«Doado? Difícil? Eu diría que a selectividade é alcanzable»

BEATRIZ ANTÓN FERROL / LA VOZ

FERROL CIDADE

JOSE PARDO

Os abusos sexuais e os desastres naturais foron os temas a comentar no primeiro exame das probas de acceso á universidade

13 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Hai apenas unha semana repúñase no hospital dunha inoportuna gastroenterite, pero onte estaba como unha rosa e máis contento que unhas castañuelas tras someterse ao primeiro exame das probas de acceso á universidade na Politécnica de Esteiro. «Que se me pareceu doado? Difícil? Eu diría que é alcanzable, esa é a palabra», comentaba entusiasmado Gonzalo, alumno de Tirso de Molina, no descanso que seguiu ao exame de Lingua castelá e literatura.

No comentario de texto da proba inaugural da temida selectividade, os alumnos tiveron que elixir entre dúas opcións: os abusos sexuais ou os fenómenos naturais. «Eu elixín a segunda porque tamén incluía unha pregunta sobre A Fundación, de Buero Vallejo, e a novela da Xeración do 98 e eran dous temas que levaba bastante ben», explicaba satisfeito Gonzalo, que nesta selectividade aspira a sacar máis un 11 para poder ingresar na Escola Naval Militar de Marín.

Gonzalo y Diego, del Tirso de Molina, salieron muy contentos del examen de lengua y literatura
Gonzalo e Diego, do Tirso de Molina, saíron moi contentos do exame de lingua e literatura B. Antón

Ao seu lado, Diego, compañeiro do Tirso, tamén se mostraba satisfeito tras ter elixido a outra opción do exame -na que había que analizar Crónica dunha morte anunciada, de García Márquez, e a poesía de posguerra- e aseguraba que os nervios non lle traizoaron en ningún momento: «Onte funme á cama moi cedo, así estou tranquilo e descansado».

Máis nerviosas víase a Alejandra e Cristina, alumnas do IES Fraga do Eume, que pouco antes das doce dábanlle un último repaso a Historia de España xunto ao seu compañeiro Daniel. «Oxalá que caia algo sobre o franquismo, porque é o que levo mellor», dicía Alejandra, que soña con estudar Fisioterapia ou Psicoloxía, mentres que Cristina quere converterse en avogada e Daniel decántase por Administración e Dirección de Empresas.

Daniel, Alejandra y Cristina. del IES Fraga do Eume, en el descanso de la mañana, aprovechando para estudiar Historia de España
Daniel, Alejandra e Cristina. do IES Fraga do Eume, no descanso da mañá, aproveitando para estudar Historia de España B. Antón

Os tres forman parte da lista dos 672 mozos da comarca matriculados este ano para facer a selectividade nas dúas escolas politécnicas de Ferrol: 290 na de Esteiro e 382 na de Serantes. A excepción do caso dun alumno que se esqueceu o DNI (pero ao que enseguida llo trouxeron de casa) e algunha que outra pequena confusión, a xornada saldouse sen incidentes. Pero isto non rematou. Hoxe e mañá toca nova cita cos nervios.

Os exames custódianse nun «lugar secreto» das dúas escolas politécnicas 

Que en Ferrol se poidan producir filtracións como as ocorridas en Estremadura é pouco probable. En primeiro lugar, porque as probas tan só chegan a cada centro en papel -nin na Politécnica de Esteiro nin na de Serantes pódese acceder a eles en formato dixital- e, en segundo lugar, porque só o presidente e o secretario de cada comisión saben onde se gardan os exames. «Están nun lugar secreto da escola e só temos a chave nós dúas», apuntaban onte Jesús Cardenal e Álvaro Deibe, presidente e secretario respectivamente da comisión número 10, situada na Politécnica de Esteiro. Ata alí, como á comisión número 11 -a Politécnica de Serantes-, chegaron os exames o pasado luns pola mañá a bordo dun furgón de seguridade.

Cinco novos na aula para alumnos con necesidades específicas 

A diferenza de anos pasados, cando os alumnos con discapacidade ou necesidades educativas especiais debían trasladarse a Pontevedra para realizar as probas, nesta ocasión a Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG) decidiu que cada cidade dispoña dunha aula específica para este colectivo. En Ferrol, este espazo hase situado na Escola Politécnica Superior, onde onte puideron someterse aos exames cinco estudantes con necesidades específicas de apoio educativo.