Segundo despregamento do ano do Serviola en tarefas de vixilancia do estreito de Xibraltar e mar de Alborán

Manuel Arroyo Alves
M. Arroyo FERROL

FERROL

ARMADA

O patrulleiro, con base en Ferrol, fíxose onte ao mar e realizará escala en Motril

04 may 2021 . Actualizado ás 11:35 h.

O patrulleiro de altura Serviola (P-71), con base en Ferrol, iniciou onte a segunda campaña do ano de vixilancia e seguridade marítima, que nesta ocasión o manterá despregado en augas do golfo de Cádiz , o Estreito de Xibraltar e o mar de Alborán. O buque permanecerá integrado no mando operativo marítimo (MOM) ata o próximo 14 de maio, e tamén levará a cabo o control nos peñones de soberanía española no norte de África, dentro das operacións permanentes das Forzas Armadas.

O veterano patrulleiro, construído na antiga Bazán a comezos dos 90, completou en febreiro unha misión de igual propósito, no Cantábrico, e interveu na operación antidroga Bocanegra, no Atlántico, a finais dese mes, na que se interceptaron 3.000 quilos de cocaína a bordo do cargueiro Nehir.

O buque está preparado para efectuar operacións de interdicción marítima (visita, rexistro e apresamento de buques) e prestar auxilio, rescate e asistencia no mar.

Segundo informou a Armada, está previsto que o Serviola recale no porto de Motril (Selecta) para realizar presenza naval e dar a coñecer o seu papel nas operacións de seguridade.

A dotación está composta por sete oficiais, dez suboficiais e 29 mariñeiros. Para este operativo embarca tamén un equipo de infantes de mariña.

A contratación unha reforma da rede de saneamento no Arsenal

A Armada acometerá unha obra de adecuación dos colectores de augas residuais no peirao número 5 -xunto á Cortina- do Arsenal Militar. Para iso, o Ministerio de Defensa licitou a contratación dos traballos en 191.570 euros (impostos incluídos), e a cuxa adxudicación poden optar as empresas interesadas coa presentación de ofertas ata o próximo 14 de maio.

Segundo consta na memoria do proxecto, a antigüidade da rede e a súa deterioración polas condicións ambientais e o seu continuo contacto coa auga de mar produce filtracións ao terreo, co consecuente risco de contaminación das augas próximas nas zonas de atracada dos buques.

Nas diversas inspeccións con cámara robotizada levadas a cabo, constatouse que son as unións entre tramos de colectores os principais puntos nos que se perde a estanqueidad da rede. Estas deficiencias, unidas á considerable profundidade da rede e a súa extrema proximidade á liña de costa, fan que o sistema se alague cando o nivel da marea acada a profundidade dos colectores.

As obras terán un prazo de execución de 60 días, como límite máximo o 30 de decembro.