Un atlas de series

Beatriz Pallas REDACCIÓN

EXTRAVOZ REDE

Julia Terjung / Netflix

En pleno proceso de expansión do seu catálogo internacional, Netflix asina un contrato de exclusividade con Youku, o YouTube filial de Alibaba, para distribuír a súa primeira serie chinesa, «Día e noite».

02 jul 2018 . Actualizado ás 20:22 h.

C ada vez que Netflix estrea unha serie faino para unha audiencia global, composta por máis de 100 millóns de espectadores en 190 países. A plataforma norteamericana de televisión por Internet está en pleno proceso de expansión dese catálogo internacional que busca linguaxes e historias nacidos máis aló das marxes das producións norteamericanas. Con isto distribúe producións locais de moitos dos países nos que está presente, o que axuda a divulgar contidos que, antes da chegada destas plataformas, poucas veces saían fóra das súas fronteiras.

Nunha das súas últimas presentacións de contidos internacionais en Berlín, Ted Sarandos, director xeral de contidos de Netflix, aseguraba: «As grandes historias non teñen límites xeográficos. Tras catro anos de contido orixinal e gravacións en 18 países fóra dos Estados Unidos, sabemos que as boas historias poden vir de calquera parte do mundo, e que poden chegar ao público de todo o mundo».

O último movemento neste sentido, anunciado fai uns días, contempla un acordo de exclusividade con YouKu, o YouTube chinés, para a distribución mundial da súa primeira serie producida naquel país. Trátase do drama Día e noite, unha serie de suspense de 32 episodios. YouKu é filial do xigante do comercio electrónico Alibaba. Desde que esta o adquiriu, no ano 2015, a súa media de subscritores diarios creceu un 180 % interanual.

Cun investimento global en contido de 5.000 millóns de euros no 2017, Netflix investiu desde o ano 2012 máis de 1.750 millóns de dólares (uns 1.500 millóns de euros) en máis de 90 producións orixinais europeas, que inclúen series de televisión, películas, documentais, espazos infantís e especiais de comedia. En todas elas, máis da metade das visualizaciones proceden de fóra de Europa.

A plataforma insiste en que a variedade dos contidos que produce fóra e o seu carácter global responde ao feito de que hai xéneros que funcionan de xeito distinto nas diferentes partes do mundo, polo que a plataforma busca basear as súas propostas nos diferentes gustos. Pero as reaccións do público non son sempre previsibles. Por exemplo, a estrea mundial das mozas Gilmore rexistrou unha boa aceptación en xeral en todo o mundo excepto no Brasil. E series como a española As mozas do cable acadaron unha gran repercusión en Latinoamérica.

«As mozas do cable» (España)

Como un agasallo de Nadal para os seguidores deste melodrama de Bambú Producións, a segunda tempada de «As mozas do cable» estrearase en Netflix o 25 de decembro, un día propicio para facer un maratón. Nesta segunda entrega, os seus protagonistas (Branca Suárez, Nadia de Santiago, Ana Fernández e Maggie Civantos) veranse obrigadas a gardar un segredo que as porá a proba e fará que a súa amizade se fortaleza.

«Marseille» (Francia)

O «thriller» político «Marseille», ambientado na precampaña dunhas eleccións municipais, foi a primeira produción francesa e europea de Netflix. Protagonizada por Gérard Depardieu, a serie non obtivo grandes críticas, a pesar do cal a plataforma anunciou que terá segunda tempada. Agora prepara xa outra serie francesa, unha comedia dramática e romántica que se desenvolverá en París.

«3 %» (Brasil)

A brasileira «3%» é unha serie distópica de ciencia ficción que narra as peripecias dun grupo de veinteañeros que viven nun mundo post-apocalíptico carente de recursos como auga, enerxía e comida. Só un 3 % deles poderá unirse a unha elite que reside nun lugar de abundancia, pero para chegar ata el terán que superar unha serie de probas físicas, psicolóxicas e tamén morais. No 2018 terá segunda tempada.

«Día e noite» (China )

É unha serie de suspense de 32 episodios que, desde a súa estrea o pasado mes de agosto, supera os 4.000 millóns de visualizaciones en China . Tamén a crítica apoiou esta serie sobre un asasinato non resolto e un detective que intenta liberar ao seu irmán xemelgo como principal sospeitoso. Obrigado a renunciar ao seu traballo pola súa implicación familiar, é contratado como asesor segredo por un novo investigador.

«The Crown» (Reino Unido)

A serie británica «The Crown» é unha das grandes xoias da coroa de Netflix. Baseada na vida da raíña Isabel II de Inglaterra desde a súa mocidade e a súa chegada ao trono, conseguiu o Globo de Ouro á mellor serie dramática pola súa calidade e a súa coidada produción. Netflix acaba de estrear os dez novos episodios da súa segunda tempada, que profundan na crise matrimonial da raíña e o duque de Edimburgo.

«Suburra» (Italia)

A primeira serie italiana de Netflix, «Suburra», está inspirada nun escándalo político desatado en Roma e baseada no libro homónimo do xuíz e novelista Giancarlo de Cataldo. Trátase dun «thriller» centrado na corrupción política e eclesiástica en Roma, o crime organizado, a prostitución de luxo, a mafia e a especulación inmobiliaria, todo iso co foco posto na historia de dúas familias.

«Dark» (Alemaña)

Fai dez días que a plataforma estreou a súa primeira serie alemá, «Dark». Está ambientada nun pobo onde a desaparición de dous mozos saca á luz a dobre vida que manteñen catro familias e as fracturadas relacións que existen entre elas. Nos seus dez episodios dunha hora de duración, a historia dá un xiro sobrenatural que reúne aos protagonistas no mesmo pobo, pero no ano 1986.

«Ingobernable» (México)

No 2018 estrearase a segunda tempada de «Ingobernable», protagonizada por Kate do Castelo. A actriz encarna a Emilia Urquiza, a primeira dama de México e muller de fortes conviccións que un día perde a fe que tiña no seu marido. Disposta a desvelar a verdade que descubriu, desde o primeiro episodio é situada na diana das autoridades, o que a obriga a fuxir e afrontar un proceso de caza e captura.