«Rocket League», frenesí na Rede

Brais Capelán

EXTRAVOZ REDE

O xogo de Psyonix cumpre dous anos. 33 millóns de xogadores despois, pódese afirmar que a súa frenética mestura de automobilismo e fútbol é un rotundo éxito multijugador. En Nadal chegará a Nintendo Switch un título que, á súa vez, podería converterse no primeiro videoxogo con partidas cruzadas entre as distintas plataformas.

23 jul 2017 . Actualizado ás 04:00 h.

Poucas veces unha idea tan simple calou tan fondo no mundo dos videoxogos. É por iso que resulta complexo explicar o imparable éxito de Rocket League desde o momento do seu lanzamento en distintas plataformas. A súa receita, baseada nunha poción que combina a partes iguais fútbol ?co tempo tamén se incorporaría, a través de extensións descargables, o baloncesto? e automobilismo, é un rotundo éxito multijugador. A importancia deste título vai máis aló das súas mareantes cifras de descargas ?só está dispoñible en versión dixital?, xa que a súa inminente chegada a Nintendo Switch, a última das grandes plataformas na que aínda non estaba presente, reabriu o debate sobre o xogo cruzado, é dicir, a posibilidade de crear partidas multijugador en rede entre distintas consolas e pecés.

A fórmula de Rocket League casa á perfección cun tipo de usuario concreto e moi estendido: aqueles que dedican poucas horas a gozar do entretemento virtual e deciden optar por propostas máis básicas e breves, como son os xogos deportivos ou de acción en primeira persoa. Soamente con enumerar as cifras que este xogo de Psyonix logrou acadar cando acaban de cumprirse dous anos do seu lanzamento (foi o 7 de xullo do 2015) un dáse conta da súa rápida explosión. 33 millóns de xogadores e máis dun millón e medio de usuarios conectados a diario avalan esta innovadora proposta.

Cal é a clave do éxito de Rocket League? Doado. Os seus frenéticos partidos de 5 minutos nos que cada usuario controla un vehículo de radiocontrol. O escenario sería similar a un campo de fútbol cuberto cos bordos redondeados para permitir aos bólidos xogar coa gravidade á súa antollo e poder acadar o esférico en calquera posición. Porque hai unha pelota e dúas porterías. O obxectivo, xa que logo, non é outro que meter o balón no arco contrario e sumar un maior número de tantos ao finalizar o encontro. Os movementos dos vehículos son os propios dun arcade de condución, aos que hai que sumar a posibilidade de accionar un turbo de potencia moi útil ao que accederemos a través de numerosos ítems distribuídos polo terreo de xogo. Este cóctel de xéneros e posibilidades dá como resultado unha infinidade de xogadas espectaculares e desternillantes a partes iguais. Colisións múltiples, goles anotados tras elevarse ata o teito, paradas antolóxicas cando a pelota xa acariñaba a rede…

A súa simplicidade é a súa gran vantaxe e o seu maior hándicap. Rocket League é idóneo para unha clase de xogador acostumado ao frenesí de rápidas partidas online, pero queda curto para o usuario que busca unha maior inmersión. As súas partidas rápidas e algún que outro evento especial son todo o que pode ofrecer este título. Con todo, desde Psyonix, coñecedores das limitacións da súa creación, han ir fornecendo ao título de innumerables melloras e actualizacións desde o seu lanzamento. A maioría foron complementos estéticos para os vehículos, como aparencias de personaxes famosos ?polo seu segundo aniversario han regalado aos xogadores ítems da popular serie de animación Rick e Morty?, pero tamén xurdiron outras propostas como a unión coa NBA, que deu como froito a substitución das porterías por aros.

Paz entre consolas

A importancia de Rocket League no panorama dos videoxogos actual vai máis aló de ter asentado un fenómeno arcade que, tras dous anos, parece non esgotarse. Desde Psyonix sempre foron partidarios de que a súa obra puidese ser gozada en todas as plataformas a través de partidas multijugador globais. Isto suporía que un usuario de Playstation 4 podería ter no mesmo equipo a outro de Xbox ou PC.

A priori, esta idea non callou entre os executivos de Sony, remisos a que os seus xogadores perdan a exclusividade dos seus sistemas. Si obtivo respostas positivas desde Nintendo e Microsoft. A Gran N espera aínda o desembarco de Rocket League en Switch, polo que aínda é prematuro saber como e cando se podería empezar a falar de xogo cruzado con outras consolas. Microsoft sempre se mostrou partidaria, sobre todo apoiada na súa hexemonía nos pecés e as supostas facilidades para conectar este título con Xbox.