Conclave de pequenos «titores emocionais» no val de Esmelle

beatriz antón FERROL / LA VOZ

FERROL CIDADE

Los alumnos de quinto de primaria de Ferrol que participan en el programa  se reunieron ayer en Esmelle
Os alumnos de quinto de primaria de Ferrol que participan no programa reuníronse onte en Esmelle cesar toimil

Case 170 alumnos de Ferrol puxeron onte en común a súa experiencia como mediadores no exitoso programa TEI de prevención do acoso

02 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

O programa Titoría Entre Iguais (TEI) prevén o acoso escolar a través da figura do «irmán maior»: un alumno dun curso superior que vela por un compañeiro dun curso inferior. Ao longo deste curso académico, en Ferrol, un total de cinco colexios aplicaron este programa no ciclo de Primaria, convertendo a case 170 estudantes de quinto curso en «titores emocionais» doutros tantos alumnos de terceiro.

Onte, no val de Esmelle, todos eses pequenos «irmáns maiores» déronse cita nunha xornada de convivencia que serviu para premiar o seu esforzo na loita contra o acoso nas aulas e na que, ademais, os alumnos puideron pór en común a súa experiencia como titores. O encontro, bautizado como O Tei coa maxia de Merlín, consistiu nunha camiñada pola ruta dos muíños da parroquia ferrolá -desde o monumento de Pérez Porto dedicado ao famoso mago da lenda artúrica ata a praia- e reuniu aos alumnos de quinto de primaria dos cinco colexios de Ferrol que este curso aplicaron o programa: Recimil, Isaac Peral, Cruceiro de Canido, Esteiro e A Laxe-Valón.

Satisfacción

Pouco antes de iniciar a marcha, un pequeno grupo de alumnos do Cruceiro de Canido explicaban entusiasmados o que supuxo para eles a súa participación no TEI. «A min gustoume moito ser titor, porque me dei conta de que podo axudar a outros a solucionar os seus problemas», explicaba David. Ao seu lado, Daniel lembraba un episodio concreto do seu labor como «irmán maior» que lle fixo sentirse especialmente satisfeito: «O neno de terceiro de primaria do que eu son titor díxome que unha nena non paraba de insultalo porque el lle rompeu a súa corda sen querer. Fun a falar coa nena e pedinlle que se puxese no seu lugar, que pensase que a ela tampouco lle gustaría que a insultasen por algo parecido, e entón entendeuno e fixeron as paces». E María e Julia comentaban que os seus respectivos alumnos tutorizados a principios de curso levaban moi mal e sempre estaban a discutir, pero que agora, grazas á súa intervención, «xa case nunca se pelexan».

O que os nenos retrataban con casos concretos confirmábano pouco despois voces expertas como a de Perancha González, orientadora e xefa de estudos do Isaac Peral, un centro que este ano aplicou o programa TEI nas súas aulas por segundo curso consecutivo. «Con esta iniciativa, son os propios nenos os que resolven os conflitos, evitando que pequenos problemas ou discusións poidan derivar en casos graves de acoso», anotaba González.

E Zoraida Rodríguez, colaboradora do TEI e organizadora da convivencia, explicaba que, grazas a este programa, os nenos aprenden que hai certas formas de actuar que non se deben consentir. «Os insultos, facer o baleiro ao compañeiro, pór motes ou airear rumores falsos e daniños son algunhas das situacións ante as que os nenos teñen que estar alerta, coma se fosen un semáforo en vermello: quen as sofren débeno comunicar aos seus titores e estes teñen que falar cos nenos que as provocan para que non se volvan repetir».

Normalmente, segundo apuntaba Zoraida, con esta simple medida a maioría dos conflitos desvanécense. «O grupo deixa de aplaudir a forma de actuar do chulito, de maneira que o abusón deixa de estar ben considerado polos seus compañeiros e ese desprestixio consegue que os problemas se reduzan moito», apostilaba Perancha González.

Tras as súas palabras, a marcha polo máxico Esmelle deu comezo cun anhelo. «Agardamos que os colexios que aínda non teñen o programa súmense a esta iniciativa e que Ferrol poida ser declarada así cidade TEI», sinalaba Zoraida Rodríguez.