De restaurante a tenda ecolóxica polo medio ambiente

FAI GALICIA VERDE

Antía S. Augado

Cos pés na terra. Unha tenda ecosostenible de produtos a granel da Coruña cuxas donas o teñen claro: queremos «darlle un pouquiño de esperanza á xente»

08 sep 2019 . Actualizado ás 11:00 h.

De restaurante a tenda ecolóxica polo medio ambiente. Patricia Fidalgo e Laura Naveira deixaron atrás anos de traballo no seu local para emprender unha nova aventura. Unha nova etapa cuxo leitmotiv non foi outro que ser máis sostibles. Todo iso desde a «tolemia». «Vimos que non acabamos de ser do todo felices. Non era un negocio moi ecosostible, non ía acorde coa nosa filosofía de vida», recoñece Laura. Separar o lixo, reducir o máximo posible os residuos, reducir o uso de plástico... Unhas ideas que calaron moi no fondo delas, pero que eran «imposibles» de implantar do todo no seu restaurante. 

«Non había onde mercar, por exemplo, produtos de limpeza a granel, ecosostibles. Non había onde mercar papel hixiénico ou servilletas que non viñeran embasadas en plástico». E como non o había. Elas creárono. Cun pouco de risco, e unha idea na súa mente, «facer un pequeno súper no futuro», puxeron en marcha o seu proxecto.

Antía S. Augado

E a acollida non podía ter sido mellor. «Hai moita xente que ven a miúdo a facer a compra. Repiten, e dame tranquilidade». Tres grandes familias de produtos enchen os andeis da pequena tenda: produtos de limpeza ecosostenibles a granel, de hixiene persoal e cosmética natural, e alimentación ecolóxica a granel. De igual modo, sobresaen os seus artigos sustitutivos de plástico. Desde esponxas naturais, ata cepillos de madeira, pasando polas botellas termo ou vasos de café para levar, que tan boa acollida están a ter entre o público.

Todo iso, intentando que procedan en grao sumo preto posible. Marcas de Burela, Puebla de Sanabria, Boimorto, Andalucía ou do Levante. «Intentamos potenciar o pequeno comercio, o comercio local, e os produtores cercanos. Se pode ser de Galicia, perfecto», recoñece Laura. Con todo, a oferta existente presenta un inconveniente: «non hai moita xente que elabore este tipo de produtos. Por eso as veces temos que buscar noutras partes». Reducir a pegada de carbono, do transporte, levan ás donas a buscar as materias dentro de España.

Antía S. Augado

O lema da súa visión de negocio ben podería ser reutilizar para non xerar residuo. Con pouco plástico, e produtos locais, pasan por ser a tenda perfecta. Á miña entrada, os bidóns de plástico chaman a miña atención. Pero detrás deles atópase unha explicación. Laura conta como, ao abrir a tenda, a propia marca facilitoullos. Cando piden máis deterxente, por exemplo, envíanllo nunhas garrafas. Tamén de plástico. Unha vez que se envorcou o líquido nos bidóns, envíanllas de novo á fábrica. Así se forma unha economía circular na que, nin a tenda nin a empresa, desperdician o plástico dos seus colectores. E que sucede cos clientes? «Sempre acuden coa mesma garrafiña», relata.

Agardando a ser usados, agardan envases de plástico que no seu día pertenceron a outras persoas. Depositados polos veciños nunha caixa de cartón que descansa aos pés da fiestra da tenda, son reutilizados polos clientes. Desde o mostrador, observo como un home acode en busca de deterxente. Sen envase no cal levarllo, Laura bota man dun dos anteriormente mencionados. «Cando alguén ven a comprar deterxente, o calquera limpador, os pode levar nun deses envases, sen necesidade de mercar un. Un envase que reutilizemos, é un menos que vai ao lixo», sentenza.

Vivimos sumidos nun mar de plástico. A pesar da progresiva concienciación da cidadanía, a visión dunha vida libre de leste parece aínda unha utopía. «Deberían fomentar un tipo de consumo moi diferente ao que están a facer. O cambio debería ser principalmente por arriba. Fastídiame que nos culpen a nós, ao consumidor, cando penso que eles teñen máis fácil, ou máis medios, para chegar á xente que eu na miña tenda», expón Laura.

Antía S. Augado

Ante situacións desesperadas, moitas son as opcións que aparecen. Aínda que o cambio empeza por un mesmo, a gran escala son múltiples as iniciativas. Abaratar os custos deste tipo de produtos, pasa por ser un aspecto fundamental para Laura: «Non entendo que un agricultor teña que pagar moito máis para vender os seus produtos ecolóxicos. Ou que que teña que pasar por uns procesos súper complicados para conseguir a certificación».

Dúas socias, unha pequena empresa, e un único obxectivo a curto-medio prazo: sobrevivir. Recoñece que non teñen unha «visión de negocio moi avariciosa», pero que se algo teñen claro é que  prefiren non enriquecerse «a costa de nin do consumidor nin de perxudicar ao planeta». E, sobre todo, queren dar un pouco de esperanza á xente.

Tres, cinco... e ata máis de oito persoas entran en Cos pés na terra durante a miña visita. Desde clientes fieis, ata os máis curiosos que non coñecían a existencia desta tenda na Praza Elíptica (Os Rosales ). Todos se despiden co mesmo xesto, e a mesma palabra. Un sorriso esbozado no seu rostro, e «encantada».

marcos míguez