Mensaxería para conectar ás empresas

César Rodríguez Pérez
César Rodríguez REDACCIÓN

EXTRAVOZ REDE

WhatsApp proba unha aplicación para que pequenas e grandes compañas comuníquense e interaccionen de forma «oficial» cos seus clientes. É parte da estratexia do popular servizo propiedade de Facebook para lograr novas vías de ingresos.

02 jul 2018 . Actualizado ás 21:00 h.

L a era da mobilidade provocou un terremoto nas comunicacións e converteu ao correo electrónico nunha ferramenta secundaria. Nun mundo que se comunica en tempo real a raíña é a mensaxería instantánea. E non só para o intercambio de información entre particulares. Hai pequenas empresas que organizan a súa día a día a través de WhatsApp. E compañas grandes que tamén axilizan a comunicación interna e envían notificacións a través deste popular servizo gratuíto, pero de xeito oficioso.

A gran referencia chinesa no sector da mensaxería, WeChat, xoga forte neste terreo. Con contas corporativas que permiten pedir taxis, pagar facturas, enviar diñeiro ou comprar e vender case de todo, leva tempo transitando por un camiño que agora empezou a percorrer WhatsApp.

A noticia saltaba aos medios en setembro, a compaña que comprou Facebook por 21.800 millóns de dólares en 2016 lanzaba unha aplicación en probas chamada WhatsApp Business para os dispositivos con sistema operativo Android. Unha das empresas que participa no programa piloto é a aeroliña KLM, que publicou un vídeo en Youtube explicando parte das prestacións do servizo.

A compaña holandesa ten unha conta empresarial verificada (a marca é unha insignia de cor verde) e pode comunicarse directamente cos seus clientes a través dun chat para confirmarlles horarios de voos ou incidencias en tempo real. WhatsApp diferencia o servizo entre grandes empresas (cunha carteira de clientes global) e pequenas empresas, que buscan unha comunicación directa con xente á que coñecen de xeito persoal.

Sobre estas dúas patas evolucionará un servizo que permite, por agora, configurar respostas automáticas a clientes, que, por exemplo, envía unha mensaxe fóra de horario comercial. Tamén ofrece soporte para comprimido e estatísticas de uso e permite incluír no perfil datos de contacto e información útil sobre a empresa.

Unha das opcións máis interesantes é a posibilidade de utilizar o servizo desde varios dispositivos á vez. Para pequenas empresas, WhatsApp expón catro escenarios, segundo a información publicada en varios medios especializados como Xataca. O primeiro, «un teléfono e unha app», está pensado para trasladar unha conta persoal a profesional. O segundo, «un teléfono e dous apps», permite (por exemplo a un autónomo) usar dúas contas desde o mesmo móbil. Nunha tería o seu WhatsApp persoal, na outra a profesional. O terceiro permite usar o servizo desde un móbil, pero cun número fixo. E o cuarto é de sentido común: dous teléfonos e dúas contas separadas, unha persoal e outra profesional.

Esta aposta pode supor o fin definitivo dos venerables SMS, agora moi pouco utilizados e case sempre enviados por empresas. E tamén supón un cambio de horizonte na mensaxería. No caso da compaña adquirida por Facebook, desde hai moito tempo especúlase cunha pregunta, como vai conseguir ingresos dos seus mil millóns de usuarios? As respostas (tamén especulativas) case sempre se enfocaban pola publicidade, pero estas probas apuntan a outro escenario complementario. E cara a outro nicho de negocio, o da comunicación interna. Coa combinación dun servizo móbil evolucionado e da versión de escritorio ?WhatsApp Web? a compaña dá un primeiro paso para rivalizar cos novos reis do traballo colaborativo e a produtividade. Plataformas como Slack ou Trello (son diferentes entre si e poden utilizarse de forma complementaria) fixeron a vida moita máis doado a empresas que necesitan asignar tarefas de forma rápida e sinxela, que traballan de forma descentralizada e que precisan manter un fluxo de comunicación en tempo real menos confuso que o correo.

Canto custará WhatsApp Business? Pois de momento parece que será gratis para pequenos e medianos negocios. Pero nos plans de futuro da compaña está cobrar. ´Segundo declarou un dos seus directivos ao Wall Street Journal, aínda non teñen claro canto e como. O cando? Cando se volveron imprescindibles.

Unha alternativa «made in Spain»

Hai alternativas a WhatsApp Business xa no mercado. Unha delas é Corporate Messenger (www.aggity.com), un servizo desenvolvido en España que permite aos empregados dunha empresa comunicarse entre si, cos clientes e cos seus provedores.

Referencia en traballo colaborativo

Slack é o rei das ferramentas de comunicación en equipo e traballo colaborativo. A diferenza de moitos dos seus competidores, integra servizos de terceiros (como Google Drive ou Dropbox), e desenvolvementos feitos pola comunidade. Microsoft quere destronalo co seu proxecto Teams.

Sinxeleza para traballar en equipo

Trello é unha ferramenta de xestión de proxectos pensada para traballar en equipo. Ten moitas prestacións, pero quizais o uso máis popular sexa o de organizar proxectos e asignar tarefas a diferentes persoas. É gratuíto. E compatible con Slack.