Finaliza a extracción das 105 toneladas de fuel do Blue Star

Chema Corral ARES

ARES

César Toimil

Salvamento Marítimo limpou de inmediato unha pequena vertedura

03 dic 2019 . Actualizado ás 08:52 h.

Control e rapidez. A ruptura da mangueira que transvasa o combustible do Blue Star causou un pequeno vertido no tramo de costa onde se atopa encallado desde fai once días o quimiqueiro, a contorna das illas Mirandas, en Ares , e fixo saltar todas as alarmas.

A terceira xornada de extracción do carburante do buque discorría sen incidencias, como as anteriores, ata que «un pequeno fallo», como apuntaba a Delegación de Goberno, provocou ao redor das 11 horas un auténtico tsunami entre os membros do operativo de extracción, que pilota a firma Smit Salvage, contratada polo armador para rescatar o buque.

Ante a mirada dos técnicos da empresa holandesa, rompía na cuberta a tubaxe que leva ata os camións cisterna, situados no alto do cantil, a mestura de gasoil e fuel que aínda quedaba a bordo, unhas 20 toneladas. E aínda que o mecanismo de peche automático funcionou, unha pequena cantidade de combustible caeu ao mar.

César Toimil

De inmediato mobilizáronse os medios que Salvamento Marítimo ten na zona, ademais do buque polivalente Don Inda, tres embarcacións auxiliares e, dado o volume da vertedura, descartouse despregar as barreiras anticontaminación.

O nerviosismo palpábase en terra. E a través da tirolina que une buque e cantil, non tardaron en levar a bordo mangueiras absorbentes que se colocaron pola zona de estribor do quimiqueiro, onde se avistaba a pegada deixada polo carburante. Despois as lanchas de Salvamento cercaron con idénticos elementos absorbentes unha segunda mancha detectada na zona —duns catro metros cadrados—, ata lograr controlala e limpala.

Unha vez liquidado o incidente, os labores de extracción do combustible continuaron. O reto: completar o baleirado. Durante a fin de semana extraéronse 80 das 105 toneladas que había nos tanques do Blue Star. E aínda que o combustible restante presentaba maior densidade, provocando atascos nas mangueiras, a media tarde conseguiuse. Smit Salvage deberá agora presentar o plan de reflote do buque.

En terra, e para controlar aos curiosos que seguen intentando acceder á zona cero, o Concello de Ares viuse obrigado a pedir máis patrullas a Garda Civil destinadas á zona, para reforzar aínda máis o operativo de seguridade.