A guerra pola televisión baixo demanda

CÉSAR RODRÍGUEZ.

EXTRAVOZ REDE

A forte irrupción en España de plataformas de subscrición como Netflix ou HBO obriga ás telecos a reformularse a súa oferta audiovisual e a utilizar o fútbol como gran reclamo comercial

27 ago 2017 . Actualizado ás 10:10 h.

A televisión baixo demanda, outrora xoia da coroa dos paquetes converxentes das telecos españolas, perdeu importancia na guerra comercial que libran este verán por captar a esa gran bolsa de público que busca prezo axustado e non quere contratar un servizo premium que combine móbil, fibra e tele.

 Que cambiou? Pois que o mapa do reino da tele de pagamento, onde antes Movistar era rei e os pretendentes eran outras operadoras como Vodafone ou R, cambiou, quizais para sempre. E fíxoo pola irrupción de Netflix , HBO ou, en moita menor medida, Amazon Prime, servizos de moi doado contratación e baixa, que non necesitan instalación (só conexión de alta velocidade a Internet), son multiplataforma e que chegaron a España avalados polo seu gran éxito nos Estados Unidos e un amplísimo catálogo con cine e unha chea de series de primeiro nivel mundial ?Xogo de tronos, O conto da criada, Por 13 razóns, Stranger Things ou Narcos? como gran estandarte.

O fútbol como reclamo

Contratar Netflix ou HBO é alcanzable. Cuesta un mínimo de 7,99 euros ao mes (a primeira ten unha tarifa con máis prestacións por 12). E non é estraño que algunha conta sexa compartida por varios usuarios, o que abarata o custo. Vodafone regala cos seus todo nun tres meses de subscrición a HBO. A compaña británica ofrece un amplo abano de servizos baixo demanda, pero utiliza o fútbol e o motor para captar clientes. Por 20 euros adicionais ao mes, o usuario pode gozar dos partidos de Liga e de Champions. E leva de agasallo o motor (Fórmula 1 e MotoGP) varios meses, ata fin de ano.

Movistar tamén conta con toda a Liga e a Champions en alta definición para os clientes dos seus servizos Fusión (o máis básico desde 45 euros, o máis completo 170) . E tamén utiliza o fútbol como reclamo. Nun movemento chamado a conseguir novas altas, decidiu regalar o seu paquete premium ata final de ano aos novos clientes e aos antigos.

Os movementos destas compañas responden ao que fixo Orange cando o mundo do balompé vivía pendente do destino de Neymar Jr. Publicitou que por un euro, os seus clientes poderían ver todos os partidos. A letra pequena arrefriou aquel anuncio (hai que rascarse bastante máis o peto), pero iniciou unha carreira que agora chega ao seu momento máis intenso. E que abre a porta a numerosos interrogantes para o futuro. A actual repartición de dereitos non durará máis aló desta tempada. E quen queira ver o fútbol por libre, sen contratar un paquete converxente, pode optar por Bein Connect, que ofrece a través da súa web todas as competicións por 9,99 euros ao mes. E sen permanencia.

O novo escenario televisivo debuxa un fráxil equilibrio entre a TDT convencional, aínda capaz de aglutinar a millóns de espectadores dispostos a ver o que lles boten á hora que as cadeas decidan, os servizos baixo demanda e en HD con canles premium de provedores como R, Movistar e Vodafone, e as plataformas en liña, que ademais de distribuidoras son tamén produtoras de contidos.

A curto prazo non parece claro que cambie de xeito drástico esta repartición, e que facilmente se pode identificar cada sector cunha xeración, pero ninguén pode negar que o mercado se move e que xa nunca volverá ser o que era.