O Eixo Atlántico incide no seu último informe na urxencia da intervención

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FERROL CIDADE

Insiste na necesidade de recortar horarios para facer o tendido máis competitivo

13 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

O Eixo Atlántico, no seu último informe sobre as infraestruturas elaborado por Fernando González Laxe e Miguel Rodríguez, urxe a levar a cabo unha intervención pendente desde hai dúas décadas. A organización considera que é necesario levar a cabo melloras para «reducir o tempo de viaxe e con iso poder ofrecer uns servizos de transporte competitivos».

O organismo lembra que existe unha pinza de posibilidades dependendo do grao de intervención que Fomento leve a cabo. Os estudos máis recentes -elaborados pola Consellería de Infraestruturas- indican que cun investimento de 50 millóns de euros poderíase acometer a construción do baipás de Betanzos -que consumiría entre 20 e 40 millóns, dependendo da opción que se elixa-, «a rectificación do radio de varias curvas que na actualidade obrigan aos trens a reducir a velocidade, así como a construción de tres postos de adiantamento e estacionamento de trens que faciliten o cruzamento de trens en horas punta, o máis importante dos cales debería situarse en Guísamo».

O Eixo Atlántico lembra, no entanto, que desde o ano 2000 existiron diversos proxectos para levar a cabo unha nova actuación ferroviaria de ligazón entre A Coruña e Ferrol a través da alta velocidade, que quedou aparcada despois de superar varios trámites. De feito, o municipio naval quedou excluído dese corredor, que si vertebra xa outras zonas de Galicia. 

Cálculos de hai 15 anos

Atendendo a aquel proxecto, os cálculos efectuados do custo da intervención integral oscilan entre os 870 e os mil millóns de euros. Ademais de estar desfasados, xa non se axustan ao proxecto de actuación que se está contemplando.