O campus, ante as novas restricións: dun modelo híbrido á docencia 100% «en liña»

b. antón FERROL / LA VOZ

FERROL

En la imagen, alumnos de la Escuela de Enfermería y Podología  en un examen celebrado ayer
Na imaxe, alumnos da Escola de Enfermería e Podoloxía nun exame celebrado onte JOSE PARDO

Graos como Enfermería ou Electrónica téñeno máis difícil pola súa elevada carga práctica, pero todos os centros dispoñen de medios suficientes para afrontar o reto

26 ene 2021 . Actualizado ás 16:27 h.

Tras as novas restricións aprobadas pola Xunta para frear a propagación do virus, os exames presenciais manteranse no campus de Ferrol ao longo desta semana e a seguinte con todas as medidas de seguridade que impón a pandemia. «Distanciamento, horarios graduados e facendo chamamentos directos á aula que eviten esperas nos corredores», precisan desde a Universidade da Coruña. Con todo, cando toque renovar as clases o próximo 8 de febreiro, tal e como xa estaba previsto no calendarioa académico da UDC, a situación cambiará radicalmente, porque a docencia pasará a ser 100% en liña, como ocorreu durante os meses do confinamento.

A diferenza reside en que o escenario que se expón agora é completamente distinto, porque na maioría das escolas e facultades xa se está aplicando desde principios de curso un modelo híbrido de ensino -presencial e virtual- e os centros hanse dotado de todos os medios necesarios para a docencia telemática. «Nesta ocasión os profesores non teñen a obrigación de estar confinados e se queren poden vir aquí para dar as clases en liña desde o propio centro, onde dispoñen de postos con webcam e comprimidos digitalizadoras», explica Andrés Piñón, director da Escola Universitaria Politécnica (EUP) de Serantes.

Alí, ata o momento, a maior parte das clases celebrábanse presencialmente -tan só se impartían de forma virtual unhas clases teóricas de segundo curso-, pero Piñón non cre que o salto á docencia 100% en liña durante o tempo no que se manteñan as restricións vaia a supor un problema. «En marzo do 2020 pillounos todo dun día para outro, pero durante o confinamento os alumnos e profesores tiveron que habituarse a utilizar a plataforma Teams para as clases e agora xa están moi familiarizados coa ferramenta», anota.

Con todo, Piñón recoñece que algunhas titulacións o teñen máis difícil que outras, debido á súa elevada carga práctica. É o que sucede cos graos que se imparten na Politécnica de Serantes -Electrónica e Electricidade-, onde a docencia de gran parte das materias impártese en talleres . «As prácticas dalgunhas materias, por exemplo Cálculo, pódense realizar facilmente de xeito virtual, pero noutros casos, como Química, iso resulta máis complicado, porque lvos alumnos teñen que facer ensaios no laboratorio», ilustra Piñón.

Neste punto incide tamén Emma Rodríguez Maseda, decana da Facultade de Enfermería e Podoloxía, quen subliña a importancia das clases prácticas nas carreiras que se imparten no centro. «Hai ensinos que resultan moi difíciles de virtualizar , por exemplo unha extracción de sangue, que é algo que os alumnos aprenden a facer na escola con simuladores», advirte. Por iso, tanto ela como Piñón confían que a situación mellore pronto, de maneira que as restricións máis duras non se prolonguen máis aló do 17 de febreiro e as clases presenciais póidanse recuperar a partir desa data. «A estratexia ata entón será adiantar o máximo a teoría para que logo nos dea tempo a dar a práctica que quede pendente», apunta Piñón.

Queixas dos alumnos da Politécnica Superior

Estudantes da Politécnica Superior de Esteiro mostraron o seu malestar polo feito de que se manteñan os exames presenciais no campus pese ao aumento dos contagios en Galicia. E para pulsar a opinión dos seus compañeiros, estes alumnos realizaron unha enquisa na que participaron un total de 84 estudantes do centro ferrolán, dos que un 87% móstrase en contra de ter que realizar as proba de forma presencial «cando a Xunta ditou que do 8 ao 17 de febreiro as clases serán en liña». Ademais, ese mesma porcentaxe considera que non en todos os casos se están cumprindo  as medidas de seguridade previstas nin tampouco se está tendo en conta a opinión dos alumnos.

Ademais, algúns estudantes do centro denunciaron que se formaron «aglomeracións» nos corredores antes da celebración dalgunhas probas, porque estas comezaron con atraso.

Ante estas críticas, fontes da UDC recoñeceron que se produciu un «un caso puntual e curto de aglomeración» nun exame da Politécnica, «xusto non momento de acceso á aula», que «foi rapidamente solucionado». No entanto, as mesmas fontes recalcan que nos corredores da EPS había espazo «máis que suficiente» para que os estudantes puidesen manter as «preceptivas distancias» que impoñen as normas, polo que apelan á responsabilidade do alumnado para que «siga a cumprir, como ou está a facer maioritariamente, vos protocolos de seguridade».