Unha semana sen plástico: así podes unirche ao último reto viral

A plataforma Zero Waste España promove a iniciativa: non consumir produtos envasados en plástico desechable desde este luns ata o domingo 9 de xuño


redaccion

«Boicot ao plástico: un reto viral para salvar o planeta», é a iniciativa promovida pola plataforma cidadá Zero Waste España. Unha idea que xurdiu por mor dun dos comentarios recolleitos na páxina de Facebook que leva o mesmo nome. 

Este luns comezou o reto que invita a todos os consumidores a compartir fotografías de produtos envasados «de forma abusiva» a través de redes sociais, co hashtag #boicotalplasticojunio2019, e enviar cartas de petición aos supermercados «para que coñezan as preferencias da sociedade».



Miles de persoas e outras organizacións como Greenpeace ou Hope tamén se sumaron á iniciativa. ¿Como conseguir sumarche ao reto?

  1. Mentalízache: Planea todas as túas compras de antemán de forma que non fagas compras impulsivas ou espontáneas. Isto permitirache poder ir a establecementos de venda a granel e preparar a compra para evitar envases.
  2. Busca alternativas: Atopa o homólogo a granel do que antes comprabas envasado. Si gústanche as patacas fritas por exemplo, podes substituílas polas patacas fritas a granel que venden na tenda de froitos secos. Noutros casos podes intentar a facer ti mesmo ese produto, como o teu propio gazpacho, o teu propio zume, ou o teu propio café.
  3. Leva os teus propios envases: Leva a túa propia bolsa, carriño, ou mochila para facer a compra, e ademais leva outros envases. Sorprenderache ver que non che pon problema algunha nas tendas do barrio cando lle digas que che poñan os produtos no teu propio envase, ¡e sen plásticos!

Iso, á hora de facer a compra, pero hai moitos outros trucos: cambia os tápers de plástico polos de aceiro inoxidable ou vidro, evita o uso de cosméticos que teñan na súa composición microesferas de plástico -Polietileno (PE), polipropileno (PP) e/ou nylon-, bebe auga da billa, non auga embotellada, reduce a exposición do teu bebé ao plástico, non usando biberóns de plástico, busca xoguetes de madeira, tea, ou de látex e caucho natural, dei non ás maquinillas de afeitar desechables, intenta conseguir produtos de hixiene e coidado persoal que non estean envasados en plásticos e que non conteñan microplásticos na súa composición, evita os produtos de limpeza envasados en plástico...

Trátase de «distinguir as prioridades na embalaxe e empezar a reducir os plásticos que non son necesarios», explicou a Efe Alba García, responsable da campaña de Plásticos de Greenpeace, entidade colaboradora da campaña.

Para a organización conservacionista, é «necesario dar ese empuxón» cara a un futuro sen plásticos desechables, e «si a sociedade continúa demandando estes produtos, vanse seguir producindo».

Froita pelada con cubertos desechables, ensaladas preparadas con ingredientes en compartimentos ou bandexas de poliestireno son algúns dos elementos «normalizados» que forman parte da «lista infinita» de plástico en supermercados, subliñou García.

Na súa opinión, «coller unha bandexa de plástico con dous tomates en lugar de pesalos individualmente pode dar a sensación ao consumidor de facer a compra uns minutos máis rápido», e por iso os supermercados promoven a presenza destes plásticos nos andeis.

«Debemos facer un exercicio de reflexión, tanto as empresas e supermercados como a cidadanía, para saber si queremos continuar vendo a contaminación de plástico que temos na actualidade», subliñou García.

Greenpeace espera que esta «impactante» campaña, prompovida polo grupo de Facebook Zero Waste España, teña «o maior éxito posible» e logre traspasar fronteiras, como ocorreu coa iniciativa 'Ispe a Froita', dirixida a consumidores e a establecementos, a quen se instou a facer pública a súa «pegada plástica» e que puxo de manifesto a súa «falta de transparencia».

Pola súa banda, os mozos de Fridays For Future (FFF) de Madrid aseguraron en declaracións a Efe que se sumarán á iniciativa a nivel estatal durante toda a semana; «non levamos unha posición firme, pero si lle imos a dar difusión», matizou José Ferreras, membro de FFF.

Segundo Ferreras, moitos membros do movemento adheríronse «de xeito individual» á campaña, porque «é necesario facer unha concienciación que repercuta nas empresas que envolven o produto, á vez que reducimos o consumo de plástico». 

¿Pódese vivir realmente sen plástico? Esta parella demostra que si

Olalla Sánchez

Foi no 2015 cando Patricia Reina e Fernando Gómez comezaron a transformar o seu estilo de vida ata conseguir librarse (ao 99 %) deste tipo de refugallos. Insisten en que «eliminar a metade dos plásticos desechables nun ano é posible sen facer esforzo». Engaden que «reciclar non basta; hai que ir un pouco máis aló. Debemos rexeitar o que non necesitamos»

«O primeiro paso para vivir sen plástico é proporcho». Patricia Reina (Córdoba, 1982) e Fernando Gómez (Madrid, 1966), concienciados cada vez máis ante a contaminación por plásticos no océano e polo perigo que o seu consumo desmesurado supón para o medioambiente, decidiron asumir o reto no verán do 2015. Ela foi a que deu o primeiro paso pero ao desafío sumouse rapidamente Fernando. «Un día que non levara comida ao traballo, baixei ao supermercado máis próximo a comprar a típica ensalada preparada que vén nun envase grande de plástico duro. Ao abrila atopei cada ingrediente empaquetado individualmente en plástico ; o aderezo viña nunha bolsita de plástico e, aínda por riba, cun tenedor de plástico. Cando acabei de comerma e vin a cantidade de residuos que xerara, quedei asustado», relata o madrileño no libro Vivir sen plástico (Zenith), de recente publicación, no que ambos achegan tantos datos sobre o titánico problema («só en España usamos máis de 13 millóns de pajitas diariamente») como, desde a súa propia experiencia e non sen humor, comparten sen aleccionar consellos e ideas para todos aqueles que queiran seguir o seu exemplo. A publicación comparte título co exitoso blogue que a parella abriu en agosto do 2015 para facer público o seu compromiso e tratar de evitar abandonalo ante a primeira dificultade, unha páxina na que ao principio só publicaban cada domingo unha foto dos residuos plásticos (cada vez máis menguantes) xerados ao longo da semana pero que sen descanso evolucionou ata converterse nun espazo de concienciación e divulgación sobre a problemática do plástico, con alternativas para evitalo.

Seguir lendo

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
10 votos
Comentarios

Unha semana sen plástico: así podes unirche ao último reto viral