Richard Yu: «Os móbiles do futuro serán os nosos asistentes persoais»

Sara R. Estella

EXTRAVOZ REDE

SARA R. ESTELLA

É o conselleiro delegado ou CEO do terceiro -case segundo- fabricante de «smartphones» do mundo, o home en quen Huawei depositou a responsabilidade da presentación dos seus produtos a nivel mundial. Visitámolo no cuartel xeral da súa compaña en Shenzhen (China ), desde onde nos fala do futuro dos móbiles e da Intelixencia Artificial.

02 jul 2018 . Actualizado ás 20:58 h.

Richard Yu presentou esta semana en Múnic a nivel mundial o novo Huawei Mate 10, o móbil estrela da compaña.

-Por que Huawei decidiu apostar pola incorporación da Intelixencia Artificial nos teléfonos móbiles?

-A razón é que os teléfonos aínda non son tan intelixentes como nos gustaría e en Huawei queremos que o noso novo smartphone sexa un teléfono intelixente de cara ao futuro, por iso decidimos introducir a Intelixencia Artificial. Trátase de conseguir que a comunicación entre o teléfono e as persoas sexa máis completa. Creo que no futuro poderemos falar co teléfono porque conseguiremos que a cámara sexa como os nosos ollos, o micrófono como as nosas orellas e o altofalante como a boca das persoas. Só deste xeito conseguiremos que a comunicación sexa máis natural e máis intelixente para que nos axude en diferentes aspectos cotiáns. Creemos que os smartphones do futuro van ser os nosos asistentes persoais, como robots sen brazos nin pernas. Será un asistente persoal que nos axudará no traballo, na vida cotiá e que terá capacidade de aprendizaxe. Este tipo de teléfono móbil aínda non existe no mercado, polo tanto instalamos estes procesadores de Intelixencia Artificial aos teléfonos para aumentar a súa propia capacidade.

-Para dar ese salto nas prestacións dos teléfonos móbiles, canto tempo de investigación hai detrás dun avance como leste?

-Aproximadamente dedicamos 5 anos no desenvolvemento e na investigación para poder aplicar a Intelixencia Artificial nos teléfonos móbiles, xa que os procesadores que existían ata agora, os GPU e CPU, non poden cumprir a demanda de cálculos ou de algoritmos de alto nivel de aprendizaxe automática e profunda. Foi necesario desenvolver un novo procesador revolucionario que é 25 veces máis potente e 50 veces máis eficiente que un CPU. Huawei é a primeira empresa no mundo en fabricar estes procesadores de Intelixencia Artificial, que non só se instalarán nos teléfonos, senón en todos os dispositivos móbiles no futuro.

-A investigación levou a Huawei a converterse na marca chinesa máis avanzada e con mellor imaxe de marca no estranxeiro. Que é o que aínda falta por facer?

-Huawei ten por diante varios desafíos. O primeiro é o de seguir innovando, para iso Huawei vai investir máis en I + D. Huawei xa ten moitas vantaxes en moitos aspectos e agora o obxectivo é seguir manténdoas para ofrecer produtos máis competitivos que lle distingan doutros competidores. Ademais, é necesario que perfeccionemos o sistema de venda polo miúdo e os servizos post venda. Para rematar e moi importante, hai que construír a marca Huawei. Agora é unha marca que se deu a coñecer polo boca a boca, cando unha persoa proba un produto de Huawei e gústalle, recoméndallo aos seus amigos. Pero Huawei aínda non construíu unha marca tan sonora como outras. Agora temos un indicador para avaliar o nivel de aceptación dos consumidores que é a Nota de Promoción por Redes para mellorar a promoción e que a marca sexa máis coñecida. Hai moita xente que rexeita a marca Huawei porque non a coñece, por iso é importante a mercadotecnia.

-A miúdo considérase que as marcas chinesas ofrecen bos produtos con prezos baratos. Cal é a estratexia de Huawei para que o cliente lles recoñeza como un produto de gama alta polo que pagar o mesmo que por un Samsung ou un iPhone?

-O prezo máis baixo supuxo para Huawei unha vantaxe competitiva, xa que un consumidor pode comprar un Huawei por un prezo máis baixo do que pagaría por un Samsung ou un produto de Apple . Se Huawei quere entrar nesa cota de teléfonos de alta gama necesita ofrecer mellores deseños, mellores prestacións e ofrecer mellores experiencias aos usuarios. Por exemplo, Huawei ten moi boas cámaras e a duración da batería é máis longa que a doutras marcas. En España lanzamos varias gamas de Mate 8, Mate 9 ou Mate 10 e a este último dúralle a batería máis dun día. Ademais, recárgaa é máis rápida, se por exemplo se nos esquece cargar o móbil pola noite podemos cargalo rapidamente en media hora durante o traxecto ao traballo. Ademais, Huawei perfeccionou o sistema de Android para que as súas aplicacións funcionen máis rápido.

Doutra banda, Huawei sempre garante a calidade da tecnoloxía tanto do interior como do exterior dos teléfonos. As pantallas son cada vez máis grandes, con bordos máis estreitos, e se collemos un dos nosos móbiles a sensación é de maior comodidade. No interior do móbil, os procesadores son moi potentes. Día a día, os consumidores de clase media alta que usen Huawei saberán que é unha marca de confianza e non quererán comprar outras marcas. Ademais, seguiremos fabricando móbiles de boa calidade tamén para os consumidores con ingresos moi baixos, non imos descoidar a calidade.

-Cales son as características que vostede destacaría do Mate 10?

-Hai moitos avances neste novo modelo, por exemplo, a pantalla é máis grande e é máis dura porque usa a tecnoloxía de IPX3, que é resistente á auga e á vez no bordo leva incorporado o recoñecemento dactilar. Ademais, a duración da súa batería é un 30% maior que a do modelo anterior. Á parte diso, o Mate 10 é o primeiro móbil que aplica o sistema Android 8.0. En resumo, é un teléfono máis intelixente, máis integrado, máis completo, mellor conectado e con moitas prestacións sorprendentes como as cámaras. É un produto que aos consumidores lles vai a encantar.

Un tímido compulsivo moi activo nas redes

A historia de Richard Yu ou Yu Chengdong, como se diría o seu nome en chinés, podería ser a típica fábula infantil de mozo procedente dunha das provincias máis pobres de China , Anhui, que se converte nun dos executivos de máis renome. Un tipo de conto de fadas que se repite no xigante asiático á calor das máis de tres décadas de meteórico desenvolvemento económico.

Cursou un máster na prestixiosa Universidade de Tsinghua de Pequín, o equivalente ao Massachussets Institute of Technology (MIT) no seu país. Desde entón, moveuse entre redes de telefonía, en diferentes firmas, ata ser conselleiro delegado da división de consumo de Huawei, o terceiro maior fabricante mundial de móbiles. É un dos catro CEO da empresa, os outros tres seguen un innovador sistema rotatorio no que se traspasan a responsabilidade das operacións diarias da compaña.

Obsesionado por que a súa marca reforce a súa imaxe e asóciese a produtos de calidade, Yu desenvolveu unha campaña que consiste nunha frenética actividade en redes sociais. Sempre modesto á hora de compararse cos seus competidores, baixo unha aparencia de tímido compulsivo sabe medir as súas palabras para detallar as características máis impresionantes de cada novo produto que presenta a súa compaña. Un xigante tecnolóxico que conta con máis de 180.000 empregados en todo o mundo e que situou o seu cuartel xeral no Silicon Valley chinés, a cidade costeira de Shenzhen.