As ofertas de fibra e móbil para navegar a mellor prezo

CÉSAR RODRÍGUEZ.

EXTRAVOZ REDE

Co fin do verán, as telecos libran unha guerra comercial para intentar atraer como clientes aos fogares que só consideran esencial unha boa conexión móbil e fibra para acceder a Internet no fogar. As súas armas? Ofertas esenciais coas súas segundas marcas e descontos durante varios meses

28 ago 2017 . Actualizado ás 17:53 h.

Achégase o fin do verán. Chega o momento de tomar unha chea de decisións postergadas nas vacacións. Unha das que máis afecta á vida cotiá pasa por elixir un provedor de acceso a Internet en casa e no móbil. Aínda que as tarifas -e as prestacións- han ir subindo co paso do tempo, os que queiran cambiar agora están de sorte, as compañas están en plena guerra comercial e multiplican as ofertas para arrebatarse entre si cota de mercado e para adaptarse a unha nova realidade: a tele, que era un elemento determinante nos paquetes converxentes doutras tempadas, xa non é fundamental para moitos fogares e petos.

 A TDT retrocede posicións. O contido audiovisual do momento son as grandes series internacionais para ver baixo demanda como Xogo de tronos. E a posibilidade de contratar de forma independente plataformas como Netflix ou HBO por uns 10 euros ao mes fai que moitos consumidores se reformulen os seus orzamentos dixitais e aposten por alternativas aos paquetes «totais» (móbil, fibra ou adsl, fixo e televisión baixo demanda nun único servizo), que supoñen desembolsar un mínimo anual de 600 euros, segundo certas ofertas.

 O novo estándar esencial pasa por propostas low cost que inclúen, por unha banda, unha tarifa móbil cun mínimo de minutos ou chamadas ilimitadas e polo menos 3 gigas de datos, e polo outro, acceso con fibra de polo menos 50 megas de velocidade no fogar. Con estes parámetros, a factura anual (é recomendable sempre facer a conta a 12 meses vista para evitar miraxes polas ofertas con desconto inicial) pode situarse por baixo dos 500 euros.

 Para chegar a esas cantidades hai que optar por contratar con operadores emerxentes como Másmovil (propietaria de Pepephone e Yoigo) ou con segundas marcas como Lowi (Vodafone), Amena (Orange) ou Tuenti (Movistar, só ofrece móbil).

Estas tres compañas funcionan basicamente en liña (altas, baixas, consumos ou consumos xestiónanse por web ou por app) e ofrecen bo servizo a prezo axustado. Iso si, supón prescindir do para moitos cada vez menos relevante teléfono fixo. E obriga a buscarse a vida para ver a tele máis aló das canles de sempre. Tamén fai necesario botar man da calculadora para comprobar que, contratando produtos adicionais (Netflix e HBO valen 7,99 euros ao mes) non se esfuma o aforro logrado ao optar por un paquete esencial.

Á hora de valorar que produto contratar hai que ter en conta factores como a cobertura e tamén convén estudar os datos históricos de consumo. Alguén que fale pouco posiblemente non sacará partido ás chamadas ilimitadas. E se non ven vídeos en calidade 4k ou non se fan descargas ou subidas masivas de datos será suficiente con dispor dunha conexión doméstica de 50 megas.

Atractivas e polémicas tarifas planas para redes ou música

Outra tendencia imparable do mercado móbil é o aumento do número de gigas mensuais

Co horizonte posto no 5G e nun mundo onde persoas e cousas estean permanentemente conectados hai unha carreira por multiplicar os gigas. Onde antes abondaba dous, agora o normal é que se ofrezan seis. En paralelo, aos poucos, as chamadas de voz van perdendo importancia en favor das dixitais a través de servizos como Skype, WhatsApp ou Telegram ou de apps como a oficial de Tuenti.

Os sistemas operativos móbiles revelan as aplicacións e servizos que máis datos consumen. Un dos que sempre aparecen de primeiro nas listas é Facebook. Outras redes sociais como Twitter ou Instagram tamén son grandes devoradores, como a voraz Youtube. Programáseos streaming de vídeo e de música (como Spotify) tamén figuran nesa lista negra, E tamén está o imprescindible WhatsApp e o seu fluxo de fotos e vídeos.

Para satisfacer as necesidades dos usuarios que non conciben o seu día a día sen un uso intenso destes servizos, hai compañas que innovaron con tarifas planas complementarias para usar con determinadas aplicacións. Por 3 euros ao mes adicionais, Vodafone permite aos seus clientes usar sen límite desde o móbil redes como Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Linkedin ou Tinder. E por 5 euros poderá gastar os datos que queira en escoitar música en Spotify, Apple Music, Napster, SoundCloud e Deezer.

Estes dous produtos, Social Pass e Music Pass, poden marcar tendencia e ser emulados polos competidores da compaña británica, pero tamén abriron un debate sobre o seu efecto nun dos principios fundamentais de Internet, a neutralidade da Rede, que supón que todos os datos deben circular igual e non poden ser discriminados negativa ou positivamente, como fai Vodafone Pass ao privilexiar determinadas apps.

A outra tendencia imparable do mercado móbil é o aumento do número de gigas mensuais que ofrecen as telecos aos seus clientes. O uso de Internet no móbil crece de forma constante. No verán, moitas veces lonxe de casa, dispárase de forma notable o consumo. E o truco de pedir claves de wifi non sempre funciona e mesmo pode ser pouco recomendable: conectarse a certas redes abertas pode abrir a porta a virus e ataques.

Para que os usuarios non padezan estreitezas, marcas como Pepephone ofrecen 19 gigas (e 1.001 minutos de conversación) a cambio de 20 euros. E outras como Tuenti, Amena, Lowi, R ou Simyo aumentaron de forma unilateral e gratuíta os datos para móbil durante este verán. E algunha desas ofertas vai converterse en permanente. Hai competencia. E nótase, para ben, na posibilidade de que o usuario poida elixir entre un amplo abano de compañas e tarifas.