Trucos para aforrar na autoestrada: entrar e saír na peaxe de Cabanas

Álvaro Alonso Filgueira
ÁLVARO ALONSO FERROL / LA VOZ

CABANAS

JOSE PARDO

Os usuarios usan numerosas combinacións para rabuñar uns euros á AP-9

22 ene 2019 . Actualizado ás 11:24 h.

Despois de tantos anos de autoestrada e, sobre todo, de subidas na peaxe, os condutores desenvolveron fórmulas de todo tipo para rabuñar algún euro. Algunhas, as máis habituais, baséanse en combinar tramos de estrada e de AP-9 . Outras, con todo, nacen dunha especie de limbos. E é que, aínda que Audasa, a concesionaria, é consciente, os usuarios interprétanos ao seu xeito.

Deste xeito, basta con sacar a calculadora. O traxecto de Ferrol á Coruña, ou viceversa, por autoestrada, custa 4,75 euros. Con todo, hai unha forma, poderíase dicir que sinxela, de darlle unha dentada a ese custo: desviarse na saída de Cabanas , pasar a peaxe, dar a volta na rotonda, volvelo a pasar, e saír de novo á AP-9. Deste xeito, o aforro é de 30 céntimos, o dobre se se suman ida e volta.

Por que? Coas tarifas expostas en Audasa, se se suma o custo de Ferrol a Cabanas (0,90) e desde Cabanas á Coruña (3,55), o total é 4,45 euros. Aí están os 0,30 de diferenza con respecto a ir de forma directa. E para o tráfico pesado, é o mesmo, pois a suma é 1,70 e 6,40, un total de 8,10, o que supón 65 céntimos menos que o directo de 8,75.

Para quen teña telepeaxe, tendo en conta que é pouco máis dun quilómetro, apenas son entre dous e tres minutos de traxecto que se sumarían.

Neste punto, tal e como confirmaron a La Voz varios condutores a semana pasada, é algo habitual, grazas a que o punto de retorno atópase moi preto da saída da autoestrada. Sería máis complicado nos outros desvíos que hai na vía.

No entanto, máis aló deste truco, as combinacións son múltiples. Hainos que circulan por estrada ata Miño e, desde aí, só teñen que abonar 2,65 ata A Coruña. Así mesmo, outros evitan a zona máis industrial da estrada, a existente partir de Guísamo, para saír á AP-9 en Santa Marta e abonar o tramo que desde ese lugar vale 1,55 euros.

Do mesmo xeito, se uno parte desde A Coruña, é moi habitual saír en Miño. Neste caso, fano non só veciños de Ferrol, senón tamén de Pontedeume , Fene ou outras localidades que desde aí teñen a súa vivenda a un paso.

Doutra banda, máis aló dos tramos de pagamento, na zona de Ferrolterra é usual espremer o tramo gratuíto. Desde a urbe naval existen numerosas saídas ao Acceso Norte, que a continuación enlaza coa autoestrada. A partir de aquí, entre o primeiro túnel (O Sartego) e o segundo (Pedra do Couto), atópase a saída cara a Vilar do Colo, na que xa moitos pasan á vía convencional. O mesmo, no regreso. De feito, o fluxo de vehículos neste punto, do mesmo xeito que ocorre en Alfonso Molina na Coruña, é moito maior.

En definitiva, os condutores non pairan de botar contas para aforrar nunha infraestrutura cuxo custo consideran abusivo.

JOSE PARDO

ETHEL VÁZQUEZ, CONSELLEIRA DE INFRAESTRUTURAS

«Estamos a ultimar unha proposta para frear as subidas»

Por moitas peticións que existan desde o ámbito empresarial ou social, os pasos políticos son estritamente necesarios para levar a cabo algún cambio. Desde a Consellería de Infraestruturas aseguran que a Xunta está ultimando unha proposta para remitir, no relativo ao custo das peaxes na AP-9, ao Goberno central.

«Ou goberno galego demandou a través dá comisión conxunta dá AP-9 que se puxesen en marcha medidas para frear esas subas e outras de flexibilización de tarifas, tales como bonificacións a usuarios frecuentes, que beneficiarían moito aos tráficos entre e A Coruña e Ferrol e aos transportistas. Ante a falta de iniciativa do Goberno de España, titular dá autoestrada, a Xunta comprometeuse a elaborar e presentar unha proposta nese sentido, que se está a ultimar», expresa a conselleira Ethel Vázquez.

Desde Infraestruturas, mencionan, así mesmo, que a Xunta «entende que Galicia sofre unha situación de agravio con respecto ao conxunto do Estado en relación coas autoestradas de peaxe», algo que reiteraron nos últimos meses. «Mentres noutras comunidades libéranse as peaxes e anúncianse rebaixas nas tarifas, en Galicia afróntase unha escalada moi acentuada, resultado dá decisión do anterior goberno socialista de financiar as obras de ampliación por esa vía», conclúe Ethel Vázquez.