será operativa no 2020. Mentres que non se acometan as melloras nesta rede, os tempos entre ambos os municipios continuarán restando competitividade ao transporte ferroviario fronte a outras opcións de transporte público.

Non sucede así noutras urbes. Viaxar entre A Coruña e Santiago en tren leva media hora e entre Compostela e Vigo, nalgúns servizos, 50 minutos.